• 4
  • 5
2023-09-16, 01:14
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Båda trådarna ligger i olyckor och katastrofer. I juni när 5 personer var med om en ubåtsolycka eller något liknande ser jag här att tråden fick tusentals svar. Tråden om katastrofen I Libyen där minst 5000 dött, 7000 skadades och 10000 saknas har fått 14 svar varav ca 50% av svaren är från TS.

Olyckan som hände U-båten är exceptionell av flera skäl. Hur den var byggd, och hur många som försökt varna för att den inte håller måttet. Biljettpriset. Och framförallt att olyckan skedde vid ett besök av en av världen mest historiska olycksplatser.

Hur många som dör avgör inte hur intressant en nyhet är. Då skulle vi inte få titta på eller kunna diskutera alls nyheter som exempelvis när vi landade första roboten på Mars.

Men ok, ska vi ändå titta på dödstalen, så är 10000 en skitsiffra i kontexten naturkatastrofer, knappt värt att nämnas. Kina har väl haft flera jordbävningar som dödat mer än halvmiljon människor vardera. Cyklonen i Bangaldesh tog väl också runt en halv miljon. Osv. Då snackar vi.
Citera
2023-09-18, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
För att inte vara moraliskt defekt alternativt hycklare.
Aha, du vill manipulera folk genom att visa hur fin människa du är.
Citera
2023-09-18, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Aha, du vill manipulera folk genom att visa hur fin människa du är.

Nej - jag vet om att jag är en hycklare och döljer det inte.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in