Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-09-17, 12:19
Bannlyst
I dagsläget har flashback många läsare på varje tråd, ibland går det upp till nästan 1000 läsare beroende för vad för tråd det är, och upp emåt 30-40 tusen besökare online.

Men flashback behöver fler aktiva och bra trådar, varför gör inte folk reklam för flashback? I samhället borde vi användare göra mer reklam, prata med folk vi känner om att flashback är ett bra diskussionsforum, så att det attraherar fler medlemmar till forumet.

Min fråga:

Vad tror ni andra om detta, behöver flashback mer reklam?
Citera
2023-09-17, 12:45
Medlem
Fummys avatar
Reklam är en förskönad variant av produkten i syfte att locka till sig fler köpare/kunder i detta fall läsare eller medlemmar.
Finns det något att vinna på att tala om att Flashback är bättre än vad det är ?

I övrigt så nämner jag Flashback rätt ofta, och talar om vad jag läst eller diskuterat osv.
Jag tycker det räcker, men de kallas för samhälls-info inte reklam.
Citera
2023-09-17, 13:03
Medlem
peterZiipens avatar
Fler nya användare betyder nödvändigtvis att det skapas intressantare trådar, eller att kvalitén på FB blir högre - snarare tvärtom.

Bara att titta på exempelvis Reddit: varje subreddit som fått en markant ökning i antalet användare har blivit bra mycket sämre. Fler generiska trådar, reposts, folk som skriver meningslösa inlägg som "jaha ok", "very good" osv. Trådarna blir överösta av extremt mycket skit med några enstaka vettiga inlägg.
Citera
2023-09-17, 13:31
Medlem
Om inte forumet omvandlats till skvallermedia med kommentarsfält med tillhörande censur, allt smalare tillåten diskussion senaste tio+ åren, och värre på senare år, en tiondel av inläggen låg nivå av pajkastning, äckel och förolämpningar så...flashback i dagsläget är halvvägs till att vara ett skevt woke-forum där man får säga "neger", "svennejävel" och "jude" (wow). Snart blir väl quackenbush och argaangelica moderatorer till och med och katten hissar en viderflagga. Men gör reklam du...
Citera
2023-09-17, 14:12
Medlem
TupolevTu-144s avatar
De som skulle tillföra något med sina inlägg känner redan till forumet, varför reklam för fb känns överflödigt. Skulle bara sänka kvalitén som skribenter ovan redan påpekat. För att inte tala om vad som skulle hända med fb-dasen, genomsnittslängden skulle väl närmast halveras givet en framgångsrik reklamkampanj..
Citera
2023-09-17, 14:15
Medlem
SnutteFia03s avatar
Ibland när jag har läst ett roligt inlägg eller en kul tråd så brukar jag tipsa andra om det irl. Mer än så är jag inte villig att göra för att promota forumet dock.
Citera
2023-09-17, 16:55
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Men flashback behöver fler aktiva och bra trådar,

Snacka går ju men borde du inte själv försöka vara ett föredöme då och bara starta bra trådar?
Att starta en massa trolltrådar och sedan argumentera för att det behövs fler "bra trådar" går inte ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
varför gör inte folk reklam för flashback? I samhället borde vi användare göra mer reklam, prata med folk vi känner om att flashback är ett bra diskussionsforum, så att det attraherar fler medlemmar till forumet.

Min fråga:

Vad tror ni andra om detta, behöver flashback mer reklam?

Hur vet du att folk inte gör reklam för flashback?
Jag gör reklam forumet minst ett par gånger i veckan och det kanske andra också gör, vad vet jag.
Jag tror nog att de flesta känner till flashback så någon allmän reklam behövs nog inte men att däremot tipsa andra om trådar och diskussioner tror jag kan locka hit fler.
Har man kontakter i media så är det ju inte fel att tipsa dem när det dyker upp verkligt intressant information på forumet.
Citera
2023-09-17, 16:56
Medlem
zombie-nations avatar
Har vi ingen merch?
Citera
2023-09-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har vi ingen merch?

Hörde att det såldes t-tröjor med flashback-katten på för länge, länge sen.

On topic:
Berättar ofta om Flashbacks forum, att det finns nåt intressant för de flesta här.
Citera
2023-09-17, 20:21
Medlem
PerniWhas avatar
Näe, gör ingen reklam för forat. Tycker kvaliteten på trådar och inlägg blir sämre för var dag, mycket beroende på att det ska tramsas i nära på varenda tråd.
Citera
2023-09-17, 21:03
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Hörde att det såldes t-tröjor med flashback-katten på för länge, länge sen.

On topic:
Berättar ofta om Flashbacks forum, att det finns nåt intressant för de flesta här.

Tycker de borde sälja tröjor igen. De ska vara svarta med katten på. Fast då får man ha kontur. Det kan stå Flashback på. Men på ryggen uppe ska det stå konstiga slogans. Sådana som man kan skratta lite åt. Kan tänka mig mörkgrå med.

Då blir folket reklampelare. Och forumet kanske får in lite extra pengar.
Citera
2023-10-04, 22:55
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Nej, jag vill inte ha hit mina föräldrar eller mina arbetskamrater. Man måste förstå premisserna för ett diskussionsforum utan censur, och det är helt enkelt inte för alla. De flesta jag känner skulle bara försöka få trådar nedstängda, och protestera mot upplevt oanständiga och olämpliga yttranden. Åtminstone hälften av människorna jag känner vill ha en offentlighet där allt som sägs är "snällt", och där man bara tar upp sånt som alla kan hålla med om.
Flashback skulle bli outhärdligt med dessa människor ombord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in