• 1
  • 2
2023-09-20, 15:33
https://www.expressen.se/nyheter/gjo...for-bedrageri/

Citat:
Min första tanke var att det var okej att göra det. Jag tänkte att jag ägde biljetterna och att jag fick göra vad jag ville med dom. Om jag skulle lämna tillbaka dom eller sälja biljetterna vidare. Jag gjorde ett misstag och jag erkänner det, förlåt.

De pengar den unge mannen ska ha kommit över genom att sälja och göra återköp av åkband ska han ha gett till sin mamma ”som har det tufft ekonomiskt
Citera
2023-09-20, 15:36
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.expressen.se/nyheter/gjo...for-bedrageri/

Citat:
Min första tanke var att det var okej att göra det. Jag tänkte att jag ägde biljetterna och att jag fick göra vad jag ville med dom. Om jag skulle lämna tillbaka dom eller sälja biljetterna vidare. Jag gjorde ett misstag och jag erkänner det, förlåt.

De pengar den unge mannen ska ha kommit över genom att sälja och göra återköp av åkband ska han ha gett till sin mamma ”som har det tufft ekonomiskt

Handlar det om folk som varit inne på området och faktiskt varit där några timmar? Eller handlar det om folk som fått förhinder eller plötslig magsjuka innanför grindarna?
Citera
2023-09-20, 15:39
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Handlar det om folk som varit inne på området och faktiskt varit där några timmar? Eller handlar det om folk som fått förhinder eller plötslig magsjuka innanför grindarna?
En fd anställd, framgår i rubriken..

Efter att han hade sagt upp sig kom han fortfarande in på intranätet, och ska då ha använt det för att med hjälp av andra anställdas personnummer – som han hade hittat på nätet – kvittera ut ett flertal åkband.

En del av åkbanden ska han därefter, enligt polisen, eventuellt ha sålt vidare, medan han genomförde återköp för andra – för totalt 17 160 kronor.

Ganska osmidig kille...
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-09-20 kl. 15:42.
Citera
2023-09-20, 15:51
Medlem
henrikos avatar
Citat:

Efter att han hade sagt upp sig kom han fortfarande in på intranätet, och ska då ha använt det för att med hjälp av andra anställdas personnummer – som han hade hittat på nätet – kvittera ut ett flertal åkband.

En del av åkbanden ska han därefter, enligt polisen, eventuellt ha sålt vidare, medan han genomförde återköp för andra – för totalt 17 160 kronor.

Ganska osmidig kille...

Ok, så det var inte att det såldes vidare eller såldes tillbaka åkband som var problemet, utan att han helt enkelt stal åkbandsbiljetter?
Citera
2023-09-20, 15:55
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ok, så det var inte att det såldes vidare eller såldes tillbaka åkband som var problemet, utan att han helt enkelt stal åkbandsbiljetter?
Både och, han sålde vidare och sålde "tillbaka" åkband till ett värde av 17000:-

Han hävdade att han blivit tvingad, sen erkände han tydligen att det inte var så..
Citera
2023-09-20, 16:44
Bannlyst
Citat:

Ganska osmidig kille...
Osmidig, ptja hur jävla smart är du då? Han behövde akut pengar till sin mamma. Alla är inte lika smarta som dig. Är man desperat skiter man i påföljderna. Borde du veta, som är så smart, dumfan.
Citera
2023-09-20, 18:21
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Osmidig, ptja hur jävla smart är du då? Han behövde akut pengar till sin mamma. Alla är inte lika smarta som dig. Är man desperat skiter man i påföljderna. Borde du veta, som är så smart, dumfan.

Då kanske han inte skulle sagt upp sig från sitt jobb på Liseberg? Sånt fattar väl inte du för du är också skräp.
Citera
2023-09-20, 18:31
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
"Är man desperat skiter man i påföljderna".
Korrigering: "Är man desperat OCH DUM skiter man i påföljderna".
Har man någorlunda vett förstår man att detta bara kommer att försvåra situationen. Pengarna måste betalas tillbaka och han kommer att få det svårare att få nytt jobb med domen. Risken är nog att hans namn hamnar här och på andra ställen på nätet också nu. Detta är som att ta ett svindyrt SMS-lån för att lösa långsiktigt kass ekonomi. Allt blir bara värre.
Senast redigerad av Odovacer 2023-09-20 kl. 18:44.
Citera
2023-09-20, 19:06
Medlem
Citat:

Hur vet du att han inte bara drar en rövarhistoria om sin mamma för att rädda sitt eget skinn så gott det går?
Om man är en tjuv så är det inte så långsökt att man även ljuger om en del saker.
Citera
2023-09-20, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Hur vet du att han inte bara drar en rövarhistoria om sin mamma för att rädda sitt eget skinn så gott det går?
Om man är en tjuv så är det inte så långsökt att man även ljuger om en del saker.
Snyftaren med lilla mamsen tror jag var för att försöka slå an en sträng av medömkan... först så var han stöddig och påstod att han blivit tvingad...
Citera
2023-09-20, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
"Är man desperat skiter man i påföljderna".
Korrigering: "Är man desperat OCH DUM skiter man i påföljderna".
Har man någorlunda vett förstår man att detta bara kommer att försvåra situationen. Pengarna måste betalas tillbaka och han kommer att få det svårare att få nytt jobb med domen. Risken är nog att hans namn hamnar här och på andra ställen på nätet också nu. Detta är som att ta ett svindyrt SMS-lån för att lösa långsiktigt kass ekonomi. Allt blir bara värre.
Nej du behöver inte vara dum utan bara desperat räcker för att reptilhjärnan ska sluta fungera. Är man helt novis kanske man inte ska öppna truten.
Citera
2023-09-20, 19:14
Medlem
vilken soppa det där blev ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem