• 1
  • 2
2023-09-23, 10:34
Medlem
Jag skulle vilja höra mer om hur det är att bo i Huddinge. Vilka områden är bra, halvbra och inte så bra? Min uppfattning är att de flesta områden i Huddinge är bra men är orolig att hamna där dåliga ställen ingår i skolans upptagningsområde. Om barnen ska undvika multikulti i största möjliga mån i skolan, var bör man bo och vad ska undvikas? Går man i samma skola som folk från Skogås om man bor i Länna eller trångsund till exempel?

Områden jag kommer på
Stuvsta, fullersta, Snättringe, Segeltorp, Länna, Trångsund,Solgård, Glömsta, hörningsnäs
Citera
2023-09-23, 17:00
Medlem
Gargamel-s avatar
Vi är en barnfamilj som trivs jättebra i Fullersta och antal multikuli-barn i skolan kan räknas på en hand. De få som finns i närheten beter sig som folk och drar sitt strå till stadskassan. Däremot Glömsta och nyproduktion är taxitätt.
Citera
2023-09-23, 17:01
Medlem
Haninge är bättre
Citera
2023-09-23, 17:09
Medlem
Stuvsta - vi är multikulti men låtsas vara svenskar.
Fullersta - vi är väletablerade svenskar med höga lån.
Snättringe - här skjuter vi gärna på varandras dörrar.
Segeltorp - vi älskar att bo nära Bredäng. Det passar vår multikulti-livsstil.
Länna - vi är bara usch!
Trångsund - vi är sossar!
Solgård - vi är antingen multikulti eller har en firmabil full med verktyg parkerad utanför!
Glömsta - vi kör taxi!
Hörningsnäs - vi är arbetande svenssons!
Citera
2023-09-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel-
Vi är en barnfamilj som trivs jättebra i Fullersta och antal multikuli-barn i skolan kan räknas på en hand. De få som finns i närheten beter sig som folk och drar sitt strå till stadskassan. Däremot Glömsta och nyproduktion är taxitätt.

Pratar vi grundskola eller gymnasium då? Jag gissar att det är svårare att undvika på gymnasiet då det är färre antal skolor.

Citat:
Ursprungligen postat av Somedude90
Haninge är bättre

Varför? Jag har fått för mig att det är tvärtom så jag har halvt räknat ut Haninge. Pratar du om områden som Vega och Vendelsö då?

Citat:
Ursprungligen postat av Koltrastenmedrosen
Länna - vi är bara usch!
Solgård - vi är antingen multikulti eller har en firmabil full med verktyg parkerad utanför!
Glömsta - vi kör taxi!

Du verkar ha bra koll på Huddinge men tycker inte att ditt inlägg gav så mycket. Vad är fel på Länna till exempel? Att solgård skulle vara så invandrartätt låter också lite osannolikt. Eller så är det önsketänkande från min del då det säljs en del fina hus där som skulle passa budgeten. Du får gärna fylla i mer varför du inte gillar ett enda område i Huddinge
Citera
2023-09-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UglySeabear
Pratar vi grundskola eller gymnasium då? Jag gissar att det är svårare att undvika på gymnasiet då det är färre antal skolor.

Varför? Jag har fått för mig att det är tvärtom så jag har halvt räknat ut Haninge. Pratar du om områden som Vega och Vendelsö då?

Du verkar ha bra koll på Huddinge men tycker inte att ditt inlägg gav så mycket. Vad är fel på Länna till exempel? Att solgård skulle vara så invandrartätt låter också lite osannolikt. Eller så är det önsketänkande från min del då det säljs en del fina hus där som skulle passa budgeten. Du får gärna fylla i mer varför du inte gillar ett enda område i Huddinge

Stämmer, har en bekant som bor runt Vendelsö. Haninge har ett dåligt rykte men just den delen har vad jag vet varit väldigt lugn. Den boende också, vart du än flyttar idag är inte till 100% riskfritt.

Tycker också Länna är fint, har ingen källa för hur det är att bo där tyvärr. Ta dig till områdena och gå en stråk, magkänslan brukar säga ganska snabbt om det inte känns tryggt.
Citera
2023-09-23, 21:28
Medlem
whack-a-moles avatar
Fullersta är jättebra. Källbrinksskolan, idrottsplatsen, Flottsbro, Gömmaren, nära till centrum och även Stockholm City. Gymnasiet är dock ganska dåligt, många ungar från Vårby Gård går där, tyvärr.
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-09-23 kl. 21:31.
Citera
2023-09-23, 23:45
Medlem
Citat:

Mycket glimten i ögat och ska tas med en enorm nypa salt. Och jag sa inte heller att jag inte gillade ett enda område. Jag bor i ett av dem och stämmer mycket bra in med min egen beskrivning av det. Jag trivs också oerhört bra där. Sen får alla själva hitta vilken typ av människor man trivs med…

Tyvärr så byts demografin sakteliga ut i de flesta områdena i Huddinge.
Citera
2023-09-24, 19:45
Medlem
Citat:
Mycket glimten i ögat och ska tas med en enorm nypa salt. Och jag sa inte heller att jag inte gillade ett enda område. Jag bor i ett av dem och stämmer mycket bra in med min egen beskrivning av det. Jag trivs också oerhört bra där. Sen får alla själva hitta vilken typ av människor man trivs med…

Tyvärr så byts demografin sakteliga ut i de flesta områdena i Huddinge.

Jo, tyvärr är det ju så. Men det är stor skillnad på invandrare och invandrare. Akademiker är väldigt lika svenska akademiker och sällan något problem. Av den anledningen tänker jag mig att Segeltorp kan vara rätt hyfsat. Jag har en viss förkärlek till Segeltorp då det ligger bra till för oss. Dock är det ganska dyrt och som du säger rätt nära till ghettot
Citera
2023-10-06, 10:55
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja höra mer om hur det är att bo i Huddinge. Vilka områden är bra, halvbra och inte så bra? Min uppfattning är att de flesta områden i Huddinge är bra men är orolig att hamna där dåliga ställen ingår i skolans upptagningsområde. Om barnen ska undvika multikulti i största möjliga mån i skolan, var bör man bo och vad ska undvikas? Går man i samma skola som folk från Skogås om man bor i Länna eller trångsund till exempel?

Områden jag kommer på
Stuvsta, fullersta, Snättringe, Segeltorp, Länna, Trångsund,Solgård, Glömsta, hörningsnäs

Alla är bra val. Stuvsta har väl börjat bli sämre men annars är det väl bra.
Citera
2023-10-06, 10:56
Medlem
Citat:
Länna - vi är bara usch!
Glömsta - vi kör taxi!

Solgård och Snättringe stämmer ju inte.
Citera
2023-10-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteflight
Alla är bra val. Stuvsta har väl börjat bli sämre men annars är det väl bra.

Hur står sig Länna och Trångsund mot övriga Huddinge? Jag är orolig att barnen hamnar i samma skola som folket från Skogås men det finns många fina hus däromkring
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in