2024-05-01, 14:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Kanske behver vi en meta-diskussion om den hr sortens reaktioner. Varfr vissa blir s djupt knslomssigt triggade av spekulationer om det hr fenomenet.
Tror knappast spekulationer upprr srskilt mnga - det r extrema pstenden grundade p sanslst uselt underlag (eller inget alls) och faktaresistens som fr i alla fall mig att se rtt och undra hur det str till mentalt.

Citat:
[/Det sagt s r jag fortsatt skeptisk gllande mumierna. Det luktar disinfo, bde gllande timing och hela hanteringen.
Tycker du? Jag tycker det luktar upprepad idioti frn samma person som psttt samma sak ven tidigare och d ftt brallorna s lngt nerdragna s man fick grva upp dem ur urberget Timingen r nnu lttare att se att den r vald fr att rida p den rdande ufo-vgen och kanske fr att gubben brjar se riktigt skrplig ut s det r vl inte osannolikt sista chansen han har att gra nt avtryck
Citera
2024-05-02, 22:49
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tror knappast spekulationer upprr srskilt mnga - det r extrema pstenden grundade p sanslst uselt underlag (eller inget alls) och faktaresistens som fr i alla fall mig att se rtt och undra hur det str till mentalt.

Tycker du? Jag tycker det luktar upprepad idioti frn samma person som psttt samma sak ven tidigare och d ftt brallorna s lngt nerdragna s man fick grva upp dem ur urberget Timingen r nnu lttare att se att den r vald fr att rida p den rdande ufo-vgen och kanske fr att gubben brjar se riktigt skrplig ut s det r vl inte osannolikt sista chansen han har att gra nt avtryck

Alltid denna fixering vid personer. Harvardprofessorn blir Ufofnen, Professorn i rttsodontologi blir Tandlkaren, Pentagons underrttelsesekreterare blir Ufofanatikern osv osv. Det fljer ett tydligt mnster.
Citera
2024-05-02, 23:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Alltid denna fixering vid personer. Harvardprofessorn blir Ufofnen, Professorn i rttsodontologi blir Tandlkaren, Pentagons underrttelsesekreterare blir Ufofanatikern osv osv. Det fljer ett tydligt mnster.
Du kan se det som ett svar p just den oerhrda fixeringen som mnga troende har vid auktoriteter, politiker, titlar (inte sllan professor fast det bara r en lrare), piloter - helst med militr utbildning och expertvittnen. Eller skerhetsklassningar som i Grusch fall - inga bevis r fortfarande inga bevis ven om man innehaft en skerhetsklassning.
I USA finns t.ex nstan 100,000 personer med det som brukar kallas above Top secret eller Q clearance - skulle alla de vara trovrdigare n andra? Det handlar om en klassning de behver fr att utfra sina jobb
Jag finner det oerhrt fnigt..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-05-02 kl. 23:59.
Citera
2024-05-03, 05:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hr och hpna, om man aldrig letar efter bevis kommer man aldrig hitta ngra bevis. Du driver stndigt devisen att det r ondigt att leta bevis, fr allt r fnigt nd s man kan lika grna skita i det.
Det enda som r fnigt nu r du - jag har aldrig skrivit att det skulle vara ondigt att leta bevis. Du sitter och driver nt fnigt persondrev och hittar p saker.

Citat:
Det r verkligen den niv du r p. I fallet Jamie Maussan hvdar du att han inte r trovrdig. Jag antar att det betyder att ntt gra att han r mindre trovrdig? Spelar det nn roll i sammanhanget, det r vll datan vi ska titta p enligt din ovan egna logik eller?
Sjlvklart - titta p datan och lgg fram bevis om det kommer ngra. Hittills har vi ftt bevis fr att han ljugit och fabulerat vilket mycket riktigt gr honom mindre trovrdig.

Frst var det en fldd apa han pstod var utomjordisk, sen var det en ihopklistrad fladdermus, ett par mumifierade barn fick ocks frestlla aliens redan innan han brjade om frra ret med de tv sm dockorna som visades innehlla spr av mnniskor, djur och vxter - vilket ven verifierats med rntgenbilder.
Nu fortstter han mata fram nya mumier p lpande band och pst att de r ngot oknt, hans argument verkar mest g ut p att inte 100% av dnat r identifierat, vilket dock r fullstndigt naturligt och frvntat eftersom DNA bryts ned med tiden - innan jag tror p honom ska det till vldigt god verifierad bevisning.

Bevis r aldrig ondiga - dremot kanske vissa borde lra sig att acceptera ven bevis som gr emot det de vill tro och exempelvis visar att ngon ljuger trots att det som psts kan lta spnnande och lockande.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-05-03 kl. 05:55.
Citera
2024-05-03, 18:07
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Det enda som r fnigt nu r du - jag har aldrig skrivit att det skulle vara ondigt att leta bevis. Du sitter och driver nt fnigt persondrev och hittar p saker.

Sjlvklart - titta p datan och lgg fram bevis om det kommer ngra. Hittills har vi ftt bevis fr att han ljugit och fabulerat vilket mycket riktigt gr honom mindre trovrdig.

Frst var det en fldd apa han pstod var utomjordisk, sen var det en ihopklistrad fladdermus, ett par mumifierade barn fick ocks frestlla aliens redan innan han brjade om frra ret med de tv sm dockorna som visades innehlla spr av mnniskor, djur och vxter - vilket ven verifierats med rntgenbilder.
Nu fortstter han mata fram nya mumier p lpande band och pst att de r ngot oknt, hans argument verkar mest g ut p att inte 100% av dnat r identifierat, vilket dock r fullstndigt naturligt och frvntat eftersom DNA bryts ned med tiden - innan jag tror p honom ska det till vldigt god verifierad bevisning.

Bevis r aldrig ondiga - dremot kanske vissa borde lra sig att acceptera ven bevis som gr emot det de vill tro och exempelvis visar att ngon ljuger trots att det som psts kan lta spnnande och lockande.

Du r rolig. Det r ditt genomgende tema du driver. Att det r fnigt och inte vrt att underska samt ett konstant nedvrderande av personer som rapporter eller undersker verkligheten kring Ufo-frgan.

Jamie Maussan r journalist med inriktning mot det ofrklarliga. Han driver p inom alla mjliga omrden inom det ofrklarliga. Har hans rapportering visat sig inte stmma. Absolut, men hans roll r ifrsthand att uppmrksamma.
Bertta grna mer av vilka rntgenbilder som visar spr av mnniskor, djur och vxter. Har du en lnk?
Citera
2024-05-03, 18:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du r rolig. Det r ditt genomgende tema du driver.
Inte alls - mitt genomgende tema r att kritiskt granska de - inte sllan extremt illa underbyggda pstenden - som framfrs hr och i liknande trdar.
Citat:
Att det r fnigt och inte vrt att underska samt ett konstant nedvrderande av personer som rapporter eller undersker verkligheten kring Ufo-frgan.
Fnigt r det bara ibland - srskilt nr det fullstndigt saknas bevis eller redan har motbevisats om och om igen - som Roswell, platta jorden eller att mnlandningarna skulle vara fejk.

Citat:
Jamie Maussan r journalist med inriktning mot det ofrklarliga. Han driver p inom alla mjliga omrden inom det ofrklarliga. Har hans rapportering visat sig inte stmma. Absolut, men hans roll r ifrsthand att uppmrksamma.
Jaha? Vara vara journalist brukar knappst vara ett intyg p trovrdighet hr p Flashback - men om du menar att just journalister r trovrdigare n andra s finns det ju mngder av journalister som hvdar att karln har fullstndigt fel

Citat:
Bertta grna mer av vilka rntgenbilder som visar spr av mnniskor, djur och vxter. Har du en lnk?
Ls grna trden.
Citera
2024-05-03, 18:22
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Inte alls - mitt genomgende tema r att kritiskt granska de - inte sllan extremt illa underbyggda pstenden - som framfrs hr och i liknande trdar.

Fnigt r det bara ibland - srskilt nr det fullstndigt saknas bevis eller redan har motbevisats om och om igen - som Roswell, platta jorden eller att mnlandningarna skulle vara fejk.

Jaha? Vara vara journalist brukar knappst vara ett intyg p trovrdighet hr p Flashback - men om du menar att just journalister r trovrdigare n andra s finns det ju mngder av journalister som hvdar att karln har fullstndigt fel

Ls grna trden.

Eller s lnkar du till det du pstr.
Du frstr inte, som vanligt. Hans trovrdighet r endast intressant i ett frsta skede, d ingen ytterligare data finns att tillg. Nu har vi massor med data och mer kommer. Vad exakt r det du inte frstr?
Citera
2024-05-03, 18:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Eller s lnkar du till det du pstr.
Jag behver inte lnka - trden r inte lng och jag har redan skrivit och lnkar kllor flera gnger.

Citat:
Du frstr inte, som vanligt. Hans trovrdighet r endast intressant i ett frsta skede, d ingen ytterligare data finns att tillg.

S varfr avnder du hans yrkesroll journalist som ett argument om hans trovrdighet r ointressant? Visa och lnka bevis fr det han pstr istllet s ska du se p engemang

Citat:
Nu har vi massor med data och mer kommer. Vad exakt r det du inte frstr?
Varfr du tror p skiten.

Det hr r ju inte patetiskt - det r lngt vrre.
Citera
2024-05-03, 18:37
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Jag behver inte lnka - trden r inte lng och jag har redan skrivit och lnkar kllor flera gnger.

S varfr avnder du hans yrkesroll journalist som ett argument om hans trovrdighet r ointressant? Visa och lnka bevis fr det han pstr istllet s ska du se p engemang

Varfr du tror p skiten.

Det hr r ju inte patetiskt - det r lngt vrre.

Nr anvnde jag hans yrkesroll som ett argument och fr vad? Han r journalist och det r tydligt att hans fokus ligger p att uppmrksamma och driva frgor. Hans trovrdighet r ytterst sekundr nr vi nu har massor med data att studera.
Men du vill ju som vanligt inte titta p datan utan letar fel hos de som undersker.

Ska du ge mig lnken sp det blir tydligt vad du syftar p?
Citera
2024-05-03, 19:25
Medlem
theUFOsummoners avatar
Explosiv nyhet - Lama-skalle "debunkern" har ndrat sin stndpunkt.

En av de forskare som skrev i den frsta rapporten att ett av mumierna troligen bestod av en Lama skalle har nu ndrat sin stndpunkt. Han sger att ny forskning har visat att dessa r intakta kroppar, som ej har synbart manipulerats.

Hans frsta uttalande kan ses i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=V2xN41immWE

I en ny intervju frtydligar han nulget och sin nya stndpunkt:
https://x.com/gchavez101/status/1727775836932087905

Joss ursprungliga rapport kan lsas hr:
https://www.iaras.org/iaras/filedown...0007(2021).pdf
Citera
2024-05-03, 19:30
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner

En av de forskare som skrev i den frsta rapporten att ett av mumierna troligen bestod av en Lama skalle har nu ndrat sin stndpunkt. Han sger att ny forskning har visat att dessa r intakta kroppar, som ej har synbart manipulerats.

Super tack fr lnken! Ska kolla igenom ikvll. Jag fick fr mig att det var Flavio Estrada som hade gjort uttalandet om Lamaskallen.
Citera
2024-05-03, 19:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner

Troligen? Det str ju rakt upp och ner att lsa i DNA-analysen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in