2023-09-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hon kanske var en riktigt dryg tjej. Jag drar inga förutfattade slutsatser.

Du verkar däremot fördomsfull och uppenbarligen otrevlig.

Kanske därför inlägget triggade dig? Då du ofta är otrevlig?

Exakt, bara för att det är en blond svensk tjej som dog ska alla hetta till sig. Men om de var tvärtom, om en vit man skulle bli överkörd av henne hade alla feminister här jubblat.

Tror inte heller snubben körde på henne med flit. Allt kanske var en olyckshändelse även om hon hade på sig hörlurar.
Citera
2023-09-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Fyfan ett jävla unibrow smuts kör ihjäl en vacker och intelligent svensk tjej. Bara att hoppas att det amerikanska rättssystemet levererar som det kan när det vill till skillnad mot det svenska.

Tycker du ett rättssystem där man kan köpa sig fri från ansvar är ett system som fungerar?
Citera
2023-09-19, 12:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Det är inte jag som försöker försvara en osannolik hypotes.

Nej du stirrar dig bara blind på det faktum att att en ung svensk blondin blivit påkörd av en arabisk kille samtidigt som du förringar teorin att fordonet kan ha drabbats av ett tekniskt fel som påverkade styrningen?

I en alternativ teori så hängde sig kanske gasen vilket faktiskt händer från tid till annan även i Sverige. Vattenplaning finns också med i spekulationerna.

Citat:
Dessutom hoppade du över att "motbevisa" de fysikaliska lagarna som klart visar att han kört för fort (L*vis* kastades 25 meter bort av kollisionen) i motsatsförhållande till ditt tidigare påstående att han inte kört för fort..

Han har inte kört över tillåten hastighet, han "anses" ha kört för fort. Allt enligt polisen. Menar du att de ljuger?

"Han körde i en högre hastighet än vad som anses säkert i området, säger polisen i ett uttalande"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O87jal/svenska-lovisa-25-ihjalkord-i-usa-familjens-kamp-for-rattvisa
Citera
2023-09-19, 12:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Exakt, bara för att det är en blond svensk tjej som dog ska alla hetta till sig. Men om de var tvärtom, om en vit man skulle bli överkörd av henne hade alla feminister här jubblat. .

Precis! Hade en ung svensk blondin istället kört på en arabisk kille hade pöbeln applåderat. Nu har vi istället en ung arabisk man som i teorin faktiskt kan ha fått tekniska problem med bilens styrning eller så hängde sig gasen?

Om det är frågan en olycka så motiverar inte det på långa vägar det hat som den arabiska killen få ta emot. Han är kanske oskyldig om det nu var andra faktorer som orsakade olyckan? Media ska vi inte lita på, de kan dreva mot män bara för att de är män.

Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Tror inte heller snubben körde på henne med flit. Allt kanske var en olyckshändelse även om hon hade på sig hörlurar.

Är det klarlagt nu att hon faktiskt hade hörlurar på sig?

Hörlurar ska man förövrigt ha på sig på behörigt avstånd från biltrafik. Risken att man inte hör annalkande fara är överhängande.
Citera
2023-09-19, 12:47
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Du spammar sönder tråden med massa skitprat och gör allt för att ursäkta att en körkortslös
arab kört i hjäl en helt oskyldig människa.
Du borde skämmas. Jävla idiot. Som vanligt i trådar där du är aktiv.

Man misstänker ju starkt att de som som själva är körkortslösa kvinnohatande araber och muslimer i tråden identifierar sig med denna dåre, och därmed känner sig tvungna att skuldbelägga alla andra i samhället (BO, BMW, vägar, väder, etc) än just MGM.

Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Nej, olyckan handlar om en person som kör bil för fort utan körkort.

Exakt. Tråkigt att tråden skall behöva dhanghais och spåra ur pga. sådana här dumheter.
Citera
2023-09-19, 13:02
Avslutad
Gasa Sand-noggern! Och hela hans äckliga familj som försöker köpa äcklet fri, hur fan kan man vilja hjälpa smutset även om de är familj, fattar inte..

USA definitionen av en tredje värld.
Citera
2023-09-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej du stirrar dig bara blind på det faktum att att en ung svensk blondin blivit påkörd av en arabisk kille samtidigt som du förringar teorin att fordonet kan ha drabbats av ett tekniskt fel som påverkade styrningen?

I en alternativ teori så hängde sig kanske gasen vilket faktiskt händer från tid till annan även i Sverige. Vattenplaning finns också med i spekulationerna.

Han har inte kört över tillåten hastighet, han "anses" ha kört för fort. Allt enligt polisen. Menar du att de ljuger?

"Han körde i en högre hastighet än vad som anses säkert i området, säger polisen i ett uttalande"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O87jal/svenska-lovisa-25-ihjalkord-i-usa-familjens-kamp-for-rattvisa

Vilket dravel och skitsnack. Araben sitter häktad för dråp utan möjlighet till borgen.

"Ahmed Alqubaisi, 20, has been charged with felony homicide by vehicle"

Rättegång den 27 September tills dess får han sitta i häktet.
Citera
2023-09-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Vilket dravel och skitsnack. Araben sitter häktad för dråp utan möjlighet till borgen.

"Ahmed Alqubaisi, 20, has been charged with felony homicide by vehicle"

Rättegång den 27 September tills dess får han sitta i häktet.
Nej det är en preliminär hearing den 27 september, inte själva rättegången. Frågan om han kan släppas mot borgen kommer lyftas igen då. Det är därför Lovisas familj vill att man skriver under listan så den kan överlämnas till domaren.
Citera
2023-09-19, 13:25
Medlem
Citat:
Precis! Hade en ung svensk blondin istället kört på en arabisk kille hade pöbeln applåderat. Nu har vi istället en ung arabisk man som i teorin faktiskt kan ha fått tekniska problem med bilens styrning eller så hängde sig gasen?

Om det är frågan en olycka så motiverar inte det på långa vägar det hat som den arabiska killen få ta emot. Han är kanske oskyldig om det nu var andra faktorer som orsakade olyckan? Media ska vi inte lita på, de kan dreva mot män bara för att de är män.

Är det klarlagt nu att hon faktiskt hade hörlurar på sig?

Hörlurar ska man förövrigt ha på sig på behörigt avstånd från biltrafik. Risken att man inte hör annalkande fara är överhängande.

Att ha hörlurar på sig på en gångbana medan man jobbar ska inte vara problem. Araben ska sitta i fängelset finns ingen ursäkt.
Citera
2023-09-19, 13:35
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:

Jag skiter i om det är en ursvensk blond flicka, jag pratar om situationen.

Du har uppenbarligen inte fattat fysikens lagar och vad som händer med en människokropp som blir påkörd - man kan göra en uppskattning av fordonets hastighet med detta som grund. Allt finns i första inlägget som du besvarade.
Citera
2023-09-19, 13:37
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hon kanske var en riktigt dryg tjej. Jag drar inga förutfattade slutsatser.

Du verkar däremot fördomsfull och uppenbarligen otrevlig.

Kanske därför inlägget triggade dig? Då du ofta är otrevlig?

Så det spelar roll om man är dryg ifall det är okej att bli överkörd eller inte av en gazzande jubelidiot?

Svara på frågan istället för att försöka vända på det med fler motfrågor.

Den som hade ett i grunden oempatiskt inlägg var du - uppenbarligen blev du triggad när jag pekade på det faktumet. Händer ofta när man kör för hårt på tjack
Citera
2023-09-19, 13:46
Medlem
styckets avatar
Citat:
Så det spelar roll om man är dryg ifall det är okej att bli överkörd eller inte av en gazzande jubelidiot?

Svara på frågan istället för att försöka vända på det med fler motfrågor.

Den som hade ett i grunden oempatiskt inlägg var du - uppenbarligen blev du triggad när jag pekade på det faktumet. Händer ofta när man kör för hårt på tjack

Älskar hur du bevisar mina påståenden :P Amfetamin är inte min grej har bara en omvänd dygnsrytm just nu. Är helt nykter.

Karma är för mig verkligt. Sen kan väl såklart snälla människor hamna illa till. Ibland är man för snäll t.ex.

Sen kan säkert mer eller mindre "perfekta" människor också dö oväntat. Kanske?

Jag skrev ju att ju till och med i inlägget du blev så arg av att det givetvis är tragiskt om hon är en schysst tjej och dog sådär.

Så känns mest som du blev triggad för jag inte automatiskt tänker att det är synd om henne. För jag känner inte henne som sagt. Men jag skrev ju att det vore tragiskt om hon var en god människa, just av empati.

Bättre lycka nästa gång min vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in