2023-09-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Vet man skadeläget på servitrisen och mannen? Jag hoppas innerligt att dom klarade sig med lindriga skador och slipper bestående men.

Mannen är oklart, kvinnan ska enligt någon i tråden blivit skjuten i knät. Eller för att vara mer exakt, fått ”knäskålen bortskjuten”, men det finns inga bekräftade uppgifter.

Men båda ska vara skjutna iallafall.
Senast redigerad av BokhyllanBillys 2023-09-22 kl. 18:13.
Citera
2023-09-22, 18:12
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagom66
Sluta trolla bubbelhead.
Bartender fick 1 skott i foten enligt radion. Och var inte den skytten var ute efter. Efterbkiven
Den ene mördade var också bartender.
Citera
2023-09-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realkalledussin
43-åringen var styvson till den döde 71-åringen och har kopplingar till Bandidos. Målet (20-åringen) har inget med de andra två att göra.
Stämmer detta har jag svårt att tänka mig att Bandidos kommer låta detta passera ostraffat.

Den tanken slog mig också och det finska släktskapet, dåren som sköt, lever på lånad tid.
Citera
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokhyllanBillys
Uppfattat, tack för info

Isåfall saknar vad jag vet info om 45-åringen som blev skjuten.

Tyckte de sa på nyheterna att han också jobbade på krogen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realkalledussin
43-åringen var styvson till den döde 71-åringen och har kopplingar till Bandidos. Målet (20-åringen) har inget med de andra två att göra.
Stämmer detta har jag svårt att tänka mig att Bandidos kommer låta detta passera ostraffat.

Är det inte så att nuförtiden är även Bandidos (och Hels Angels) blattestyrt? Ja, då kan vi verkligen vänta på en gigantisk uppgörelse.
Citera
2023-09-22, 18:15
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Ja och sen börjar Greta Thunberg leka med grabbarna där nere i stan. Kolla nu flänga reportrarna på TV 4 de flesta blåsta Stockholmare, hur de börjar göra snyfthistorier hur jagad han känner sig nu röven, när alla vill åt honom från alla håll. Så fungerar det i Stockholm. Om din version är rätt nuda, vem sköt lillgrabben?

Jag har för fan ingen aning vem som har blivit skjuten! Det är ju er uppgift att luska fram och skvallra på Flashback ni som bor i Gävle/Sandviken.
Det här fan den sämsta brottstråden i forumet. Någon i Sandviken måste ju veta exakt vem som blev skjuten, men istället så är tråden full av: "Det är en helikopter här ovanför!", "Jag bor 50 meter bort och hörde 6-7 skott", "Det där är inget skumt hak!", "Ägarna är jättesnälla", "Varför är det en kriminell där?"

Skärp er Sandviken! Hela Flashback-Sverige vill exakt vem som är skjuten och om det har någon koppling till gängkriget.
Citera
2023-09-22, 18:15
Medlem
Xeliouss avatar
Vilken sorts vapen var det? Pistol eller kraftigare? Helauto?
Citera
2023-09-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Den ene mördade var också bartender.

Det är inte den blinda 70-åringen.
Isåfall är det måltavlan som arbetat på krogen, vilket jag tar för osannolikt.

Snarare att 45-åringen som bara skadats kan ha jobbat där, men GD skriver bara ut att det var tjejen som jobbade i baren. Det känns mest rimligt?
Citera
2023-09-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Är det inte så att nuförtiden är även Bandidos (och Hels Angels) blattestyrt? Ja, då kan vi verkligen vänta på en gigantisk uppgörelse.

Tankade på en mack i staden bredvid och då rullade en limousin in och ut klev bara Hells Angels och väldigt tidigt på morgonen påväg mot Sundsvall ingen gringo i den samlingen inte. Detta var direkt efter stora bråket i där man befarade att någon ny aktör slagit sig in i Norrland. De var väldigt glada och trevliga iaf
Senast redigerad av Skorpan-1 2023-09-22 kl. 18:21.
Citera
2023-09-22, 18:19
Medlem
Om nu målet var på en pub, hade det inte bara varit lättare att vänta tills "målet" skulle hem istället för att skjuta halva baren? Skrämmande
Citera
2023-09-22, 18:27
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg

Mer Bandidos det gäller. De två har också lite olika inriktningar på sin syn gällande affärsverksamhet.
Citera
2023-09-22, 18:29
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Om nu målet var på en pub, hade det inte bara varit lättare att vänta tills "målet" skulle hem istället för att skjuta halva baren? Skrämmande

Håller med dig till fullo! All form av konsekvenstänk och empati verkar vara bortblåst. Oskyldiga människor faller offer för våldet, folk får tauman som kommer hänga med en resten av livet och i värsta blir man själv mördad när man sitter och dricker en öl med ens vänner. Sjukt!

Dessutom bör det ju ligga i gärningsmannens egenintresse att begå brottet mer avskillt då det sannolikt minskar risken för att åka fast. Men nej, inga spärrar verkar finnas längre!
Senast redigerad av Thunderbolt11 2023-09-22 kl. 18:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in