2026-08-29, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddeBall1986

Så jag tror att Johanna flippar rejält när hon tappar kontrollen och vill få sätta dit/hämnas på
Folk och kan då ljuga hur fan hon vill. Allt för att förstöra och få sig själv att känna sig bäst igen.
Ja, såna som JB tappar ju ofta vettet när de inte till 100 % kan styra narrativet, eller "tvinga" fram beundran från sin omgivning. Det verkar nästan vara det enda som riktigt kommer åt dem.

Så då läggs överväxeln i av manipulativt ljugande på insta
Citera
2026-08-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hochkreuth
Är så glad att du vågade! Jag kan relatera så mycket, har 100 % liknande erfarenheter av henne men har inte vågat skriva allt pga detaljer i min historia kommer kunna identifiera mig för henne. Jag är nyfiken på hur HR-utredningen sen gick till och hon placerades på en annan avdelning. Hon får ju inte jobba som journalist längre nu vilket är jättejobbigt för henne. Hon försöker fortfarande låtsas som att hon "jobbar på Elle" när sanningen är att hon aldrig jobbat där.

Jag har också följt med i "bakgrunden" eftersom jag cokså har liknande erfarenhet av JB. Hon frilansade för en tidning jag också jobbade för. Och stal idéer från både mig och andra och pitchade dem vid sidan av utanför våra redaxmöten. Tack och lov hade vi en grym redaktör som tyckte att det hela var lite sus och började fråga oss enskilt om grejer varpå JB blev påkommen och sedan inte anlitad mer. Redaxchefen har också varnat andra i branschen, men allt är ju alltid "mellan raderna".
Citera
2026-08-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddeBall1986
Min teori om att Johanna verkar ha ett meltdown baserat på de senaste dagarnas händelser på hennes Instagram:

Hon har delat flera händelser där hon rantar om hur fel det är att man ska ha rätt att dela lika på föräldraledigheten och ha samma rätt till att ta hand om ditt barn trots att du är pappa. Trots att forskning visar på att det bara är positivt om pappan ockps får vara delaktig på samma grund som mamman.

Sen kommer fokuset på hur förjävlogt det är att "mammor ska behöva lämna barnen halvtid till män som är våldsamma". Jag tolkar det som att hon vill få folk att tro att hennes dotters pappa är våldsam och att hon inte vill lämna sin dotter dit. Ja det klassiska johanna-gnabbet hon håller på med i perioder.

Det jag tror och har hobbyanalyserat genom åren är att dessq episoder kommer när hon blivit nekad eller motsatt på något sätt.

Hon berättade ju i en händelse att "det skurit sig mellan henne och en bästa vän". Den bästa vännen tror jag är Philip. Han har kanske fått nog av Johanna. Och nekat henne umgänge, sperma eller helt enkelt bara sagt upp vänskapen. Han var kanske less på hur pinsamt det blev att umgås med Johanna, och hur kontrollerande hon blev med tiden.

Så jag tror att Johanna flippar rejält när hon tappar kontrollen och vill få sätta dit/hämnas på
Folk och kan då ljuga hur fan hon vill. Allt för att förstöra och få sig själv att känna sig bäst igen.

Det MÅSTE väl vara Philip som det skurit sig med? Alternativt den "bästa vännen" som följde med på trekantssemestern. Det man tänkte var förstås att de andra två skulle hitta varandra och dumpa Johanna. Helt sjukt om det faktiskt hänt.
Citera
2026-08-30, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaximaTitania
Jag har också följt med i "bakgrunden" eftersom jag cokså har liknande erfarenhet av JB. Hon frilansade för en tidning jag också jobbade för. Och stal idéer från både mig och andra och pitchade dem vid sidan av utanför våra redaxmöten. Tack och lov hade vi en grym redaktör som tyckte att det hela var lite sus och började fråga oss enskilt om grejer varpå JB blev påkommen och sedan inte anlitad mer. Redaxchefen har också varnat andra i branschen, men allt är ju alltid "mellan raderna".

Helt otroligt att hon ändå kommit undan såpass "oskadd" som hon gjort. Nu jobbar hon med att göra sponsvideos för Allers olika titlar och säljer såklart in sig själv som ansiktet utåt för olika varumärken. Proffsigt att vara den som ska vara länken mellan företagen och titlarna och själv ta jobb...
Citera
2026-08-30, 20:42
Medlem
Finns det något ställe i branschen hon inte bränt? Hon är ju avskydd både på Expressen, Aftonbladet, Hänt Extra/Aller. Och ja, extremt märkligt att välja att fronta sig själv i kampanjer. Där hade hon verkligen kunnat lyfta andra kvinnor. Men det är ju här det lyser igenom hur hon är och att hon egentligen inte bryr sig om kvinnor.
Citera
2026-08-31, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hochkreuth
Det MÅSTE väl vara Philip som det skurit sig med? Alternativt den "bästa vännen" som följde med på trekantssemestern. Det man tänkte var förstås att de andra två skulle hitta varandra och dumpa Johanna. Helt sjukt om det faktiskt hänt.

Jag hoppas innerligt att det har hänt. Ska bli spännande att se om Philip kommer tillbaka till Threads i framtiden eller om Johanna fuckat upp honom för all framtid. Och det ska även bli spännande om den andra trekantstjejen kommer synas mer i Johannas flöde. Troligtvis inte. En Greklandsresa kanske var det som krävdes.
Citera
2026-08-31, 21:58
Medlem
Vet någon vad som hänt med Johanna och Rebecca? Dom verkade umgås mycket och göra samarbete ihop. Johanna följer fortfarande henne men vad jag kan se så har Rebecca avföljt Johanna..
Citera
2026-09-01, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neukt
Vet någon vad som hänt med Johanna och Rebecca? Dom verkade umgås mycket och göra samarbete ihop. Johanna följer fortfarande henne men vad jag kan se så har Rebecca avföljt Johanna..

Haha, ja Rebecca lyckades ju få Johanna att älska både fotboll och tv-spel, något man aldrig hört henne yttra ett enda ord om sen. Gissar att det blev som det alltid blir för Johanna, hon lurade kompisen på något sätt ekonomiskt och Rebecca genomskådade och skyr nu Johanna som pesten.
Citera
2026-09-01, 15:42
Medlem
Classic Johanna. Hade inte förvånat mig om det var något sådant som förstört vänskapen mellan Rebecca och Johanna. Går det att ta reda på det på något sätt? För man vill ju verkligen veta! Är det någon här som håller koll på om Philip fortfarande följer henne? Det hade man ju velat göra en daglig koll på nästan för lär väl inte dröja länge innan han avföljer henne också.

Johanna lurade för övrigt sitt ex på pengar. Inte hennes baby daddy utan en som hon hade innan honom. Vill inte säga exakt hur, och det var inga stora summor. Men ändå. Överhörde henne prata med en kollega om detta. Fräscht.
Citera
2026-09-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powertessan
Classic Johanna. Hade inte förvånat mig om det var något sådant som förstört vänskapen mellan Rebecca och Johanna. Går det att ta reda på det på något sätt? För man vill ju verkligen veta! Är det någon här som håller koll på om Philip fortfarande följer henne? Det hade man ju velat göra en daglig koll på nästan för lär väl inte dröja länge innan han avföljer henne också.

Johanna lurade för övrigt sitt ex på pengar. Inte hennes baby daddy utan en som hon hade innan honom. Vill inte säga exakt hur, och det var inga stora summor. Men ändå. Överhörde henne prata med en kollega om detta. Fräscht.

Johanna följer fortfarande Philip, men man kan inte söka vilka som följer Johanna tyvärr. Och Philip har ett låst konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in