Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-05, 07:22
Medlem
Råkade ramla på denna artikel , värsta jag läst på länge och helt ärligt , hur kommunens tjänstemän agerar mot människor
låst , men hoppas någon här kan länka detta upplåst då det är rätt utförligt

https://www.nyaludvikatidning.se/202...re-ar-tillbaka
Citera
2023-06-05, 07:26
Medlem
Mindbreaths avatar
Artikeln är låst, har du lust att citera ur den? Hur länge hade kommunen förbundit sig att magasinera hans prylar? Om han inte tagit hand om dem på 3 år kan jag förstå att man vill göra sig av med dem, fick han ingen varning?
Citera
2023-06-05, 07:26
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxgirls
Råkade ramla på denna artikel , värsta jag läst på länge och helt ärligt , hur kommunens tjänstemän agerar mot människor
låst , men hoppas någon här kan länka detta upplåst då det är rätt utförligt

https://www.nyaludvikatidning.se/202...re-ar-tillbaka
Tony lever i en Volvo mitt ute i skogen sen tre år tillbaka
7 februari 2023 16:30

När Tonys relation tog slut efter 23 år tvingades han lämna huset i Nyhammar.

Då han inte hade någonstans att ta vägen åtog sig kommunen att magasinera hans bohag en tid.

Själv begav han sig ut i skogen norr om byn och där har han bott i en sin bil sedan tre år tillbaka, med diskbråck, hjärtproblem och anemi.

Nu vägrar han flytta – om han inte får tillbaka sitt bohag som kommunen redan kastat.
Min känsla är att det är något vi inte får veta. Kanske hela artikeln ger mer?
Citera
2023-06-05, 09:18
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Min känsla är att det är något vi inte får veta. Kanske hela artikeln ger mer?

Kommunen kan inte svara på vart sakerna tagit vägen. Det finns minst tre olika versioner.
Källa: Tony själv.
Det mest sannolika är versionen om att sakerna ska ha sålts av en auktionsfirma.
För inte slänger väl kommunen jaktvapen och motorcyklar på tippen?

Om prylarna är sålda så handlar det om flera hundra tusen.
Långt mycket mer än vad ett förråd kostar under 3 månader.

Tony behöver rättshjälp och har mycket dokumenterat av det han varit utsatt för.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2023-06-05 kl. 09:21.
Citera
2023-06-05, 09:21
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Kommunen kan inte svara på vart sakerna tagit vägen. Det finns minst tre olika versioner.
Källa: Tony själv.
Det mest sannolika är versionen om att sakerna ska ha sålts av en auktionsfirma.
För inte slänger väl kommunen jaktvapen och motorcyklar på tippen?

Tony behöver rättshjälp och har mycket dokumenterat av det han varit utsatt för.
Dokumenteras det inte hur licenspliktiga vapen byter ägare?
Citera
2023-06-05, 09:22
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Dokumenteras det inte hur licenspliktiga vapen byter ägare?

Jo under normala förutsättningar är det så. Men vem dokumenterar om vapnen stjäls då?
Polisen är medveten om vad som hänt Tony.

Tillägg:
Enligt Tony finns det ett liknande fall i Ludvika där målsäganden fick ersättning för vad kommunen ställt till med.
Tony behöver hjälp av en advokat som kan den här typen av ärenden.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2023-06-05 kl. 09:41.
Citera
2023-06-05, 10:53
Medlem
Tranquility Bass avatar
Nu har jag bara läst den öppna delen av artikeln men det räcker för att öppna för flera frågor? Bott i bilen i tre år? Bara där ringer varningsklockor. Varför tog kommunen ens på sig att agera förråd? Hur har kommunikationen varit mellan parterna?
Citera
2023-06-05, 11:47
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Nu har jag bara läst den öppna delen av artikeln men det räcker för att öppna för flera frågor? Bott i bilen i tre år? Bara där ringer varningsklockor. Varför tog kommunen ens på sig att agera förråd? Hur har kommunikationen varit mellan parterna?

Korta versionen är att sociala vägrar hjälpa Tony. Sociala vägrar svara på frågor när media hör av sig trots medias fullmakt från Tony.

Tony söker hjälp, hävdar att han har rätt till hjälp och kan bevisa det och kan bevisa att myndigheten gjort fel och har underlag för detta. Kommunen förhalar, förolämpar/förnedrar och gör sig oanträffbara. osv osv.

Under dessa tre år, såvitt jag vet, är det bara en person från kommunen, en politiker, som varit ute hos Tony för att orientera sig om Tonys situation och hur Tony har det ute i skogen.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2023-06-05 kl. 12:02.
Citera
2023-06-05, 11:51
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Korta versionen är att sociala vägrar hjälpa Tony. Sociala vägrar svara på frågor när media hör av sig trots fullmakt från Tony.

Tony söker hjälp, hävdar att han har rätt till hjälp och kan bevisa det och kan bevisa att myndigheten gjort fel och har underlag för detta. Kommunen förhalar och gör sig oanträffbara. osv osv.
Lite synd att han inte låter storyn publiceras på någon sajt utan betalvägg.

Sedan kan jag inte låta bli att tänka att det är saker som vi inte riktigt får veta.
Citera
2023-06-05, 11:56
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Lite synd att han inte låter storyn publiceras på någon sajt utan betalvägg.
Det kanske kommer.
Citat:
Sedan kan jag inte låta bli att tänka att det är saker som vi inte riktigt får veta.
Du har rätt, det förekommer en massa skit inom offentlig förvaltning som vi medborgare aldrig får höra talas om.

Ni som undrar vad Ludvika är för kommun kan lyssna på följande repportage från ett annat ärende:
https://sverigesradio.se/artikel/7544121 - Hela reportaget: Brister i kontroll och dokumentation – kommunen köpte grus nog att fylla stadshuset.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2023-06-05 kl. 12:03.
Citera
2023-06-05, 12:24
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Kan bara tänka mig att han bott i kommunal regi, blivit vräkt och sakerna har blivit slängda eller sålda efter lång tids magasinering och att tony inte direkt hållt ärendet vid liv. Svårt att tro att det pågår någon slags konspiration. Inte en chans att han saknar skulder.
Citera
2023-06-05, 12:30
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Du har rätt, det förekommer en massa skit inom offentlig förvaltning som vi medborgare aldrig får höra talas om.
Min tanke var snarare att Tony inte kanske berättar allt.

Tycker det doftar rättshaverist här. Men jag kan ha fel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback