2023-10-03, 22:57
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vet du om liknande studier gjorts med aluminium hos autistiska?

Sen är inte tråden menad som propaganda utan att öppna folks skepticism mot läkemedels branschen. Som du verkar mena är att lita på till 100% trots otaliga skandaler genom historiens gång... Det låter mer som propaganda för mig.

Läkemedels branchen är som vilket storföretag som helst. Det handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt. Och det är.viktigt att veta, det är inte välgörenhet dom sysslar med.

Här är lite siffror på covid 19 vaccinen

Over a year into the biggest vaccination campaign in history, more than 12.7 billion doses have been administered across 184 countries, according to data collected by Bloomberg. The latest rate was roughly 7.07 million doses a day.

https://www.bloomberg.com/graphics/covid-vaccine-tracker-global-distribution/

Both Pfizer and Moderna upped European prices for their products this year; the EU will now pay $23.15 per dose of Pfizer’s jab (up from €$18.40), while Moderna is charging $25.50 for doses that previously cost around $22.60. The latter’s American-made vaccine is considerably cheaper in the US, where each dose costs about $15, while Pfizer is charging the US government around $24, up from the $19.50 paid in earlier deals.

https://www.pharmaceutical-technology.com/features/covid-19-vaccine-pricing-varies-country-company/?cf-view

Så framtagandet av covid 19 vaccin var BIG business för läkemedelsbolagen.

Utvecklingen av ett nytt vaccin är en komplex och lång process som vanligtvis tar 10 till 15 år. Med tanke på den nuvarande globala omfattningen av covid-19-pandemin har vi arbetat snabbare än någonsin för att utveckla ett säkert och effektivt vaccin

https://www.pfizer.se/om-pfizer/aktuellt/artiklar/fakta-om-pfizers-och-biontechs-vaccin-mot-covid-19
Senast redigerad av Satuanus 2023-10-03 kl. 23:01.
Citera
2023-10-03, 23:25
Medlem
Satuanuss avatar
Some COVID-19 vaccines utilize DNA molecules derived from Simian Virus 40, but that’s not the same as the virus itself and the molecules aren’t cancer-causing.

https://apnews.com/ap-fact-check/no-monkey-virus-dna-was-not-found-in-covid-vaccines-00000188e957d32da188e9ff1aef0000

There is a greater than expected occurrence of severe neurological adverse events such as cortical sinus venous thrombosis, Bell's palsy, transverse myelitis, and Guillain-Barré syndromes along with other common effects such as headaches following different kinds of COVID-19 vaccination.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36445631/

Så det är inte ofarligt att ta en covid 19 vaccin spruta. Om 10 år vet vi förhoppningsvis mer om vilka biverkningar vaccinet orsakat
Citera
2023-10-04, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du skrev:

Menar du att jag ska tolka det här som att du INTE tycker att "oetiskt"-argumentet för att inte ge äkta placebo till kontrollgrupp, håller?

Att du istället som jag anser att det är ett svepskäl i syfte att dölja det nya vaccinets verkliga skadeverkningar?

Om du säger mer precist VAD du inte tror på i det jag skriver om min kommunikation med Läkemedelsverket, så kanske vi kommer någon vart.

Tror du inte det?

Som sagt, jag vill inte under några som helst villkor äventyra min anonymitet här på forumet.

Det vill du att jag gör?

Se ovan.

Du är antingen oförmögen att förstå för att man ska kunna testa ett nytt ämne måste man alltså använda detta ämnet, eller hur tänkte du att det skulle gå till?
Fjantigare troll har jag nog inte stött på, trolla vidare du och behåll gärna dina fantasier. Men du kommer få mothugg varenda gång du skriver utan att hjärnan är uppkopplad.
Nejdu, lille vän jag har tillräckligt hög utbildning för att vara kapabel att skilja desinformation från rädsla och fakta. Så jämför mig med dig om du vill dö 😂
Citera
2023-10-04, 07:07
Medlem
Citat:
Vet faktiskt inte exakt hur processen ser ut. Nån form av test borde ju göras?

Därför historien säger att det alltid funnits maktgalna människor etc som utnyttjar människor med de chanser de får eller skapar för sig själva.

Enligt mig är väl vattenproverna olika kommuner gör osv relativt säkra. Med det sagt dricker jag mest källvatten från t.ex. loka och även deras prover får man väl se som relativt säkra.

Men du har en poäng. Det gäller att minimera risker så gott man kan och i dessa vattenexempel kan man inte vara helt säker. Då får man pröva vattnet själv. Det är ju just därför man kan lita på deras egna vattenprover, eftersom det vore så enkelt att motbevisa. Med det sagt ska man inte ta något för givet till 100%.

Historien säger ju också att Ryssland för krig genom att våldta, det säger ju bland annat du att de inte gör. Genom historien har vi också sett tomtar som dig som kraxar över precis allt, måste ju betyda att det är så ni gör nu också?

Du dricker källvatten säger du, tar du regelbundet prover på denna källa? Har du själv tillverkat detta prov ända ner på molekylnivå? Om inte, hur vet du att de tester du använder inte manipulerats på vägen för att lura just dig?
Antar att du endast äter mat du odlat själv och kött du jagat själv för annars måste du ju lita på extern källa. Om du jagar köttet själv, hur vet du att inte denna onda värld placerat djuret där och då för att du ska ta just det? Det du odlar, har du testat jorden du odlar i så att ingen manipulerat detta? Osv, osv..

Du verkar ha tilltro till vattenkälla så jag kan påpeka en rolig sak. Där jag växte upp finns en naturlig källa som använts i hundratals år för att få friskt vatten. Detta vatten som folk tror är hälsosamt var så nerlusat med bakterier, tungmetaller med mera att rekommendationen blev högst ett glas i månaden. Källan har rykte om sig att bota allt från förkylning till lite värre sjukdomar.
Vi har konspirationsnötter även där i byn och en familj som är liiiite speciell ignorerade detta och barnen fick en svår infektion som spårades till just den källan.
Källan ligger dessutom idag i ett område där en stor olycka skedde på 60-talet och det läckte ut kubikvis med diesel, flygbränsle och annat där.

Så hur överlever du en dag när du misstror allt och alla?
Att säga du litar mer på en kommuns tester kan jag ge dig exempel på när de manipulerat prover för att de skulle slippa stänga badstranden. Inte dödliga värden men dock högre än tillåtet.
Citera
2023-10-04, 08:38
Medlem
Citat:
Vet du om liknande studier gjorts med aluminium hos autistiska?

Sen är inte tråden menad som propaganda utan att öppna folks skepticism mot läkemedels branschen. Som du verkar mena är att lita på till 100% trots otaliga skandaler genom historiens gång... Det låter mer som propaganda för mig.

V har mängder med metaller i kroppen och ett flertal av dem är livsviktiga för oss. Aluminium är ingen tungmetall och således har den inte giftiga egenskaper.
Citera
2023-10-04, 08:42
Bannlyst
Finns det något som tyder på att vaccinet mot Covid-19 gjort någon nytta?
Citera
2023-10-04, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Du kan ju exempelvis studera grafen på denna sida:
https://ourworldindata.org/grapher/united-states-rates-of-covid-19-deaths-by-vaccination-status?facet=metric
(Växla gärna mellan lineär och logaritmisk visning)
Sidan visar ju ganska anslående data som jag tolkar till vaccinets fördel...
Hur tolkar du det?
/T
Citera
2023-10-04, 09:47
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:

Det är väldigt många som tagit vaccinet runt om i världen. Och det enda jag lyckats få fram är att majoriteten av dom som dog av covid 19 var vaccinerade. Vi vet att många riskgrupper tog vaccinet dvs folk som redan var sjuka i andra sjukdomar.

Since COVID-19 vaccines became widely available in the spring of 2021, there has been a wide gap in deaths between the unvaccinated and vaccinated. Toward the end of 2022, though, data showed that most deaths from COVID-19 were among those who are vaccinated.

https://www.ama-assn.org/delivering-care/public-health/why-covid-19-deaths-among-vaccinated-show-boosters-matter
Citera
2023-10-04, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Du kan ju exempelvis studera grafen på denna sida:
https://ourworldindata.org/grapher/united-states-rates-of-covid-19-deaths-by-vaccination-status?facet=metric
(Växla gärna mellan lineär och logaritmisk visning)
Sidan visar ju ganska anslående data som jag tolkar till vaccinets fördel...
Hur tolkar du det?
/T
Svårtolkat eftersom dom hade en så tydlig agenda i USA, nästan varenda dödsfall registrerades ju som covidrelaterat.
Citera
2023-10-04, 10:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Svårtolkat eftersom dom hade en så tydlig agenda i USA, nästan varenda dödsfall registrerades ju som covidrelaterat.

I sånt fall så dog det alltså i stort sett inga vaccinerade överhuvudtaget.. Menar du att vaccinet inte bara skyddar mot covid utan i stort sett gör den vaccinerade odödlig??
Citera
2023-10-04, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
I sånt fall så dog det alltså i stort sett inga vaccinerade överhuvudtaget.. Menar du att vaccinet inte bara skyddar mot covid utan i stort sett gör den vaccinerade odödlig??
Nu hänger jag inte med i din tankegång.

(du snurrade nog till det rejält)
Senast redigerad av 9.79benj 2023-10-04 kl. 10:58.
Citera
2023-10-04, 10:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu hänger jag inte med i din tankegång.

(du snurrade nog till det rejält)

Grafen visar att nästan inga vaccinerade dog i covid - du hävdade dock att "nästan varenda dödsfall registrerades ju som covidrelaterat" så då måste ju vaccinet ha gjort människorna som tog det i stort sett odödliga..

Dvs om graferna visar i stort sett alla som dog överhuvudtaget (enligt ditt resonemang) så var det ju extremt få döda bland vaccinerade - överhuvudtaget...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-10-04 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in