2023-09-14, 18:50
Medlem
Tjena_67s avatar
Hej,

Jag vill veta hur ni upplever korruption och godtyckliga bedömningar i svensk förvaltning.

1. Hur har korruption utförts mot dig och dina närstående, vänner och bekanta?

2. Hur har tjänstemannen / tjänstemännen försökt gömma undan bevisning för sitt brott?

3. Har tjänstemannen politiska anknytningar? Vilka partier rör det sig om?

4. Hur har polis, åklagare och domstol agerat mot dig när du påtalat tjänstefel?

*Nämn inga namn*

Tack
Citera
2023-09-14, 18:55
Medlem
Här är väl ett glasklart exempel på korruption kommuner håller på med

(FB) Kommun stal allt , ludvika-kommun
Citera
2023-09-14, 19:02
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxgirls
Här är väl ett glasklart exempel på korruption kommuner håller på med

(FB) Kommun stal allt , ludvika-kommun
Tack, kan du sammanfatta fallet enligt frågorna?
Citera
2023-09-14, 19:10
Medlem
Att kommunen/staten tar 30-50% skatt av våran lön och sen 10-25% moms på det vi köper tycker jag inte bara är korrupt men även stöld!
Citera
2023-09-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Tack, kan du sammanfatta fallet enligt frågorna?

Detta fall gäller inte mej eller någon jag känner , så kan inte svara på dina frågor
, men ett tydligt fall där myndigheter utövar makmissbruk och tar ifrån en människa allt han äger , mångmiljonbelopp
samt gömmer sej bakom sekretess som det så fint heter , så varken media eller polis kan utreda fallet på rätt sätt

detta är bara ett fall av många , av ren brotslighet som myndigheter utövar i dag mot befolkningen i detta land
så din trådstart är nog snart rejält gedigen av elände
Citera
2023-09-14, 21:20
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Att kommunen/staten tar 30-50% skatt av våran lön och sen 10-25% moms på det vi köper tycker jag inte bara är korrupt men även stöld!

Dacke upproret blev ett uppror när 1 vagn utav 10 med folkets säd och korn plötsligt skulle gå till Stockholm. Deras egna säd och korn från deras egna marker.

Nu skickar vi inte bara typ 9 utav 10 till "Stockholm" utan även till Mogadishu och lite överallt, ja alla som frågar får. Och betala skatt det är minsann helt rätt och det ska man ju alltid! Som det är en naturlag.

Folket är kommunerna och landet Sverige, ingen annan. Vi bör besluta vad våra pengar ska gå till. Och inte fan är det ner till EU byråkraterna som sedan ska bestämma åt oss eller där VI måste ANSÖKA om att få 50% tillbaka i bidrag av de pengarna vi gett dem. Nä..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in