Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-19, 08:39
Bannlyst
Microsoft behöver förbättra sitt OS till att vara användarvänligt igen som windows 7 var, alla annonser och alla bakgrundsprocesser, det tar på både ramminne och processorn.

Varför tillåts microsoft förstöra sitt OS till det sämre? Dom behöver gå tillbaka till ritbordet och lansera windows 7 igen med bra brandvägg och antivirus.

Annonser i windows 10 är inte bra för en, inte heller alla bakgrundsprocesser osv, om det går i samma bana som detta så måste microsoft ge sig och förlora kunder i framtiden.

Min fråga:

Är det bara jag som tröttnat på alla annonsid och alla annonser som microsoft har, kommer vi i framtiden slippa detta i nya operativsystemen, de tar mycket resurser.

Windows 7 var fint en gång i tiden, sedan förstörde microsoft sitt os med alla annonser och dåliga grejer, däremot är operativsystemet up to date att den är mer säker att använda, men bygg något bättre nästa gång.
Citera
2023-09-19, 08:43
Medlem
991ESSs avatar
de vet väl att nästan all kunder är för okunniga för att byta, det utnyttjar de så mycket de kan.
Citera
2023-09-19, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
de vet väl att nästan all kunder är för okunniga för att byta, det utnyttjar de så mycket de kan.

Jo jag vet detta, men vad har de att förlora på att snygga till sitt OS igen? Så här:

https://media.gcflearnfree.org/weborbassets/uploads/ID_75/BACKGROUND.jpg

Som windows 7 var åtminstone, det ser helt platt ut dagens windows.
Citera
2023-09-19, 11:07
Medlem
Det är väl så det ser ut med alla dessa stora kommersiella företag inom tech, allt handlar bara om reklam och sälja skit, bara kolla på Google vilket skitföretag det är idag mot 20 år sen.
Citera
2023-09-19, 11:29
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Är det bara jag som tröttnat på alla annonsid och alla annonser som microsoft har, kommer vi i framtiden slippa detta i nya operativsystemen, de tar mycket resurser.
Varför tar du inte bara bort dom? Det går att ta bort.

Men ja, annonser i OS eller program är ett satyg.
Citera
2023-09-19, 11:36
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Min fråga:

Ja! Det är nog bara du!
Alla vi andra har lärt oss att stänga av annons-id osv i Windows...

Och Nej! Saker man inaktiverat drar inte mycket resurser..
Citera
2023-09-19, 13:12
Medlem
pwnd88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Ja! Det är nog bara du!
Alla vi andra har lärt oss att stänga av annons-id osv i Windows...

Och Nej! Saker man inaktiverat drar inte mycket resurser..

Vad är bättre med nya Windows än t.ex Windows 10? Något speciellt?
Citera
2023-09-19, 13:32
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwnd88

Snyggare, smidigare, säkrare..
Citera
2023-09-19, 13:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwnd88

Det är säkrare.
Det har Android-stöd, vilket kommer bli än bättre.
Det kommer nu få inbyggt stöd för Zip, RaR o.s.v.
Bättre funktioner i Explorer vilken kommer fortsätta utvecklas.

Så det finnns en del smått och gott som gör det intressantare.

Det som inte är till mångas belåtenhet, t.ex allt s.k "bloat", går ju att avinstallera. Det mesta av det negativa med W11 kan man själv fixa till. T.o.m få det att se ut som W7 gjorde, om man vill.
Citera
2023-09-19, 16:33
Medlem
Problemet tycker jag med Windows 11 är att det har du en dator som är snabb men några år gammal kan du inte uppgradera till 11.
Tillhör dom som har en dator länge.
Citera
2023-09-19, 16:39
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Varför tillåts microsoft förstöra sitt OS till det sämre?

Vem skulle hindra dom menar du?
Citera
2023-09-19, 16:44
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Problemet tycker jag med Windows 11 är att det har du en dator som är snabb men några år gammal kan du inte uppgradera till 11.
Inte "out of the box", men det finns massor av tutorials på hur man gör. Det enklaste och snabbaste är att skapa en bootbar usbsticka med hjälp av Rufus ( https://rufus.ie/en ) där man bara kryssar bort att installationsmediat skall kolla kompabiliteten mellan dator och win 11.

Sedan kan du installera win 11 på en dator som inte uppfyller microsofts krav utan problem.

EDIT:
Bild från skapandet av installationsmedia med alternativen: https://rufus.ie/pics/screenshot4_en.png
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in