Citat:
Jupp hade ju varit trevligt, men MS förväntar sig casha in mer på de funktionerna än de förlorar på användarbortfall på grund av dem. En gungor-och-karuseller-fråga. De kommer aldrig ge dig en bättre användarupplevelse på sin egen bekostnad.
Citat:
Varför tillåts microsoft förstöra sitt OS till det sämre? Dom behöver gå tillbaka till ritbordet och lansera windows 7 igen med bra brandvägg och antivirus.
För att du (?) och tillräckligt många andra användare tillåter dem genom att likförbannat öppna plånboken.
Citat:
Annonser i windows 10 är inte bra för en, inte heller alla bakgrundsprocesser osv, om det går i samma bana som detta så måste microsoft ge sig och förlora kunder i framtiden.
Annonser är bra för Microsoft tills de förlorar så många kunder att det inte längre är bra. Tills dess kommer det fortsätta på samma eller värre vis. Förmodligen det senare, man kan nog kallt räkna med att den grodan inte är färdigkokt än. Vad som är bra för dig och andra kunder är helt sekundärt, tills ni slutar vara kunder på grund av det.
Citat:
Min fråga:
Är det bara jag som tröttnat på alla annonsid och alla annonser som microsoft har, kommer vi i framtiden slippa detta i nya operativsystemen, de tar mycket resurser.
Windows 7 var fint en gång i tiden, sedan förstörde microsoft sitt os med alla annonser och dåliga grejer, däremot är operativsystemet up to date att den är mer säker att använda, men bygg något bättre nästa gång.
Är det bara jag som tröttnat på alla annonsid och alla annonser som microsoft har, kommer vi i framtiden slippa detta i nya operativsystemen, de tar mycket resurser.
Windows 7 var fint en gång i tiden, sedan förstörde microsoft sitt os med alla annonser och dåliga grejer, däremot är operativsystemet up to date att den är mer säker att använda, men bygg något bättre nästa gång.
Är nog många som tröttnat, men inte tillräckligt mycket för att byta till något annat. Innan det sker i tillräckligt stor skala kommer inget förändras till det bättre.
Vill man verkligen köra Windows, men slippa få massa skit nedtryckt i halsen, föreslår jag att åtminstone den som har en lite mer relaxad attityd i upphovsrättsfrågan tar en flukt på W10 LTSC