Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-09-16, 18:38
  #73
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Om jag fick rösta ut någon så skulle min röst falla på Hanna i P3. Jag minns inte efternamn men hennes signum är bred dialekt och ovanligt mycket trams (trots att det är P3..).
Citera
2023-09-16, 21:36
  #74
Avstängd
Jag tycker att det ska finnas utrymme för en folkligt förankrad elitism. Smala program som dom flesta gillar men ändå inte orkar lyssnar på.

Sedan tycker jag det är taskigt att portförbjuda dragspel i P4 för att istället hänvisa till någon nyskriven experimentdragspelsmusik en gång i veckan i P2. Det kan vara trevligt att lyssna på lokala reportrar varvat med dragspelslåtar. En slags elitism det också.

100 anställda på Ekot tycker jag inte låter för mycket. För den pengen hade dom kunnat göra mycket informativ radio.

Ja det här tål verkligen att tänkas på.
Citera
2023-10-08, 14:18
  #75
Moderator
Fear2bes avatar
Radiosporten och barnradion kan man väl ta bort? Sport vill folk se när det händer och barn lyssnar väl inte på radio sedan åttiotalisterna blev vuxna? Sen nyheter på 12 andra språk än svenska kan man också ta bort - de som har andra språk väljer förmodligen att ta de nyheterna direkt från hemlandet via internet eller parabol.
Citera
2023-10-09, 00:45
  #76
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Radiosporten och barnradion kan man väl ta bort? Sport vill folk se när det händer och barn lyssnar väl inte på radio sedan åttiotalisterna blev vuxna? Sen nyheter på 12 andra språk än svenska kan man också ta bort - de som har andra språk väljer förmodligen att ta de nyheterna direkt från hemlandet via internet eller parabol.

Så länge SR klassas som public service, så kommer ju barnradion och nyheter på andra språk garanterat att finnas kvar.
Det är ju ett av många krav som SR och SVT har, att det måste finnas representerat i deras utbud.
Citera
2023-10-09, 04:06
  #77
Medlem
Hor-Ullas avatar
Lägg ner P3 helt. Vem lyssnar ens på det längre?
Citera
2023-10-10, 10:08
  #78
Medlem
Hellqvist och den där bögen från "linkan" som försöker prata stockholmska men som bara låter konstant bajsnödig.
Citera
2023-10-10, 10:12
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
1 800 anställda, jag har för mig 110 bara på Ekot, skvallrar om ett "företag" med ALLDELES för stor kostym. Helt sjukt, 100 pers producerar 3 minuter nyheter per timme, ofta samma huvudnyhet i sändning efter sändning.
Nej. Du har fel. Ekot sänder betydligt mer.

EDIT: Sedan kanske hundra personer är för mycket, det tar jag inte ställning till men direkta sakfel måste bemötas.
__________________
Senast redigerad av GiatarrNenne 2023-10-10 kl. 10:15.
Citera
2023-11-30, 05:58
  #80
Medlem
explorerss avatar
Sveriges Radio skrotar två långkörarna och klassikerna ”Radioföljetongen” och ”Människor och tro”.
”Människor och tro” har sänts sedan 1970. ”Radioföljetongen” startade redan 1939.

- Beslutet att lägga ner programmen är en del i Sveriges Radios
besparingspaket där 250 miljoner kronor per år ska sparas in.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1192632
Citera
2023-11-30, 06:09
  #81
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Sveriges Radio skrotar två långkörarna och klassikerna ”Radioföljetongen” och ”Människor och tro”.
”Människor och tro” har sänts sedan 1970. ”Radioföljetongen” startade redan 1939.

- Beslutet att lägga ner programmen är en del i Sveriges Radios
besparingspaket där 250 miljoner kronor per år ska sparas in.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1192632

Nu är inte jag någon flitig P1-lyssnare så jag har aldrig hört något av dessa program men undrar hur många lyssnare som dessa faktiskt har?
Vill inte att vi räknar in personer som alltid har radion igång på en och samma kanal utan de som verkligen lyssnar.
Jag gissar att det inte är så värst många.
Citera
2023-11-30, 06:14
  #82
Medlem
explorerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu är inte jag någon flitig P1-lyssnare så jag har aldrig hört något av dessa program men undrar hur många lyssnare som dessa faktiskt har?
Vill inte att vi räknar in personer som alltid har radion igång på en och samma kanal utan de som verkligen lyssnar.
Jag gissar att det inte är så värst många.

Inte här heller, och ingen aning om antal lyssnare, radioföljetongen känns mest bekant på namnet.
Citera
2023-11-30, 06:21
  #83
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Inte här heller, och ingen aning om antal lyssnare, radioföljetongen känns mest bekant på namnet.

Jo, har också hört namnet på programmet men aldrig lyssnat. Min morfar hade alltid sin radio inställd på P1 så kan vara därifrån. Kommer ihåg en uggla som hoade, tror det var innan något nyhetsprogram men inte säker.

Lyssnar jag på radio så är det under korta stunder i bilen när man åker till affären eller så. Då blir det oftast någon reklamkanal fast jag hatar skiten. Vid längre turer så blir det antingen ljudbok, tidal eller radio via tuneln.
Citera
2024-03-25, 14:46
  #84
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Kära Annika, en brevväxling i etern är en 6-7 minuters hurtig dialog där Annika kåserar med olika "vänner". Sänds varje måndag och fredag. https://sverigesradio.se/karaannika
En väldigt märklig mix av att hon varken är rolig eller intressant men låter som hon skall skratta på sig och bara ordbajsar. Seg trudelutt och när man precis tror det är slut och dags för Dagens Eko eller nåt, så fortsätter eländet tre varv till. Snarare En trampmina i etern.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback