• 1
  • 2
2023-09-19, 19:48
Medlem
Heej fb, för ett tag sen råka jag köpa en bläckfisk till mitt akvarium
denna för att va exakt https://saltivast.se/sv/lagre-djur/b...-macropus.html men hur fan får jag den sluta rymma?!?! varje dag vaknar jag av att den jävlen har rymt sitter på väggarna i taket gömmer sig under bänken här om dagen hitta ja den i min SÄNG?! fattar ni hur äckligt de är alla tips uppskatas
Citera
2023-09-19, 19:55
Medlem
ABBORREs avatar
Kan man inte ha någon form av lock på akvariet! ?
Citera
2023-09-19, 20:08
Medlem
ost-e-knarks avatar
Dör den inte utanför akvariumet?
Känns som att någon som lyckats sköta om ett saltvattenskar borde kunna se till att inte invånarna rymmer.*

Lock?
Filma, gör åtgärder?
Nät?

*Jag har hört historier om kraken som rymmer över till angränsande akvarium för att äta upp dess invånare men detta med att gömma sig i sängen låter en smula påhittat.
Citera
2023-09-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Kan man inte ha någon form av lock på akvariet! ?

jo jag har lock men den petar bort de och går ut
Citera
2023-09-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Dör den inte utanför akvariumet?
Känns som att någon som lyckats sköta om ett saltvattenskar borde kunna se till att inte invånarna rymmer.*

en 3 åring skulle kunna sköta ett saltvatten akvarium inte dirket svårt
Citera
2023-09-19, 21:07
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvspad99
jo jag har lock men den petar bort de och går ut
Humm , köp ett hänglås
Citera
2023-09-20, 01:13
Medlem
Bläckfiskar är väldigt smarta djur. Coolt. Ge din bläckfisk ett krypin. Fåtölj, havannacigarr, lite whiskey och lite bra jazzmusik. Låt han/hon chilla det är de värda.
Citera
2023-09-20, 07:14
Bannlyst
Citat:
Heej fb, för ett tag sen råka jag köpa en bläckfisk till mitt akvarium
denna för att va exakt https://saltivast.se/sv/lagre-djur/b...-macropus.html men hur fan får jag den sluta rymma?!?! varje dag vaknar jag av att den jävlen har rymt sitter på väggarna i taket gömmer sig under bänken här om dagen hitta ja den i min SÄNG?! fattar ni hur äckligt de är alla tips uppskatas
Under en bänk ja men omöjligt i din säng. Det är omöjligt.
Citera
2023-09-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Bläckfiskar är väldigt smarta djur. Coolt. Ge din bläckfisk ett krypin. Fåtölj, havannacigarr, lite whiskey och lite bra jazzmusik. Låt han/hon chilla det är de värda.

ah ska lägga upp de brevid tanken och hoppas den sitter i den imorgon när ja vaknar
Citera
2023-09-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Under en bänk ja men omöjligt i din säng. Det är omöjligt.

de är inte omöjligt, den vandrar och klättrar upp på sängbordet sen ut på kudden, tro mig den lämnar spår
Citera
2023-09-20, 19:21
Bannlyst
Citat:
de är inte omöjligt, den vandrar och klättrar upp på sängbordet sen ut på kudden, tro mig den lämnar spår
Nej den skulle undvika att klättra runt i textiler. Så är det. Så det är omöjligt den skulle leta sig in i din säng. Det gör den inte.
Citera
2023-09-24, 13:51
Medlem
Mandingos avatar
köp en dörrmatta av astroturf, klipp i remsor och limma runt akvariet över ytan... de klarar inte att klättra på det...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in