Citat:
Ursprungligen postat av
Anabolahajen
Jag bryr mig inte så mycket om pengar men vill ha bra arbetsvillkor och arbetsförhållanden. Och jo, det är uppenbart jantelagen för du stör dig att någon vill ha det bättre.
Varför ska man behöva slita röven av sig, konstant stress och krav, sitta instängd i ett litet rum, dålig dator från 90-talet som hänger sig stup i kvarten? Bara för att man gillar medicin?
Det är för att det är totala nedskärningar i vården för att spara pengar till annat.
Varför skulle det störa mig om du trivdes på ditt arbete. Jag menar ju att det handlar om perspektiv. Du tycker dig berättigad till mer men har kanske, med handen på hjärtat, inte gjort något speciellt. Du har som sagt skaffat ett bra yrke, där du kan engagera dig i dina patienter, kanske forska i framtiden, rädda liv. Fast du väljer att fokusera på annat.
Pengar, framförallt om man tittar på din trådstart.
Sen pissar du snett på oss som påpekar att du faktiskt är privilegierad. Du har läst en utbildning som till största delen består av välbetald praktik och som kommer att garantera dig en bra försörjning och massa möjligheter att utvecklas. Ändå så gnäller du och Imaloser och kallar mig för vänsterpack bara för att jag tycker att ska man tillhöra det verkliga toppskiktet så får man fan arbeta för det och utmärka sig positivt.
Varför ska du ha mer betalt och mindre arbetsuppgifter i dagsläget. Vad kan du peka på som är så jävla unikt med det du presterat hittills?
Nej, du skulle varit född på 1800-talet då det underdåniga packet hade slätat mössan av huvudet och skrapat nervöst med foten framför farbror doktorn. Suttit på punchverandan med borgmästaren, brukspatronen och prosten och nypt servitriserna i baken.
Tyvärr så funkar det inte så längre, alla kan utbilda sig i dagens läge. Varför inte anstränga dig lite extra om du nu tycker att du har potentialen?