Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2023-10-07, 09:23
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defectum
Som det är nu är det inte mycket att visa upp. Jag har gjorde det på mitt jobb av misstag då ett par personer undrade vad jag läser för sidor. Du milde tid, vilken utskåpning jag fick. Flashback är oerhört mycket mer ökänt än känt.
Åja, även om man visar upp det för prästförbundet så är det säkert en och annan som skulle lockas kvar
Jag blev själv lite paff när jag var ung och grön men det var befriande att se något annat än det alternativ man hade från media och ev andra mjäkigare forum. Det här var min grej.
Citera
2023-10-07, 10:35
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Till det bättre, utan tvekan!

Jaså, det tror du?

De människor jag känner till, som läser Flashback (dvs inte aktiv användare, utan bara folk som läser forumet), läser forumet just på grund av att det skrivs saker på Flashback utan social hänsyn.
De söker till Flashback för att man kan få reda på vem som begått ett brott, vilken nationalitet en viss person har, för att läsa skvaller om offentliga personer eller för att höra andra människor säga sin ärliga åsikt om livet och samhället, när de kan prata fritt utan att riskera att förlora vänner. Det är DET som drar människor till Flashback. Människor dras inte till Flashback för att det är jättestort, kul och att alla är där.
Skulle Flahsback vara "trevligt" och "artigt" så skulle inga människor avslöjas med byxorna nere, för tänk på hans släktingar och vänner, och han är väl inte ens dömd förresten? Någons hudfärg eller nationalitet skulle vara irrelevant, för det vore ju taskigt att misskreditera hela folkgrupper. Så gör man inte, det är oartigt! På ett "trevligt" och "artigt" Flashback skulle moderatorerna plocka bort inlägg som skapar dålig stämning, och jobba för en positiv forumkultur där alla känner sig välkomna och inkluderade. Det skulle givetvis vara lika intressant som en frikyrklig chattgrupp.

För mig är det uppenbart att du är en av de som dragits till festen för att det händer så mycket kul och farligt där, och nu vill du ta över den. Det du kanske måste förstå är att det är skillnad på de som startar fester, och de som bara går på dem.
Citera
2023-10-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Åja, även om man visar upp det för prästförbundet så är det säkert en och annan som skulle lockas kvar
Jag blev själv lite paff när jag var ung och grön men det var befriande att se något annat än det alternativ man hade från media och ev andra mjäkigare forum. Det här var min grej.
Det är inte min grej men jag är här för att lägga min röst i frågan.
Citera
2023-10-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jaså, det tror du?

De människor jag känner till, som läser Flashback (dvs inte aktiv användare, utan bara folk som läser forumet), läser forumet just på grund av att det skrivs saker på Flashback utan social hänsyn.
De söker till Flashback för att man kan få reda på vem som begått ett brott, vilken nationalitet en viss person har, för att läsa skvaller om offentliga personer eller för att höra andra människor säga sin ärliga åsikt om livet och samhället, när de kan prata fritt utan att riskera att förlora vänner. Det är DET som drar människor till Flashback. Människor dras inte till Flashback för att det är jättestort, kul och att alla är där.
Skulle Flahsback vara "trevligt" och "artigt" så skulle inga människor avslöjas med byxorna nere, för tänk på hans släktingar och vänner, och han är väl inte ens dömd förresten? Någons hudfärg eller nationalitet skulle vara irrelevant, för det vore ju taskigt att misskreditera hela folkgrupper. Så gör man inte, det är oartigt! På ett "trevligt" och "artigt" Flashback skulle moderatorerna plocka bort inlägg som skapar dålig stämning, och jobba för en positiv forumkultur där alla känner sig välkomna och inkluderade. Det skulle givetvis vara lika intressant som en frikyrklig chattgrupp.

För mig är det uppenbart att du är en av de som dragits till festen för att det händer så mycket kul och farligt där, och nu vill du ta över den. Det du kanske måste förstå är att det är skillnad på de som startar fester, och de som bara går på dem.
Jag vet att det finns galningar och de som står nära.
Jag är inte här för att läsa vad galningarna skriver, jag är här för att göra min röst hörd just här.
Citera
2023-10-08, 22:37
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Jag är inte här för att läsa vad galningarna skriver, jag är här för att göra min röst hörd just här.

Det här betyder ju absolut ingenting.
Citera
2023-10-08, 22:43
Medlem
Citat:
Det här betyder ju absolut ingenting.
Det betyder mycket för mig!
Det gläder mig att det inte betyder något för dig.
Citera
2023-10-08, 22:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Det betyder mycket för mig!
Det gläder mig att det inte betyder något för dig.

Rent objektivt är "jag är här för att göra min röst hörd just här" fullständigt meningslöst. En fjärt har mer djup och innebörd.
Citera
2023-10-09, 23:26
Medlem
Citat:
Rent objektivt är "jag är här för att göra min röst hörd just här" fullständigt meningslöst. En fjärt har mer djup och innebörd.
Meningslöst för dig och säkert för många andra är inget jag bryr mig, för mig har det en viktig mening att jag figurerar här!
Citera
2023-10-10, 00:29
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
I dagsläget har flashback många läsare på varje tråd, ibland går det upp till nästan 1000 läsare beroende för vad för tråd det är, och upp emåt 30-40 tusen besökare online.

Men flashback behöver fler aktiva och bra trådar, varför gör inte folk reklam för flashback? I samhället borde vi användare göra mer reklam, prata med folk vi känner om att flashback är ett bra diskussionsforum, så att det attraherar fler medlemmar till forumet.

Min fråga:

Vad tror ni andra om detta, behöver flashback mer reklam?
Det gör jag redan och har gjort sedan jag blev medlem.
Jag brukar säga att det finns allt att diskutera om här inne.
Att det inte enbart är diskussioner utan också tips på saker och ting.
Att det finns olika forum för olika ämnen.
Vill man diskutera filosofi kan man göra det.
Vill man diskutera Gud kan man göra det.
Vill man diskutera invandrare och integration kan man göra det.
Politik och politiker.
Jag har också sagt att det finns en hel del humoristiska människor här inne och att man kan få sig ett gott skratt mellanåt eller om det vill sig illa, bli idiotförklarad.
Senast redigerad av gabrielle2 2023-10-10 kl. 00:32.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in