2023-09-22, 17:23
Medlem
Frågor om detta:

1. Som rubriken lyder - är det ens möjligt? Är det alltid någon part som hoppas på något mer?

2. Skulle du bli svartsjuk om din partner hade en kompis av motsatt kön?

3. Har du själv någon vän av motsatt kön, och tycker du det är någon skillnad jämfört med det vanliga, alltså samkönade vänskapsrelationer?
Citera
2023-09-22, 17:27
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Naturligtvis kan de det, dock tror jag det är rätt vanligt med fall där den ena parten vill & hoppas på lite mer än bara vänskap.
Citera
2023-09-22, 17:28
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Nej på alla tre. Endast möjligt vara vän med någon som är hiskeligt ful och fet och som man inte känner dragning till. Annars smyger sig känslor in och spelet börjar.
Citera
2023-09-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Frågor om detta:

1. Som rubriken lyder - är det ens möjligt? Är det alltid någon part som hoppas på något mer?

3. Har du själv någon vän av motsatt kön, och tycker du det är någon skillnad jämfört med det vanliga, alltså samkönade vänskapsrelationer?
1. Ja det är möjligt.
2. Nej.
3. Visst har jag det. Det finns alltid en underliggande sexuell attraktion i ett sådant förhållande.
Citera
2023-09-22, 17:52
Medlem
Europes avatar
Jag har haft flera nära kvinnliga vänner. Ett par gånger har det väl hänt att någon av dem har velat ha sex på fyllan, men då har jag fått nobba och det var inte mer med det. Sedan har jag även blivit vän med kvinnor som jag först har haft sex med, men vi har sedan helt enkelt umgåtts utan sex.

Däremot märkte jag att det blev svårt att hitta kvinnliga vänner när jag kom upp i 30-års åldern. Då verkade alla nya kvinnor jag träffade kräva åtminstone sex, om inte till och med ett fast förhållande.

Jag hade inga riktigt nära kvinnliga vänner när jag träffade min sambo och det skulle kännas konstigt idag att börja umgås mycket med någon annan kvinna. Samtidigt tar det emot att försöka skaffa manliga vänner. I vuxen ålder har jag nästan endast umgåtts med manliga vänner från uppväxten, medan alla nya bekanta har varit kvinnor.
Citera
2023-09-22, 18:05
Medlem
LSS-Bubbas avatar
Klart man kan! Jag hade bara kvinnliga vänner ett tag som jag umgicks med ett tag utan något sexuellt allt. De brydde sig inte att jag var kille. Men till sist kärade jag ner mig i en av den o blev ihop med henne!

Tycker det är samma som om man är ett gäng killar som har skoj ihop.

Bara man har skoj ihop! Det var dock olika uppfattningar av "skoj" i tjej- resp killgängen.
Senast redigerad av LSS-Bubba 2023-09-22 kl. 18:08.
Citera
2023-09-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Frågor om detta:

Igen?
Testat att söka?
1. Ja. Beror på personen
2. Nej
3. Ja. Nej
Citera
2023-09-22, 18:33
Bannlyst
Jag var kompis med en skruttig gammal kärring där jag bodde tidigare. Var aldrig några problem att hålla drulen i styr runt hennes nikotingula uppenbarelse. Hennes hund var vit en gång i tiden men har med åren antagit samma gula, inrökta färg som mattes tänder.
Citera
2023-09-22, 18:36
Medlem
ja, om dom inte är attraherade av varandra.
Citera
2023-09-22, 18:38
Medlem
SexgalenZombies avatar
Varför skulle en man vilja vara "vän" med en kvinna?

Kvinnor utnyttjar män. Vare sig de är vänner eller ihop med honom. Kvinnor förväntar sig beskydd och komplimanger från män även vänner.

Hennes pojkvän får åtminstone knulla henne i utbyte mot detta, men vad fan får en manlig vän ut av kontakten? Någon slags förvriden känsla av att hennes bekräftelse av honom gör att han nääääästan har det som krävs för att få knulla henne, att han är så nära så nära målet.

Män, ge inget, bjud inget, hjälp till med inget, bekräfta aldrig, så får du se vilken "vänskap" hon har med dig... och gör du pojkvän uppgifter åt henne kräv något i gengäld!
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-09-22 kl. 18:43.
Citera
2023-09-22, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Varför skulle en man vilja vara "vän" med en kvinna?

Kvinnor utnyttjar män. Vare sig de är vänner eller ihop med honom. Kvinnor förväntar sig beskydd och komplimanger från män även vänner.

Hennes pojkvän får åtminstone knulla henne i utbyte mot detta, men vad fan får en manlig vän ut av kontakten? Någon slags förvriden känsla av att hennes bekräftelse av honom gör att han nääääästan har det som krävs för att få knulla henne, att han är så nära så nära målet.

Män, ge inget, bjud inget, hjälp till med inget, bekräfta aldrig, så får du se vilken "vänskap" hon har med dig... och gör du pojkvän uppgifter åt henne kräv något i gengäld!
w00t

Det är ju så bra musik inne på Fillipa K, H&M, Ellos, Cubus och Kicks! Jag blir aldrig uttråkad att vara där i timmar och jämföra alla nyanserna mot varma och kalla hudtoner. Samtidigt så får man typ höra om deras bitchiga arbetskamrater och vad de typ bara sa och vad de själva bara sa typ.

Priserna är ju alltid lagom så att man kan ju bara swisha dem vid behov.

Sen när tjejerna är helt ✨FAB✨ så drar vi till Alkemisten, Roots eller Con leche!
Citera
2023-09-22, 20:15
Medlem
Soulflowers avatar
1. Klart det är möjligt, inget ovanligt heller.

2. Nej. Jag litar på min parter och hon litar på mig.

3. Ja, min bästa vän är kvinna medans jag inte är det. Men ingen av oss går och identifierar oss så jäkla hårt med vårt kön. Sure, jag är man, men om jag skulle beskriva mig själv kommer inte det högst upp på listan vad som definierar mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in