Nej de var inte på platsen vid tidpunkten. Tänkte tipsa men de har redan gripit två personer som jag antar är killarna som var vid brottsplatsen så vet inte riktigt vad jag ska tillägga
Är detta fallet antar jag? Konstigt att det inte skrivits mer i tråden än vad det gjorts. Men de inblandade och dess kamrater kanske inte är särskilt aktiva på forum som Flashback.
Tumultet på Skogslyckans torg bröt ut fullständigt när en 18-åring kom springandes med en kniv den 25 september. Han hann utdela elva hugg innan han slogs till marken. En man i 30-årsåldern blev svårt skadad, men lyckades trots det sätta sig grensle över 18-åringen och greppa tag om kniven.
Mannen i 30-årsåldern fick sedan hjälp av flera andra tonåringar på torget. Medan 18-åringen låg på marken tvingades han motta sparkar och knivhugg i huvudet.
Båda männen fick livshotande skador av våldet. I 18-åringens fall ska det bara ha varit tillfälliga omständigheter som gjorde att brottet inte fullbordades, då kniven stoppades av skallbenet från att tränga djupare.
I ett yttrande från Kriminalvården i början av 2021 beskrivs det hur mannen i 30-årsåldern har varit en ledargestalt i kriminella kretsar och haft kontakt med nätverkskriminella runt om i Sverige. Han har tidigare dömts i tingsrätten för bland annat vapenbrott, misshandel, narkotikabrott och olaga tvång.
Enligt en utredning från socialtjänsten samma år uppges han ha gjort stora framsteg och ser det ”positiva med att han lämnat det kriminella livet bakom sig”.
ANNONS
Men i en sms-konversation med sin pappa i samband med händelserna på Skogslyckan skrev han att ”jag hämtar alla gäng från Stockholm, jag gör krig” och ”alla ska pussa mina skor, igen. Som förr”.
Och till en handläggare på socialtjänsten berättade han om hur de yngre ser honom som en kung, att de är undergivna och gör saker för honom.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!