2023-09-22, 18:44
Medlem
Nihennas avatar
De flesta stora idrottsmän brukar ändå göra något väsen av sig då och då, långt efter sin karriär, men vad hände med Ludmila?

Jag är medveten om dopingskandalen, men var det verkligen det som gjorde att hon försvann helt från jordens yta? Om jag minns rätt så var det väl i hennes bobsled-karriär som hon fuskade och inte friidrotten. Eller har det kommit fram i efterhand att hon fuskade där också?
Citera
2023-09-22, 18:51
Medlem
tastass avatar
Hon var avstängd från tävlande i fyra år innan hon bytte nationalitet. Återfallsdopare brukar inte gärna ta plats i folks hjärtan.
Citera
2023-09-22, 18:53
Medlem
Står ju på hennes wiki "År 1993 avslöjades hon som dopad och stängdes av i fyra år.[3] En utredning fastslog senare att hennes make hade gett henne dopningspreparat utan att hon visste om det, enligt uppgift som hämnd för att hon hotat att lämna honom och flytta till Sverige med deras dotter och en ny man.[4] Avstängningen upphävdes därför den 12 december 1995, och så dags var hon omgift och hade som Ludmila Engquist flyttat till Sverige tillsammans med dottern.[4]"
Citera
2023-09-22, 18:54
Medlem
Ravenholms avatar
Men för helvete skärpning ungdomar

(FB) Skvaller om Ludmila Engquist?
Citera
2023-09-22, 18:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
De flesta stora idrottsmän brukar ändå göra något väsen av sig då och då, långt efter sin karriär, men vad hände med Ludmila?

Jag är medveten om dopingskandalen, men var det verkligen det som gjorde att hon försvann helt från jordens yta? Om jag minns rätt så var det väl i hennes bobsled-karriär som hon fuskade och inte friidrotten. Eller har det kommit fram i efterhand att hon fuskade där också?

Ja, det var dopingskandalen som gjorde att hon har gömt sig i Spanien tillsammans med maken Johan och inte gett någon intervju sedan 2005. Hon arbetar idag med friskvård och massage och bor i en villa norr om Benidorm.
Citera
2024-09-11, 12:27
Medlem
https://www.svt.se/sport/bob/ludmila...-bobsatsningen

Hon har tappat det helt och tror folk är helt korkade
Citera
2024-09-26, 22:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
https://www.svt.se/sport/bob/ludmila...-bobsatsningen

Hon har tappat det helt och tror folk är helt korkade

Ja fast 50 procent i befolkningen är korkade. Sett en del kommentarer i sociala medier där de berömmer henne för att vara stark och att våga berätta.
Citera
2024-09-26, 23:21
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja fast 50 procent i befolkningen är korkade. Sett en del kommentarer i sociala medier där de berömmer henne för att vara stark och att våga berätta.

Helt enig, hennes bortförklarande är patetiskt. Hälsoproblemen som hon lider utav är med stor sannolikhet sekundärt till hennes konsumering av dopningspreparat.
Citera
2024-09-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Hälsoproblemen som hon lider utav
Som är?
Citera
2024-09-27, 14:40
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Som är?

Bröstcancer, det finns ett samband. Sen de androgena effekterna som satt sina spår. För en kvinna är det helt oundvikligt att inte drabbas av de androgena effekterna.
Citera
2024-10-01, 00:25
Medlem
kvasthildurs avatar
Jag får väl sälla mig till de korkade då, för jag tycker att hennes berättelse förklarar mycket. Hon är uppvuxen i Sovjet där man inte idrottade för att man ville eller för att man var bra på det, utan drillades hårt för att nå framgångar för att ge familjen fördelar. Och man blev uppskattad för sina framgångar, inte för den person man var. Det har också funnits drivande personer (män, tränare, äkta makar osv) bakom Ludmila, som kanske inte förstått hennes signaler. Och Ludmila själv levde kvar i att hennes värde låg i idrottsliga prestationer.
Jag tycker att boken och de intervjuer som sänts nu visar på en oerhört sorglig historia, från ett oerhört sorgligt liv. Och jag har inga problem med att tro på det som berättas om varför deet blev som det blev. Men sorgligt är det, från början till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in