Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-18, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Dom glömde "find me" funktionen liknande som t ex finns i Iphone och allt annat GPS-taggat.

Måste vara mycket besvärande - planet finns säkert på havets botten utanför S.C dit inga signaler når, dock underligt att ingen radar följde rutten tills det försvann. Snart kommer en coverup historia att publiceras!

900 miljoners hi-tec som inte ägaren själv kan hitta, ja verkligen man funderar hur de tänkte.
Citera
2023-09-18, 10:16
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Men något sådant borde inte kunna hända med ett modernt stridsflygplan. De är väl alla aerodynamisk instabila och kräver hela tiden aktiv styrning.

Jättesvårt att säga vad ett modernt stridsflyg gör när datorn inser att piloten är borta. Flygplan är bland det mest avancerade människan bygger.Så länge det finns ström till elektroniken klarar såklart planet, aerodynamiskt av att hålla sig i luften.

Skulle tro att det beror på en rad olika parametrar. Vart befinner sig flygplanet? Vilka system är intakta? Bär flygplanet vapen? Vilka vapen bär flygplanet? Vart befinner sig flygplanet? osv.

Är svaret på den sista frågan till exempel, över internationellt vatten i svarta havet så skulle jag säga att flygplanet till exempel själv tar vissa steg för att försvåra för fienden att ta del av till exempel mjukvara och annat. Planet försöker säkert meddela vart det är ända fram till nedslag för att underlätta utredning och möjlig bärgning.
Senast redigerad av Newkie 2023-09-18 kl. 10:20.
Citera
2023-09-18, 10:27
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Jättesvårt att säga vad ett modernt stridsflyg gör när datorn inser att piloten är borta. Flygplan är bland det mest avancerade människan bygger.Så länge det finns ström till elektroniken klarar såklart planet, aerodynamiskt av att hålla sig i luften.

Skulle tro att det beror på en rad olika parametrar. Vart befinner sig flygplanet? Vilka system är intakta? Bär flygplanet vapen? Vilka vapen bär flygplanet? Vart befinner sig flygplanet? osv.

Är svaret på den sista frågan till exempel, över internationellt vatten i svarta havet så skulle jag säga att flygplanet till exempel själv tar vissa steg för att försvåra för fienden att ta del av till exempel mjukvara och annat. Planet försöker säkert meddela vart det är ända fram till nedslag för att underlätta utredning och möjlig bärgning.
Jo, det kan ju vara så att planet har en inbyggd ”det-här-går-åt-helvete”-funktion som gör att det söker sig mot obebyggda områden för att orsaka så lite skada som möjligt när det kraschar.
Citera
2023-09-18, 10:41
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jo, det kan ju vara så att planet har en inbyggd ”det-här-går-åt-helvete”-funktion som gör att det söker sig mot obebyggda områden för att orsaka så lite skada som möjligt när det kraschar.

Till och med hemautomation agerar ju när "piloterna" inte längre är hemma. Dammsugare börjar jobba. Gräsklipparen startar sin dag. Markiser går upp för att släppa in sol och värme om det är kallt ute, stannar ute om det är varmt ute. Man kanske har en inställning för alla lampor när man är borta och en för när man är hemma. Ventilationen går olika. Larm aktiveras osv in absurdum.

Stridsflygplan är ju långt mycket mer avancerade med fler sensorer och sina små fingrar med i flygplanets alla aspekter.
Senast redigerad av Newkie 2023-09-18 kl. 10:43.
Citera
2023-09-18, 10:41
Medlem
Kör det ner i vatten syns flygbränsle väldigt bra. Bor en hel del folk i området och kommer ett flygplan som crashar låter det tillräckligt att man funderar vad som händer. Ofta brinner det väl när planet kör i marken

Intressant att det kan komma bort och att man inte får in information som kan lokalisera planet.
Citera
2023-09-18, 10:46
Medlem
Tänker lite konspiratoriskt nu; kan det vara så att dom där över hade något nära ingripande på g och att en ev false flag operation skulle få några mullvader att blotta sig med att kommunicera till övervakande instanser???
Citera
2023-09-18, 10:52
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Till och med hemautomation agerar ju när "piloterna" inte längre är hemma. Dammsugare börjar jobba. Gräsklipparen startar sin dag. Markiser går upp för att släppa in sol och värme om det är kallt ute, stannar ute om det är varmt ute. Man kanske har en inställning för alla lampor när man är borta och en för när man är hemma. Ventilationen går olika. Larm aktiveras osv in absurdum.

Stridsflygplan är ju långt mycket mer avancerade med fler sensorer och sina små fingrar med i flygplanets alla aspekter.
Jag tänkte att det var därför den var så svår att hitta. Den har medvetet styrt mot folktomma områden.
Citera
2023-09-18, 11:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Om jag hittar det så skulle jag aldrig återlämna det. Hade ju varit underbart att ha hemma på gården och leka runt med när man har lyckats att införskaffa utbildning för planet och har råd med bränslet.
Nja. Jag tror du hade jagat efter någon som kan slanta upp ryska rubel för den.....
Citera
2023-09-18, 11:01
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Nja. Jag tror du hade jagat efter någon som kan slanta upp ryska rubel för den.....
Vad fan ska jag med ryska rubel till?
Citera
2023-09-18, 11:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Utbildning är för fjantar, tre timmar med en flygsimulator på datorn och sen är det bara att dra iväg på en sväng så fort man lyckats tanka planet

Jag testade exakt detta men då handlade det om mindre radiostyrd helikopter (ca 60 cm långa) men den gången gick det åt helvete, hade kanske behövt någon timme till i simulatorn

Min yngste son spelade ”the crew” med ratt och fotpedaler..
Och gick straight ut och kunde köra bilen bättre än de äldre syskonen (första gången) .

Så simuleringar är bra
Citera
2023-09-18, 11:07
Medlem
Serradellas avatar
Har det kraschat än?
Citera
2023-09-18, 11:21
Medlem
Piloten lär få skriva en AFSE..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera