2023-09-25, 22:20
Medlem
Friidrottsstjärnan Irene Ekelund bor på adressen 🏃🏽‍♀️
Citera
2023-09-25, 22:21
Medlem
Tydligen tre personer förda till sjukhus med oklart skadeläge. Vid skjutning brukar det ju betyda död. Kan ju bara hoppas att så inte är fallet nu
Citera
2023-09-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse
Att det är ett klipp på själva smällen är väl llte att ta i men satan vad det lät. Ser ut som radhusområdena uppåt Blomsterkungsvägen typ. Ca 2 km från Hässelby.

Du kan inte säga någon random adress när de finns massvis med radhus i närheten där det sprängdes och inte 2km där ifrån
Citera
2023-09-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graslok07
Tydligen tre personer förda till sjukhus med oklart skadeläge. Vid skjutning brukar det ju betyda död. Kan ju bara hoppas att så inte är fallet nu
Beror på vilka som strök med isåfall. GM får mer en gärna sota för det i mitt tycke.
Citera
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Så jävla tröttsamt att varenda sprängning rubriceras som "allmänfarlig ödeläggelse", speciellt i detta fall när det faktiskt är personskador. Påföljden är max 8 år fängelse vilket är ett totalt skämt med tanke på vilken fara de utsätter boenden för.

Enligt nyhetsmedia är portarna på bägge sidorna av huset bortsprängda. Var det en kraftig sprängladdning eller två stycken på vardera sida? Det är på tiden att lagföra dessa individer som inhemska terrorister och döma de till livstid fängelse, där enda utvägen är döden.

Maxstraffet för grov allmänfarlig ödeläggelse är livstid. Kan inte föreställa mig att en sprängning i ett flerfamiljshus inte skulle klassas som grov. Huruvida det faktiskt utdöms livstidsstraff i rimlig proportion eller ej är en fråga som politikerna borde ta tag i. Det skulle bli avsevärt enklare om det föll under någon form av inhemsk terrorism kan man anta.
Citera
Medlem
Förstår inte, plingar dem inte på dörren innan dem tänder på och sen löper. På detta sätt borde ju chansen till död öka markant om personen är nära dörren eller precis öppnar. För det är väl ändå det som är tanken att nån ska dö ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Så jävla tröttsamt att varenda sprängning rubriceras som "allmänfarlig ödeläggelse", speciellt i detta fall när det faktiskt är personskador. Påföljden är max 8 år fängelse vilket är ett totalt skämt med tanke på vilken fara de utsätter boenden för.

Enligt nyhetsmedia är portarna på bägge sidorna av huset bortsprängda. Var det en kraftig sprängladdning eller två stycken på vardera sida? Det är på tiden att lagföra dessa individer som inhemska terrorister och döma de till livstid fängelse, där enda utvägen är döden.
Hur ser det ut med stämpling till/beställning av allmänfalrig ödeläggelse?
Citera
2023-09-25, 22:23
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Var det Hässelby Gård? Hörde också brandkår och polis.

Mångkulturellt område?
Citera
2023-09-25, 22:24
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Rim Ali Shaker som är skriven i lägenheten i fråga är en kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av HGL45
Uteslut Hassan helt och hållet från det här, det råkar vara ett utländskt efternamn, helt oskyldig.

Ha$an Ali $haker var misstänkt för kidnappningar 2017. Är han inte besläktad med denna kvinnliga Ali?

Jag hade för mig att en annan Ha$$an hette $haker i efternamn, ska korrigera min tidigare post.
Ingen av dessa är skriven på adressen.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Mångkulturellt område?
Ja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannemos
Beror på vilka som strök med isåfall. GM får mer en gärna sota för det i mitt tycke.

Med tanke på dom mentala kalhyggen som utför dessa dåd så känns ju risken att oskyldiga stryker med mer än trolig
Citera
2023-09-25, 22:26
Medlem
Maulcas avatar
Vad för kriminellt element fanns på adressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in