2023-09-13, 16:00
Medlem
Som jag skriver i rubriken. Jag läser i nyhetsflödet att Putin betraktar interventionerna i Budapest och Prag som misstag. Ett tal som han hållit vid möte.

Ungernkrisen 1956 och Pragvåren 1968 - är två historiska händelser.

Och nu Ukraina-krisen. Och han menar det är Väst som gjort om sovjetiska misstaget och gått in i en öststat.
Hur tänker han?
Det är ju intressant att han ändå tänker i termerna att "gå in i Ukraina" och se det som misstag, så det ligger ju nära till hands att tänka att han gjort misstaget.
Försöker han säga något - men är för feg för att erkänna sitt misstag?

Och vad tänker folket i Ryssland nu, när de får höra honom nämna Ukraina som ett misstag - Var jag ryss, skulle jag direkt associera misstag med Putins "special-operation".

Ger han varje sunt tänkande ryss nu bränsle att se det som misstag att gå in i Ukraina.
Håller han på att gräva sin egen grav?
Eller hur kommer ryska människor uppfatta detta?

Nyheten om talet: https://www.rferl.org/a/russia-putin.../32589279.html
Citera
2023-09-13, 16:05
Medlem
Rysslands kristna människor ãr nog inte intresserade av att invadera länder. De håller nog inte heller gamla Sovjet i akt.

Jag vill tro att de väntar på att en kristen president ska ge folket tillbaka sing värdigher och fostra broderskap bortom gränserna.

Amen
Citera
2023-09-13, 16:09
Medlem
JustTrollings avatar
Men det var inte ett misstag att invadera Ukraina.

Ryssland är, numera, så att säga, Fucked for life.

Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Rysslands kristna människor ãr nog inte intresserade av att invadera länder. De håller nog inte heller gamla Sovjet i akt.
Finns inga kristna i Ryssland. Alla kristna dödades under sovjettiden. Skickades till Gulag eller dödades.

Finns någon sorts bisarr nazi-"kyrka" där man bara dyrkar satan.
Citera
2023-09-13, 16:11
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Hela sovjet var ett misstag, inte någonstans har kommunismen fungerat. Ja vem vet vad den gamle KGB och kommunist parti medlemmen Putin tänker nu? Insnöad i Ryssland med bara ja-sägare runt omkring sig, slutet är nära nu. Klart det var ett misstag att gå in i Ukraina, hur fan trodde han att att det skulle sluta?
Citera
2023-09-13, 21:57
Medlem
Citat:

Jag vill tro att de väntar på att en kristen president ska ge folket tillbaka sing värdigher och fostra broderskap bortom gränserna.

Amen

Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Finns inga kristna i Ryssland. Alla kristna dödades under sovjettiden. Skickades till Gulag eller dödades.

Det är ingen religiös fråga.
Ja det finns en kyrka utanför Moskva som förhärligar våld. The surrection of the Christ.
Och den används i militärt syfte. Som propaganda.

Men det finns många folk i Ryssland - och Tjetjenerna (muslimer) har gjort stora insatser. Ett slag var deras ledare Kadyrov överbefälhavare för 'operationen'.
Jag tror inte Putin är särskilt andlig överhuvudtaget. Han vill bara ha makt över folket. Faktiskt samma sorts envälde som varit här.
Citera
2023-09-13, 22:08
Medlem
Citat:

Amen

Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Det är ingen religiös fråga.
Ja det finns en kyrka utanför Moskva som förhärligar våld. The surrection of the Christ.
Och den används i militärt syfte. Som propaganda.

Men det finns många folk i Ryssland - och Tjetjenerna (muslimer) har gjort stora insatser. Ett slag var deras ledare Kadyrov överbefälhavare för 'operationen'.
Jag tror inte Putin är särskilt andlig överhuvudtaget. Han vill bara ha makt över folket. Faktiskt samma sorts envälde som varit här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in