Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-09-22, 23:26
Medlem
Jag har under en längre tid följt påstått framgångsrika män här inne på forumet och framförallt lagt märke till hur dom beskriver att man i egenskap av gentleman ska behandla en kvinna.

Tex.

En riktigt gentleman bjuder alltid och låter aldrig kvinnan betala för tex en middag.

En riktig gentleman blir aldrig känslosam och går in i en diskussion med en kvinna även om hon har helt fel rent objektivt.

En riktig gentleman håller alltid upp dörrar och underlättar det praktiska livet för sin kvinna.

En riktig gentleman ser alltid till att hans kvinna kommer hem till sin bostad säkert och bekvämt om man varit på något teaterbesök eller liknande.

Samtidigt i andra trådar beskrivs den svenska betamannen som en vek cuck som:

Får agera bankomat åt sin kvinna.

Inte vågar säga emot i en diskussion och låter sig bli överkörd av sin kvinna även om man han vet att han har rätt.

Blir utnyttjad för att kvinnan ska få en bekväm tillvaro.

Osv.

Frågor:

Vad är skillnaden på en cuck och en gentleman?

Är "gentleman" egentligen bara högre samhällsklassers lite finare omskrivning av "cuck" så här 2023 när feminismen och jämställdheten förintat alla övriga skillnader mellan könen?

Är gentlemannen i själva verket lika mesig och utnyttjad som cucken fast pga sin ofta högre klasstillhörighet inte lika klarsynt och medveten om detta?

Är gentlemannen egentligen bara en tragisk kvarleva från en svunnen tid vars enda funktion i dag är att ge kvinnan fördelar på bekostnad av mannen?

Allt som berör ämnet är fritt för diskussion för min del.

Tillägg; med "cuck" syftar jag inte på en man som har en sexuell böjelse att få se sin kvinna bli knullad utav andra män utan jag tänker enbart på hur ordet har kommit att beskriva män på andra plan som utnyttjade, överkörda etc, alltså synonymt med "beta" osv. Diskussioner om den sexuella biten i begreppet "cuck" är inte topic så låt oss slippa den biten.

Sen kan jag även passa på att önska alla en riktigt trevlig helg och till moderator framför jag även en önskan om att tråden flyttas till annat lämpligt forum om den hamnat fel. Min tanke är att tråden handlar om mannens relation till kvinnan och därför bör få en plats här.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-09-22 kl. 23:45.
Citera
2023-09-22, 23:33
Enlig min livs erfarenhet så är en gentleman en person som ta ansvar för sig själv och är ärlig med sig själv.

En gentleman är en självsäker man som inte spelar offer.

En gentleman är en person som är medveten om sina mörka sidor och är inte rädd för dom.

En cuck är väl en man som spelar självgod och tycker synd om sig själv

Och trevlig helg till dig !
Citera
2023-09-22, 23:36
Medlem
lysande-pistols avatar
Har jag missat något, en cuck är väl någon som vill titta på när kvinnan blir knullad av någon annan och han njuter av att se eländet?
Citera
2023-09-22, 23:37
Medlem
Fantens avatar
En gentleman gör allt som står i hans makt för att alla i sällskapet ska det så bra som möjligt.
En cuck låter andra män knulla hans kvinna.
Citera
2023-09-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Enlig min livs erfarenhet så är en gentleman en person som ta ansvar för sig själv och är ärlig med sig själv.

En gentleman är en självsäker man som inte spelar offer.

En gentleman är en person som är medveten om sina mörka sidor och är inte rädd för dom.

En cuck är väl en man som spelar självgod och tycker synd om sig själv

Och trevlig helg till dig !

Tack!

Men från en kvinnas perspektiv verkar det cucken och gentlemannen erbjuder, rent konkret och praktiskt, till stor del handla om samma saker.

Få in deg, kunna bitcha så mycket man vill och att slippa skitgörat.
Citera
2023-09-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
En gentleman gör allt som står i hans makt för att alla i sällskapet ska det så bra som möjligt.
En cuck låter andra män knulla hans kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av lysande-pistol
Har jag missat något, en cuck är väl någon som vill titta på när kvinnan blir knullad av någon annan och han njuter av att se eländet?

Jo det är ju den ursprungliga betydelsen men som alla förhoppningsvis vet har också "cuck" blivit synonymt med att rent allmänt vara en vek hane som låter sig bli överkörd och utnyttjad. Och det var det jag syftade på i tråden.

Jag la till det i ts nu så inte diskussionen fastnar runt den sexuella biten.

Frågan skulle kunna lyda: "Vad är skillnaden på en beta och en gentleman" så här nu år 2023.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-09-22 kl. 23:48.
Citera
2023-09-22, 23:45
Medlem
991ESSs avatar
Sean Connery var en gentleman
https://youtu.be/oi6i2ACRN7A?si=f8mwcBE6A7eGAm6U
Citera
2023-09-22, 23:46
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo det är ju den ursprungliga betydelsen men som alla förhoppningsvis vet har också "cuck" blivit synonymt med att rent allmänt vara en vek hane som låter sig bli överkörd och utnyttjad. Och det var det jag syftade på i tråden.
Det är jävligt vekt att låta en annan man sätta på sin kvinna. Det är liksom underförstått.
Citera
2023-09-22, 23:47
Medlem
lysande-pistols avatar
Citat:
Ja ha det hade jag ingen aning om, det finns så mycket konstigheter nu, mer än att man bara knullar.
Fast min del av cuckold är troligen tändande för en del?
Konstigt att gå igång på att se sin partner ha sex med någon annan, ja ja konstig tid vi lever i !
Undrar om detta var vanligt på arton hundratalet, hej kan du knulla min partner medans jag tittar och onanerar lite?
Citera
2023-09-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är jävligt vekt att låta en annan man sätta på sin kvinna. Det är liksom underförstått.

Jo men är det inte också lite vekt av en man från det högre skiktet i samhället att betala middagar, taxiresor etc för superframgångsrika kvinnor med egna helt jämställda månadslöner på 100-200.000:-/månad?

Och att ha levnadsregler att kvinnan får kasta ur sig det mest hysteriska utan att man får säga emot?
Citera
2023-09-23, 00:03
Medlem
Citat:

Jag la till det i ts nu så inte diskussionen fastnar runt den sexuella biten.

Frågan skulle kunna lyda: "Vad är skillnaden på en beta och en gentleman" så här nu år 2023.

En gentleman följer en kodex, han betér sig korrekt. En beta följer minsta motstånds väg.

Om du spottar en beta i ansiktet börjar han gråta och frågar vad fel han har gjort. En gentleman sliter av dig ena armen och slår ihjäl dig med den. Nåt sånt. En gentleman är respekterad.
Citera
2023-09-23, 00:06
Bannlyst
En cuck arbetar för att dra in främlingar till sitt land. En gentleman skyddar sitt land från främlingar - detsamma gäller relationen till kvinnor fast på individuellt plan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in