2023-09-23, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmonthrough
Det märks att du inte arbetar inom rättsväsendet, och det jag tacksam för.
Färg på kläder(oftast utan detaljer som t.ex märke och tryck) kan ge ett litet hum men inte allt. Det är det säkraste alternativet.

Att gå ut med att g.m har mustach/rött hår/långa lila naglar kan leda till att g.m ändrar på dessa detaljer, att vittnens minnen blir manipulerade m.m. Det finns långvarig forskning på varför det är bra att ge ut så lite signalement som möjligt till allmänheten, däremot kan polisen inte vara helt tysta om signalement för att kunna sortera ut och spara tid.

Vilket jävla snömos!

De som va på plats vet vad de såg, om han nu inte va täkt

Och hur ska allmänheten kunna hjälpa till utan signalement? Ska man ringa om alla man ser.

Och framför allt hur fan ska allmänheten skydda sig när man inte vet mer än vita skor och blå jeans.

Så nej du möjligt att det finns någon pk-forskning som inte vill kränka någon grupp som har ”forskat” fram det där
Citera
2023-09-23, 09:04
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Färg på kläder(oftast utan detaljer som t.ex märke och tryck) kan ge ett litet hum men inte allt. Det är det säkraste alternativet.

Att gå ut med att g.m har mustach/rött hår/långa lila naglar kan leda till att g.m ändrar på dessa detaljer, att vittnens minnen blir manipulerade m.m. Det finns långvarig forskning på varför det är bra att ge ut så lite signalement som möjligt till allmänheten, däremot kan polisen inte vara helt tysta om signalement för att kunna sortera ut och spara tid.
Ändrar dom hudfärg om polisen går ut och säger att det var svarta gärningsmän?
Citera
2023-09-23, 09:06
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Vilket jävla snömos!

De som va på plats vet vad de såg, om han nu inte va täkt

Och hur ska allmänheten kunna hjälpa till utan signalement? Ska man ringa om alla man ser.

Och framför allt hur fan ska allmänheten skydda sig när man inte vet mer än vita skor och blå jeans.

Så nej du möjligt att det finns någon pk-forskning som inte vill kränka någon grupp som har ”forskat” fram det där

Han hade ju tydligen ngn slags "maskering" enl nyhetsinslaget.
Citera
2023-09-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H5JH5J
Er!k! V!iri - 70 år och avliden
Kr!stoffer L4rsson - 43 år och skottskadad
Ej namngiven 20-åring - bartender och skottskadad
Ej namngiven 20-åring - förmodad måltavla och avliden

Ingen av dessa är ägaren. KL har relation till EV. Hans andra som nämndes tidigt men verkar inte vara skottskadad.

Tack 🙏🏽 Då har jag uppfattat rätt, dock oklart om KL arbetade som bartender?
Citera
2023-09-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Han hade ju tydligen ngn slags "maskering" enl nyhetsinslaget.

Då ska de ju inte nämna detta!

Folk kommer ju bara ringa in om de ser någon som är maskerad

Då jag antar att han tar av maskeringen och byter kläder så är ju de signalementen helt värdelösa
Citera
2023-09-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Tack 🙏🏽 Då har jag uppfattat rätt, dock oklart om KL arbetade som bartender?
KL har inget med det här att göra. Tro mig. Jag fattar inte varför det så envist hänger kvar. Någon såg att hans ålder nästan passade med den skadade bartenderns och då fick man för sig att 43 skulle vara 45 och vips hade man placerat en anhörig på platsen bara för att han har påstådda kopplingar till MC-miljön. Nej!
Citera
2023-09-23, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IkeTurner
KL har inget med det här att göra. Tro mig. Jag fattar inte varför det så envist hänger kvar. Någon såg att hans ålder nästan passade med den skadade bartenderns och då fick man för sig att 43 skulle vara 45 och vips hade man placerat en anhörig på platsen bara för att han har påstådda kopplingar till MC-miljön. Nej!

Exakt.!!! Uppfattade det så oxå att han var enbart gäst. En anställd är träffad (kvinnan) märkligt att media går ut och påstår att två anställda är träffad. Dock vill man ju veta vad en kille som 20 åring gjorde på Mulligans, vem satt han med? Satt han med farbrorn? Andra vänner? Någon mer måste ju sett vad som hände där inne på puben.
Citera
2023-09-23, 09:34
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Exakt.!!! Uppfattade det så oxå att han var enbart gäst. En anställd är träffad (kvinnan) märkligt att media går ut och påstår att två anställda är träffad. Dock vill man ju veta vad en kille som 20 åring gjorde på Mulligans, vem satt han med? Satt han med farbrorn? Andra vänner? Någon mer måste ju sett vad som hände där inne på puben.

Var 20-åringen släkt med den blinde? Ledsagare inom hemtjänsten eller nåt? Eller satt han och blängde på MGM när han kom in?
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2023-09-23 kl. 10:25.
Citera
2023-09-23, 09:45
Medlem
Forenes avatar
Citat:

Håller med. Sitter man o dricker en längre stund som man gör på pub så borde man ändå hinna uppfatta alla grupper runtomkring.

Men har man konstaterat nu att de e gor*n o inte *ll*n som var måltavla?
Citera
2023-09-23, 10:00
Medlem
[quote=Forene|85823070]Håller med. Sitter man o dricker en längre stund som man gör på pub så borde man ändå hinna uppfatta alla grupper runtomkring.

Men har man konstaterat nu att de e gor*n o inte *ll*n som var måltavla?[/QUOTE

Ingen kan väl konstatera ett dugg, då man inte vet mycket alls..
Hur 17 kan en hel pub bara "missa" vilka som satt där..
Men iof ☺️ skjutningen på träffen i Sätra Gävle blev oxå bara tyst
Citera
2023-09-23, 10:07
Medlem
Citat:
Han var 23 år, men även om han hade varit 20 så är det ju åldern man är på pubar.
Mulligans är uppbyggt så att det är en lång bardisk när man kommer in där gästerna kan sitta på barstolar, med ryggen mot dörren sen till höger är det en liten trapp upp till delen med bord och sen en vägg och där bakom är det också bord och soffor
Citera
2023-09-23, 10:07
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:

Tror du inte att GM (om han han är smart) ändrar på dessa detaljer oavsett om denna information går ut till allmänheten eller inte?

Du låtsas vara smart och vet nada.
Senast redigerad av Brajebrasomfan 2023-09-23 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in