Citat:
Med all respekt känns det lite som att du slåss mot väderkvarnar här. Alldeles uppenbart spelar smak roll. Till skillnad mot vad du verkar tro sitter jag inte och påstår att en pissljummen Vino Tinto smakar lika gott som en kyld dompa av respektabel årgång.
Har inte skrivit att Churchill måste ha älskat whisky och cigarrer från första stund.
Tror att vi är överens egentligen men ..
Att det finns skillnader i smak betyder att smak spelar roll annars skulle Churchill ha druckit Pripps blå och rökt gul Blend hela dagen.
Huruvida Churchill hade gått över till Pripps blå i brist på finwhisky, så långt vill jag inte ens tänka och då är jag inte ens särskilt förtjust i Churchill (som jag menar störtade två vita imperier i fördärvet).
Tror att vi är överens egentligen men ..
Att det finns skillnader i smak betyder att smak spelar roll annars skulle Churchill ha druckit Pripps blå och rökt gul Blend hela dagen.
Huruvida Churchill hade gått över till Pripps blå i brist på finwhisky, så långt vill jag inte ens tänka och då är jag inte ens särskilt förtjust i Churchill (som jag menar störtade två vita imperier i fördärvet).
Jag pratar om alkoholism. Jamen hur har det med topic att göra? Det har jag svarat på. Jag vill nu inte förstöra din bild av Churchill. Hans insats under WW2 och arv är oantastligt. Med hans historiska avtryck i åtanke, var karln alkoholist? Ja det är väl klart som fan karln var. Det var han inte ett dugg ensam om. Jamen var det bra eller dåligt då? Hade historiens vingslag varit annorlunda om han inte var det? Det är ganska irrelevant. Vi lever i en tid som Churchill ändå ordnade åt oss.
Låt oss nu säga att en alkoholist av rang, i stil med Churchill, hade blivit kallad till ett hemligt möte med Sovjetiska ambassadörer och en amerikansk general, i ett fuktigt gammalt slott i Sarajevo år 1943. Klockan är 02:42 på morgonen. Churchill har inte fått något att dricka på 14 timmar. Han börjar må illa. Händerna skakar. Han kan inte tänka klart. Någon inhyrd assistent försöker göra så gott han kan.
- Vill mina herrar ha något att dricka?
- Om du har en flaska dompa eller kanske Solaro Capri Gin?
- Tyvärr, du vet hur det är med krig och allt. Jag kan kanske ordna en cider?
- En cider?
- Det är mer som en lemonad, men har...
- Kan du ordna en jävla öl? Vad är det här??
- Vi har något som heter Pripps Blå.
- Och det är en öl med alkohol i?
- Ja så vitt jag kan se?
- Kan du dra in fem stycken då, för i helvete.