• 1
  • 2
2006-08-02, 16:05
Medlem
Troians avatar
"Polisen kunde snart fastslå att det handlade om en kvinna som med stor sannolikt hade blivit mördad. Hon var gravid i sjunde eller åttonde månaden, har utländskt utseende och många, långa, svarta flätor av syntetmaterial i håret.
...

Hon är fortfarande oidentifierad och hennes ålder är okänd.
- Vi gör allt för att ta reda på vem hon är och tar gärna emot tips. Vi har inte kunnat matcha henne mot någon försvunnen person och kollar nu bland annat hos sjukhus, vårdcentraler och mödravårdscentraler, säger Sundin."

http://www.expressen.se/index.jsp?a=647357

Eftersom hon legat i vattnet länge och man inte säger sig veta något om hennes ålder är hon förmodligen ganska illa däran, att man ändå ger sig in på att beskriva hennes utseende som utländskt tyder nog på att hon är väldigt mörk i hyn, typ negress. Låter så på beskrivningen med flätor av syntetmaterial också.

Tycker ändå det är märkligt att man inte lyckats matcha henne mot någon försvunnen. En inte allt för vild gissning är väl att det ofödda barnets far är mördaren...

Edit: Stavning.
Citera
2006-08-02, 19:38
Medlem
dollardavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En inte allt för vild gissning är väl att det ofödda barnets far är mördaren...

Jepp, case closed
Citera
2006-08-02, 20:05
Medlem
Fruktpojkens avatar
Hon måste nog flytit en bit, så vitt jag vet finns inga negrer på Ekerö.
Citera
2006-08-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktpojken
Hon måste nog flytit en bit, så vitt jag vet finns inga negrer på Ekerö.

Nej, SD hade ju mandat där förr, så mördaren heter nog inte Jimmy Larsson, Conny Jarnepryl eller dylikt.
Citera
2006-08-02, 20:52
Medlem
JackassTREs avatar
Undrar vilken gång i ordningen någon hittas död på Ekerö vid Lullehovsbron? För bara några år sedan så var det utanför drottningholm, Ägaren till krogen dick turpins i solna,

-Kan det vara någon som avvek efter permis från färingsö anstalten?

-Fd pojkvän som inte vill bli pappa?

Vad vet man om kvinnan?

-
Citera
2006-08-02, 22:46
Medlem
Baalzamons avatar
Förhoppningsvis går det att få lite DNA från fostret, men det är inte säkert om liket legat länge i vattnet. Fadern är väll förmodligen mördaren, och är han det inte så borde han ändå veta vem kvinnan är. Chansen finns åtminstone att DNA finns i polisens register att jämföra med.

Rastaflätorna tyder på att fadern var vit eller åtminstonde sedan länge svensk skulle jag vilja säga. Negrer direkt från Afrika har sällan sånt, i alla fall inte om dom kommer till Sverige tillsammans som flyktingar.
Citera
2006-08-02, 22:53
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Langa över tråden till "Invandring - kriminalitetet" (tror jag den heter).

En av Fb:s riktiga långkörare f ö, som förmodligen är den som knäckt den
havererade sökfunktionen.
Citera
2006-08-02, 23:07
Medlem
shadow1s avatar
Det är otroligt strömt vatten där, en polares lillebrorsa drunkna där för ett tag sen.
Hamnar du i vattnet där är det rätt stor chans att du drunknar, så det måste inte vara mord.
Plus att det ligger en anstalt för yngre tjejer som är på sneden ca 500 m därifrån så det lär höra ihop.
Citera
2006-08-02, 23:20
Medlem
Pawelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Rastaflätorna tyder på att fadern var vit eller åtminstonde sedan länge svensk skulle jag vilja säga. Negrer direkt från Afrika har sällan sånt, i alla fall inte om dom kommer till Sverige tillsammans som flyktingar.
Jag har i och för sig sett rätt många afrikaner som bara varit i landet ett par månader som har rasta, så ovanligt lär det inte vara.

Citat:
Ursprungligen postat av shadow1
Det är otroligt strömt vatten där, en polares lillebrorsa drunkna där för ett tag sen.
Hamnar du i vattnet där är det rätt stor chans att du drunknar, så det måste inte vara mord.
Plus att det ligger en anstalt för yngre tjejer som är på sneden ca 500 m därifrån så det lär höra ihop.
Jag tror att anstalten hade hört av sig rätt snabbt till polisen om en tjej försvann, och att hon var inrullad i plast tyder ju också på mord...
Citera
2006-08-02, 23:50
Medlem
The Dudes avatar
Hon kanske slog in sig själv i en pressening i tron om att det var en flytväst.. och sen självdog
Citera
2006-08-03, 00:00
Medlem
shadow1s avatar
Vem vet vad dom har för lekar?
Citera
2006-08-03, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shadow1
Och din polare, lever han?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in