2023-09-14, 18:34
Bannlyst
Sedan jag bytte RAM, vilket diskuterades ganska långrandigt i denna tråd (FB) Installera nytt ramminne har min systemdisk krympt med ungefär 3 GB varje månad.

Jag vet inte om bytet har något med saken att göra, men innan dess minskade utrymmet mycket långsammare, bara ungefär 10 GB på lika många år.

Mycket tacksam för konstruktiva svar.
Citera
2023-09-14, 18:39
Medlem
Få se om jag fattat rätt

Efter du bytt ramminne minskar det lediga utrymmet på systemdisken i snabbare takt än innan bytet.
Citera
2023-09-14, 18:48
Bannlyst
Detta beror på att någonting skriver 3 GB data per månad.
Citera
2023-09-14, 18:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Sedan jag bytte RAM, vilket diskuterades ganska långrandigt i denna tråd (FB) Installera nytt ramminne har min systemdisk krympt med ungefär 3 GB varje månad.

Jag vet inte om bytet har något med saken att göra, men innan dess minskade utrymmet mycket långsammare, bara ungefär 10 GB på lika många år.

Mycket tacksam för konstruktiva svar.

Låter ju som att någonting håller på och loggar i bakgrunden.

Det finns ett program som med vilket man förutom att kunna se vilka filer som upptar C:-disken kan se, i efterhand, förändringarna från tillfälle till tillfälle. Det skulle ju ge svaret på vad det är som ökar.

Vad heter det, kommer inte ihåg, men ett sökande kan hjälpa dig.
Citera
2023-09-14, 19:57
Medlem
Har det inte varit någon liknande tråd uppe sen tidigare?, tror det hade någonting göra med Steam.
Citera
2023-09-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Har det inte varit någon liknande tråd uppe sen tidigare?, tror det hade någonting göra med Steam.
Jag har problem med att steam käkar utrymme på disken. Jag uppgraderade från 8gb till 32gb ram.
Citera
2023-09-15, 18:31
Moderator
Snuffelbutts avatar
Har egentligen inget med hårdvaran att göra, vi skickar över den till Mjukvara och ser om någon har något tips där.

Hårdvara: PC --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2023-09-19, 18:12
Bannlyst
Jag laddade ner Ccleaner, och den tog bort 117 GB som inte skulle vara där, inklusive 3444 "trackers". Så det var en del skräp men det var inte obotligt.
Citera
2023-09-19, 18:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag laddade ner Ccleaner, och den tog bort 117 GB som inte skulle vara där, inklusive 3444 "trackers". Så det var en del skräp men det var inte obotligt.

Vad bestod dessa 117 av?

Om du inte har har hittat orsaken, så har du alltså samma sak att förvänta dig framöver.
Citera
2023-09-19, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vad bestod dessa 117 av?

Om du inte har har hittat orsaken, så har du alltså samma sak att förvänta dig framöver.

Det framgick inte vad det var, men Ccleaner har tydligen väldigt goda recensioner, så förhoppningsvis ska det gå att hålla datorn ren.
Citera
2023-09-19, 18:30
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Det framgick inte vad det var, men Ccleaner har tydligen väldigt goda recensioner, så förhoppningsvis ska det gå att hålla datorn ren.

117Gb, bara hoppas på att det inte var något vitalt.
Citera
2023-09-19, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
117Gb, bara hoppas på att det inte var något vitalt.

Det är en gammal dator. Moderkortet är sedan 2009. Någon gång blir jag väl ändå tvungen att byta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in