Citat:
Ursprungligen postat av
BigGoose
igår så smakade det ovanligt äckligt och har haft väldigt ont i ögonen sen dess.
Kanske var dåligt gjord och kanske någon sidoprodukt som smakat dåligt? Att du har "ont i ögonen" är nog inbillning eller helt enkelt bara att huvudvärken från din bakfylla satt sig där. Drick massa vatten så blir det nog bättre
Köp en flaska explorer istället är väl mitt bästa tips. Kostar någon hundring eller två och det är väl inte så farligt för en kväll? Så slipper du oroa dig också TS
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Pizzarelli
Men för fan.
Hb görs genom att destillera mäsk , mäsk görs på socker, vatten och jäst.
Socker , vatten och jäst är samma innehåll som en brödlimpa .
Blir du blind av att käka en skogaholmslimpa ?
Så kan du ju inte resonera. Där är vatten i vanlig spolarvätska också, det innebär inte per automatik att bara för att något innehåller en komponent så är den ofarlig. Mig veterligen har metanol en lägre koktemperatur så när du destillerar mäsk så är det första du får ut metanol. Sen hur pass mycket det är har jag ingen aning om, eller ens om det skulle kunna påverka synen. Etanolen kan dock mycket väl "slå ut" den biten då etanol blockerar metanolmetabolismen. Oftast får dock folk i sig träsprit för folk snor flaskor som det står "metanol" på men dom läser fel och ser inte att där är ett "m" före och tror då att det står "etanol"
Citat:
Ursprungligen postat av
ALSGLOBAL
Nej har man en brännare tillverkat i korrekt material och bränner mäsk kan man inte bränna fel.
Fel och fel. Det första du får ut är väl metanol? Men börjar man ta ut destillatet vid 78,37 °C och inte tidigare så borde det vara lugnt?