Det verkar faktiskt ha blivit mindre vanligt bland de yngre. Det är bara riktiga WT bland unga som tatuerar sig nu, har jag uppfattat det som. Samt en mycket liten procent som har det som konstnärligt intresse.
Jag sökte egentligen på "tatueringar" här för att jag ville berätta, att jag satt mitt emot en kvinna på bussen på väg hem idag, som hade en lång rad små tassavtryck på halsen, upp på kinden och runt bakom örat, och dessutom hade hon ett rött hjärta bredvid. Jag var inte heller förvånad över att hon hade en lång rad hål i öronen, om vi säger så... Kvinnan såg ut att vara runt 60 att döma av hyn och rynkorna, men med tanke på typ så kan hon ha varit en tidigt åldrad 45-åring också.
Citat:
Ursprungligen postat av
GunnarSvantesson
Folk med tatueringar tycker det snyggt. Folk utan tycker inte det är snyggt eftersom de inte har. Personligen tycker jag det snyggt men inte färgtatueringar, enda färgen som kan vara ok med svartvit är röd.
Jag tycker det är fult med tjejer i kort hår, men tjejer i kort hår tycker nog att det snyggt.
Skillnaden är att kort hår, rakad skalle, konstiga hårfärger och sådant är temporärt. Om fem år kan tjejerna du ser med kort hår ha ett glamouröst hårsvall, eller en stor, tjock chignon med ett fint hårsmycke i. Men de som har tatuerat sig kommer fortfarande att vara tatuerade, även om de har ångrat sig och kanske skulle vilja leva ett liv där det inte passar.