2023-09-24, 14:34
Medlem
Igår lyckades jag bita loss en flisa från en tand så jag måste gå till tandläkaren imorgon och laga det.
Jag har en olycksfallsförsäkring men det står att den inte täcker tugg- och bitskada.
Vad skulle man kunna dra till med för historia om vad som hänt för att kunna använda försäkringen?
Citera
2023-09-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
Igår lyckades jag bita loss en flisa från en tand så jag måste gå till tandläkaren imorgon och laga det.
Jag har en olycksfallsförsäkring men det står att den inte täcker tugg- och bitskada.
Vad skulle man kunna dra till med för historia om vad som hänt för att kunna använda försäkringen?
Sitter den så till att du kan ha fått en smäll på käften, så åsamka dig själv lite ytlig skada på kinden.
Är det en framtand, kan du ha snubblat i mörkret i cykelskjulet.

Men sen ska du nog ha lite tur med din tandläkare också. De får såklart betalt oavsett, men kanske inte vill medverka till bedrägeri. Det är ju dom som bedömer din skada, inte en försäkringssnubbe.
Citera
2023-09-24, 15:48
Medlem
Det är tredje tanden från övre framtand. Antar att tandläkaren nog vet hur olika skador ser ut. Och kanske är detta en ”klassisk” bitskada. Så det är väl bara att betala 💸
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in