2023-09-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graslok07
Med tanke på dom mentala kalhyggen som utför dessa dåd så känns ju risken att oskyldiga stryker med mer än trolig
En kan bara hoppas att GM fick sota för smällen själv men troligtvis tyvärr någon oskyldig.
Citera
2023-09-25, 22:27
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graslok07
Tydligen tre personer förda till sjukhus med oklart skadeläge. Vid skjutning brukar det ju betyda död. Kan ju bara hoppas att så inte är fallet nu

Väldigt ovanligt att någon dör i en bostadsexplosion dock, senast var 2021 i Göteborg där en person dog i sjukhuset, men om man ser till statistiken är det väldigt ovanligt. Bostäder med portar har ju rejält med betong, och om bomben läggs i porten så isoleras den där. Främsta motivet är nog sällan att döda i sådana fall... det är extremt låg IQ att ens lägga en bomb på fiendes territorium/port.
Citera
2023-09-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Ha$an Ali $haker var misstänkt för kidnappningar 2017. Är han inte besläktad med denna kvinnliga Ali?

Jag hade för mig att en annan Ha$$an hette $haker i efternamn, ska korrigera min tidigare post.
Ingen av dessa är skriven på adressen.

Rim Ali shaker är ju denna tiktokaren som har mångskulder till folk från Västerort alltså. Hennes kille vart ju lite små krim springis.
Citera
2023-09-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Vad för kriminellt element fanns på adressen?

Nästan bara kriminella efternamn på Fyrspannsgatan 101
Citera
2023-09-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krukenn
Förstår inte, plingar dem inte på dörren innan dem tänder på och sen löper. På detta sätt borde ju chansen till död öka markant om personen är nära dörren eller precis öppnar. För det är väl ändå det som är tanken att nån ska dö ?
Jag tycker det känns oklart om gärningsmännen ens bryr sig om huruvida måltavlan finns på platsen. Alla dessa granat och bombattacker känns mer som att visa upp att "vi vet var du bor" etc. Att totalt oskyldiga tycks totalt sekundärt.
Citera
Medlem
HGL45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Ha$an Ali $haker var misstänkt för kidnappningar 2017. Är han inte besläktad med denna kvinnliga Ali?

Jag hade för mig att en annan Ha$$an hette $haker i efternamn, ska korrigera min tidigare post.
Ingen av dessa är skriven på adressen.

Ah då förstår jag, men det är inte den Hassan som står på adressen.
Senast redigerad av HGL45 2023-09-25 kl. 23:05.
Citera
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Så jävla tröttsamt att varenda sprängning rubriceras som "allmänfarlig ödeläggelse", speciellt i detta fall när det faktiskt är personskador. Påföljden är max 8 år fängelse vilket är ett totalt skämt med tanke på vilken fara de utsätter boenden för.

Enligt nyhetsmedia är portarna på bägge sidorna av huset bortsprängda. Var det en kraftig sprängladdning eller två stycken på vardera sida? Det är på tiden att lagföra dessa individer som inhemska terrorister och döma de till livstid fängelse, där enda utvägen är döden.

Det är grov allmänfarlig ödeläggelse det handlar om, motsvarighet till grov mordbrand men förödelsen/ödeläggelsen har inte åstadkommits genom brand.

Någon fysiker får rätta mig här men tryckvågen rör sig enligt minsta motståndets lag, alltså finns det inget som hindrar tryckvågen så kommer den att trycka ut dörren på baksidan om korridoren på bottenplan är genomgående.
Citera
Medlem
Räkna med fler skadade. Om det var en sådan smäll som beskrevs så kommer fler vara skadade.

När ska Sverige erkänna att detta är rena terrordåd och bete sig därefter.
Senast redigerad av Acekorv 2023-09-25 kl. 22:33.
Citera
2023-09-25, 22:31
Medlem
Det är dags med ett offentligt gratis register som visar samtliga kriminella och deras hemvist så vanligt folk får ta ställning om de vill flytta. Det är ju inget att avslöja sinsemellan gängen för de har redan järnkoll var fienden bor.
Citera
2023-09-25, 22:32
Medlem
En fundering.

VARFÖR har alla brandbilar och polisbilar blinkande blåljus på, när det står helt stilla ibland andra 10-15 blinkande bilar? Vad vill man signalera? Fri väg? Varning, för vad?
Citera
2023-09-25, 22:33
Medlem
https://imageupload.io/en/PkLQEeOvYOm2CW9

https://imageupload.io/en/lN0lCVE2icbayAp
( Höger )

Bild på denna rim som sägs arbeta med pengarbedrägerier samt pengartvätt verksamheter.
Citera
2023-09-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Det är dags med ett offentligt gratis register som visar samtliga kriminella och deras hemvist så vanligt folk får ta ställning om de vill flytta. Det är ju inget att avslöja sinsemellan gängen för de har redan järnkoll var fienden bor.

Håller med. Däremot anges det kommer asen bara flytta på sig och gömma sig bland andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in