2023-09-19, 15:32
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Så det spelar roll om man är dryg ifall det är okej att bli överkörd eller inte av en gazzande jubelidiot?

Svara på frågan istället för att försöka vända på det med fler motfrågor.

Den som hade ett i grunden oempatiskt inlägg var du - uppenbarligen blev du triggad när jag pekade på det faktumet. Händer ofta när man kör för hårt på tjack

Hade till och med gjort en tråd om det för ett tag sen märkte jag nu!

(FB) Varför antar folk att människor inte förtjänar de händelser de är med om?

edit: den var visst låst så skapade en ny mer nyanserad trådstart:

tråd 2:

Senast redigerad av stycket 2023-09-19 kl. 15:38.
Citera
2023-09-19, 15:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Har jag sagt att det var hennes fel? Försöker få ihop förloppet bara...
Du kan lika bra frågat om hon var hörselskadad när hon sprang på GÅNGVÄGEN
Citera
2023-09-19, 15:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Man misstänker ju starkt att de som som själva är körkortslösa kvinnohatande araber och muslimer i tråden identifierar sig med denna dåre, och därmed känner sig tvungna att skuldbelägga alla andra i samhället (BO, BMW, vägar, väder, etc) än just MGM.

Exakt. Tråkigt att tråden skall behöva dhanghais och spåra ur pga. sådana här dumheter.
Shanghajas!

Man undrar om hörselskadade överhuvudtaget ska kunna promenera på plats avsedd för gång och cykeltrafikanter när man läser de här idiotiska kommentarerna som en del häver ut sig. Va fan, skaffa en hjärna!
Citera
2023-09-19, 15:51
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Tycker du ett rättssystem där man kan köpa sig fri från ansvar är ett system som fungerar?

Det är väl lite hårddraget? Och jämför med Sverige där ansvar inte utkrävs av någon. Varken fattig eller rik. Vad skulle maxstraff för detta brott vara i Sverige? Oerhört lågt.
Citera
2023-09-19, 16:05
Medlem
Kan vi inte bara komma överens om att araber är kanske det mest värdelösa på denna jord?
Citera
2023-09-19, 16:20
Medlem
Contemplaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Älskar hur du bevisar mina påståenden :P Amfetamin är inte min grej har bara en omvänd dygnsrytm just nu. Är helt nykter.

Karma är för mig verkligt. Sen kan väl såklart snälla människor hamna illa till. Ibland är man för snäll t.ex.

Sen kan säkert mer eller mindre "perfekta" människor också dö oväntat. Kanske?

Jag skrev ju att ju till och med i inlägget du blev så arg av att det givetvis är tragiskt om hon är en schysst tjej och dog sådär.

Så känns mest som du blev triggad för jag inte automatiskt tänker att det är synd om henne. För jag känner inte henne som sagt. Men jag skrev ju att det vore tragiskt om hon var en god människa, just av empati.

Bättre lycka nästa gång min vän.
Så din ryggmärgsreflex när du hör att någon råkat illa ut är att tänka att de förmodligen förtjänar det eftersom att de måste ha gjort något dumt någon gång eller har allmänt dålig moral?
Jag försöker att inte döma religiösa och vidskepliga människor för hårt, men herregud vad efterblivna några av er är. Vad kan en 25 årig fysikstudent någonsin ha gjort för att förtjäna att bli ihjälkörd av en bortskämd, impulsiv saudiarab? Vad skulle ens ett spädbarn någonsin ha kunnat gjort för att förtjäna att bli våldtagen till döds? Karma jo tjena lol. Jag önskar att någon typ av karma fanns så vi kanske skulle förskonas från den idioti som du och Lawnmoverman2011 kommer med.
Citera
2023-09-19, 16:21
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contemplater
Så din ryggmärgsreflex när du hör att någon råkat illa ut är att tänka att de förmodligen förtjänar det eftersom att de måste ha gjort något dumt någon gång eller har allmänt dålig moral?
Jag försöker att inte döma religiösa och vidskepliga människor för hårt, men herregud vad efterblivna några av er är. Vad kan en 25 årig fysikstudent någonsin ha gjort för att förtjäna att bli ihjälkörd av en bortskämd, impulsiv saudiarab? Vad skulle ens ett spädbarn någonsin ha kunnat gjort för att förtjäna att bli våldtagen till döds? Karma jo tjena lol. Jag önskar att någon typ av karma fanns så vi kanske skulle förskonas från den idioti som du och Lawnmoverman2011 kommer med.

Citera
2023-09-19, 17:42
Medlem
Smutsmuslimerna slår till igen. Tyvärr gissar jag att hennes familj röstar på något parti som har eller fortfarande är aktiva i att släppa in blattar. Frågan är om USA är hårda nog att stå emot påtryckningarna från blattarna i UAE eller om kan stå på sig.
Citera
2023-09-19, 18:23
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Karma är för mig verkligt. Sen kan väl såklart snälla människor hamna illa till. Ibland är man för snäll t.ex. Sen kan säkert mer eller mindre "perfekta" människor också dö oväntat. Kanske?

Shit vad flummig du är. Nu vänder du nästan helt om. Vet du vad du tycker eller är du en sådan där som skriver först och tänker sedan? Obs. Retorisk fråga.

1. Det har inget med hennes etnicitet att göra
2. Det har inte med hans etnicitet (föraren) att göra heller
3. Kul att du tror på högre makter. Jultomten då?
Citera
2023-09-19, 18:52
Medlem
Jag står nära Lovisas familj, och kände henne väldigt väl.

Spekulationer om att hon var dryg eller något liknande kan ni släppa direkt. En mer omtänksam och genomsnäll tjej kommer ni aldrig träffa.

Svinet låg långt över hastighetsbegränsningen. Han fick sladd på den regnvåta gatan och hamnade i fel körfält, varpå han sedan fortsatte upp på trottoaren och klippte henne i så hög hastighet att bilen parkerade bakvagnen en bra bit upp på ett träd.

Om han döms är det för "vehicular homicide", vilket ger 3.5 - 7 år i fängelse. Eftersom han saknade körkort kan upp till fem år extra läggas på straffet. Han kan alltså som mest få tolv års fängelse, då brottet bara är en felony 3.

En första häktningsförhandling har hållts och där blev han nekad borgen pga hög flyktrisk. Detta hade även den polis som skrivit rapporten om händelsen noterat, att ungjäveln visade tydliga tecken på att förbereda sin flykt.
Farsan hans, en av höjdarna i en av mellanösterns mest framstående och förmögna familjer, har anlitat en snordyr advokatfirma och begärt omförhandling.

Den jävla sandnegern var student på Penn State, men sedan en tid tillbaka avstängd. Det är inte direkt flyktingpolitik som är skälet till att han är där.

Nu behöver ni inte spekulera mer.
Citera
2023-09-19, 20:05
Medlem
Mullrets avatar
Själv hoppas jag på rättvisa. Typ 20 år i fängelse, utan möjlighet till förkortning av straffet. Gärna delad cell med några homoerotiska negrar.
Senast redigerad av Mullret 2023-09-19 kl. 20:09.
Citera
2023-09-19, 20:44
Medlem
USA är väl känt för hårda straff? Ni får det att låta som att hon blev ihjälkörd här hemma. Då hade han nog varit ute efter en vecka, fått skadestånd och man bett om offentlig ursäkt till hela arabvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in