Citat:
Ursprungligen postat av
cliffanger
Hyra ut sig som förare är nog en bra start. Har du CE, ykb och F-skatt ?
Köra trailerdragare eller bil och släp åt nån seriös åkare. Budbil? Ingen chans, uzbeker osv kör ut för 13kr per stopp i Stockholm med falska papper (airmee och liknande)
Nisch, nåt där du måste kunna svenska, kranbil, tungtransport med följebil osv, fast det är många om kakan redan. Vet du vad det kostar att reparera en tung lastbil, så svalnar nog intresset något
Själv håller jag på att avveckla inom branschen, i en nisch som borde lyckats
Dessvärre har jag varken CE eller YKB, jag har dock varit intresserad men pga av heltidsjobbet är det svårt. Speciellt med YKB som kräver 130 timmar på plats.
Frågan är om det inte skulle gå utan att jag själv har dessa behörigheter? Att man som ägare sköter det administrativa och anställer chaufförer som har behörigheterna? Igår blev jag ganska överraskad. En dragbil med tipptrailer årsmodell 2014 gick för ca 300 exkl. moms på Klaravik. Det är inte så dyrt. Jo, har förstått att reparationer är kostsamma om man inte har serviceavtal. Men min ödmjuka åsikt är att så är det väl med allt nu för tiden, allting kostar, ska man då inte våga ge sig in på något alls?
Sen är ju en sådana diskussioner som den här nyttiga för mig. Hade ingen aning om uzbekerna. Har ändå som vana att ta reg nr på bilar och söka upp företaget för o få mer information. Jag är nyfiken på vad du mer specifikt gör idag? Om du inte vill skriva det här, kan du skriva privat. Tror att jag har en del o lära mig av dig