• 6
  • 7
2025-09-15, 12:48
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Jag är 100 % pureblood. Inga tatueringar, inga covidsprutor. Satan har inte fått sin makt över mig.
Men du tror på satan
Citera
2025-09-15, 17:25
Medlem
Merwinnas avatar
Det verkar faktiskt ha blivit mindre vanligt bland de yngre. Det är bara riktiga WT bland unga som tatuerar sig nu, har jag uppfattat det som. Samt en mycket liten procent som har det som konstnärligt intresse.

Jag sökte egentligen på "tatueringar" här för att jag ville berätta, att jag satt mitt emot en kvinna på bussen på väg hem idag, som hade en lång rad små tassavtryck på halsen, upp på kinden och runt bakom örat, och dessutom hade hon ett rött hjärta bredvid. Jag var inte heller förvånad över att hon hade en lång rad hål i öronen, om vi säger så... Kvinnan såg ut att vara runt 60 att döma av hyn och rynkorna, men med tanke på typ så kan hon ha varit en tidigt åldrad 45-åring också.

Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Folk med tatueringar tycker det snyggt. Folk utan tycker inte det är snyggt eftersom de inte har. Personligen tycker jag det snyggt men inte färgtatueringar, enda färgen som kan vara ok med svartvit är röd.

Jag tycker det är fult med tjejer i kort hår, men tjejer i kort hår tycker nog att det snyggt.

Skillnaden är att kort hår, rakad skalle, konstiga hårfärger och sådant är temporärt. Om fem år kan tjejerna du ser med kort hår ha ett glamouröst hårsvall, eller en stor, tjock chignon med ett fint hårsmycke i. Men de som har tatuerat sig kommer fortfarande att vara tatuerade, även om de har ångrat sig och kanske skulle vilja leva ett liv där det inte passar.
Senast redigerad av Merwinna 2025-09-15 kl. 17:32.
Citera
2025-09-16, 10:04
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men de som har tatuerat sig kommer fortfarande att vara tatuerade, även om de har ångrat sig och kanske skulle vilja leva ett liv där det inte passar.
Såg en äldre man (60+) på stranden i somras som hade en stor tatuering på armen och en på sidan av kroppen, hans hud hade förändrats med åldern som är helt normalt, gammal skrynklig hud, tatueringarna såg fördjävliga ut, urblekta, skrynkliga, man såg inte ens vad de föreställde. Stackars gubbe.
Citera
2025-09-16, 12:56
Medlem
bl-gr-ns avatar
Är det fortfarande populärt för kvinnor att tatuering/ar i ryggslutet, alldeles ovanför rumpan?
Det var "personligt" och alla skulle ha det i början av 2000-talet, 20-25 år sedan.

Anses det fortfarande som personligt?
Citera
2025-09-16, 13:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Såg en äldre man (60+) på stranden i somras som hade en stor tatuering på armen och en på sidan av kroppen, hans hud hade förändrats med åldern som är helt normalt, gammal skrynklig hud, tatueringarna såg fördjävliga ut, urblekta, skrynkliga, man såg inte ens vad de föreställde. Stackars gubbe.

Jo, dessa människor tänker inte framåt. De tror att de ska vara "forever young", liksom. Andra människor leker också ofta med olika stilar och uttryck i kläder, skor, smycken, hårfärger och sådant när de är unga, men de gör inget som blir kvar permanent.
Citera
2025-09-16, 23:51
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere

Cool gubbe ju.
Citera
2025-09-17, 10:36
Medlem
strategasiats avatar
Vem fan bryr sig, jävla töntar ni är
Citera
2025-09-17, 10:48
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det verkar faktiskt ha blivit mindre vanligt bland de yngre. Det är bara riktiga WT bland unga som tatuerar sig nu, har jag uppfattat det som. Samt en mycket liten procent som har det som konstnärligt intresse.
En väntad utveckling. När majoriteten av befolkningen är tatuerad och man vill utmärka sig så är det givet att man avstår. Boomen är nog över. För mig är det hur som helst en extrem klassmarkör även om tatueringar förekommer i alla samhällsskikt.
Citera
2025-09-19, 23:45
Medlem
Har några vapenskott så ja!
Citera
2025-09-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammaL76
Är själv tatuerare och har en hel del, och inga av dom är varken gula eller fula..
Tatueringar är en konst, och gör man rätt så är tatuerade män riktigt HETA 🫶

Jag känner en kvinnlig tatuerare, hon är mycket duktig, hon har 3 års väntetid om du vill bli tatuerad av henne. Och naturligtvis är hon full av bläck själv. Jag har många andra vänner som är tatuerade, särskilt de i biker/1%-communityt. Det är mycket "ACAB", "Harley-Davidson" och dödskallar. Även inom kampsport ser jag att folk blir tatuerade, men sedan små tatueringar som bara andra som gör samma sak förstår vad det betyder.

Själv har jag ingen, min fru har ingen. Och jag tror att det beror på att vi båda är rädda för att oavsett vad vi tatuerar oss så kommer vi en dag att tröttna på det. Men vi känner oss inte som bättre människor av den anledningen.
Citera
2025-09-21, 03:59
Medlem
BlondBimbos avatar
Nästan alla mina vänner har tatueringar, utom jag. Jag har INGA!
Citera
2025-09-22, 22:48
Medlem
senhackarens avatar
Folk med som mycket tatueringar ser ut som dom inte har tvättat sig på flera år. Luktar illa gör dom med. Riktigt wt beteende att kladda på sig sån skit.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in