2023-09-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalen444
Som boende i Gbg tycker jag att det är helt absurt! Hampus Magnusson (M) sa på nyheterna igår att Gbg stad genom detta uppmanar sina anställda att bryta mot lagen (om den blir av). Kan inte annat än att hålla med. De naiva vänsteranhängarna som intervjuades får det att låta som att majoriteten papperslösa är barn o går i skolor etc i Gbg vilket inte riktigt stämmer med verkligheten.

Då tycker jag det är dags för dig att börja jobba inom förskola/skola. För ett problem kommunerna får med anmälningsplikten är att ännu färre än tidigare kommer att vilja jobba inom dessa områden. Så kom igen, man up och gör din plikt mot ditt land!
Citera
2023-09-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Då tycker jag det är dags för dig att börja jobba inom förskola/skola. För ett problem kommunerna får med anmälningsplikten är att ännu färre än tidigare kommer att vilja jobba inom dessa områden. Så kom igen, man up och gör din plikt mot ditt land!

Vet du vad jag jobbar med?? Kanske du ska fråga innan du slänger iväg ett känsloladdat meddelande 😎 Ah, nu såg jag ditt "nick", då förstår jag👍
Du missade lite poängen i mitt inlägg dessutom...
Citera
2023-09-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalen444
Vet du vad jag jobbar med?? Kanske du ska fråga innan du slänger iväg ett känsloladdat meddelande 😎 Ah, nu såg jag ditt "nick", då förstår jag👍
Du missade lite poängen i mitt inlägg dessutom...

Vad jobbar du med?
Citera
2023-09-21, 17:37
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Rent krasst så måste man hänvisa till föräldraansvar. O bara det att vissa föräldrar använder sina egna barn som gisslan borde diskvalificera dem till uppehållstillstånd.

Ja de flyr ju inte från hemlandet, utan bosätter sig i ett annat land där de blir illegala. Att ha det som grund för att bilda familj är djupt omoraliskt och en enorm egoism. De som försvarar detta är alltså själva per se ondskan själv.
Citera
2023-09-21, 17:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Så är det inte. Vårdpersonal och lärare ser naturligtvis hur barnen lider när inte föräldrarna åker hem. Att bygga en framtid som papperslös med sina barn som skydd är ren sadism.
Citera
2023-09-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Så är det inte. Vårdpersonal och lärare ser naturligtvis hur barnen lider när inte föräldrarna åker hem. Att bygga en framtid som papperslös med sina barn som skydd är ren sadism.

Vi får se. Jag är inte säker på att all förskolepersonal och skolpersonal ser det som du ser det.
Citera
2023-09-21, 17:49
Medlem
Kan inte vara någon plikt att anmäla.
Skyddsombuden borde sätta stopp om det
införs. Kristersson får göra vad han vill.
Han ska inte ha sista ordet
Citera
2023-09-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Låter fantastiskt att Göteborg blir Sveriges San Francisco så övriga landet får lite avlastning.

Trodde det var vad man hade Malmö till.
Citera
2023-09-21, 17:54
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Vi får se. Jag är inte säker på att all förskolepersonal och skolpersonal ser det som du ser det.

Well, många lärare och förskolepersonal är själva migranter och verksamheternas kvalité har spätts ut. Det är väl så man ska se beslutet: personalen förstår helt enkelt inte vad anmälningsplikten går ut på. Många av dem kan inte svenska ordentligt. Göteborgs stad kan så att säga inte fylla sin personalpool med kvalificerade anställda. Kort sagt: det går inte att uppfylla anmälningskravet. Det säger man förstås inte eftersom det ser så illa ut. Istället hänvisar man till någon etisk kod. Fast den har man ju lämnat i och med att man förstört verksamheterna.
Citera
2023-09-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/k...sa-1.110391086
https://samnytt.se/rodgront-fullmakt...-for-illegala/

Vänsterpopulismen, importerad från USA, fortsätter i rask takt.
Först ut blir Göteborgs kommun som nu aktivt kommer gömma illegala invandrare som inte har rätt att stanna i landet.

Kommer andra storstäder som t.ex. Stockholm och Malmö följa efter i rask takt?
Om inte, kan detta leda till att illegala aktivt söker sig till Göteborg?
Kan det även leda till en ökad invandring till Sverige när man nu, enligt lagen, har 100% rätt att stanna i landet så länge man tar sig till Göteborg?

Vi svenskar vill inte göra polisen jobb, inget konstigt där. Inte mitt jobb som lärare att ange.

Även i sig ett retarded förslag, hur skulle jag som lärare veta om någon är illegal?
Citera
2023-09-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Att vägra anmäla illegala och dessutom gömma dem är ett direkt beslut över att man tycker all samhällsproblematiken vi har med skjutningar, sprängningar, knivningar, personrån, överfall, våtdräkter mm mm är helt okej och att man accepterar ett fortsatt liv med det. .

Vet inte vad du råkat ut för men tråkigt att du har problem med våtdräkter.

//dykaren
Citera
2023-09-21, 18:25
Medlem
Wayaheads avatar
Nu väntar vi bara på Defund the police, medan soptippen Sverige växer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in