Citat:
Jag är väldigt skeptisk till mumierna, men samtidigt så har det hela sköts så otroligt klumpigt från första början att det närmast ser ut som ett försök att discredit något äkta.
Möjligt scenario: Det finns äkta alien-mumier där ute nånstans. Gravplundrare hittar någon av och till, men CIA är medvetna om detta och kommer åt att köpa dem innan de hamnar på marknaden. Men för säkerhets skull har man förberett fejkade mumier utifall att någon alien-mumie skulle bli uppmärksammad.
Nu behövde man snabbt en distraktion när Grusch dök upp, så man gjorde en stor grej av det och lånade lokal från kongressen m.m. Kanske man rent av smyger in någon äkta alien-mumie för att discredit framtida fynd av samma typ.
Möjligt scenario: Det finns äkta alien-mumier där ute nånstans. Gravplundrare hittar någon av och till, men CIA är medvetna om detta och kommer åt att köpa dem innan de hamnar på marknaden. Men för säkerhets skull har man förberett fejkade mumier utifall att någon alien-mumie skulle bli uppmärksammad.
Nu behövde man snabbt en distraktion när Grusch dök upp, så man gjorde en stor grej av det och lånade lokal från kongressen m.m. Kanske man rent av smyger in någon äkta alien-mumie för att discredit framtida fynd av samma typ.
Håller med dig, extremt oproffsigt från starten och Mausan är ju väldigt omdiskuterad. Youtubevideon från Jesse Michels som jag länkade gör en väldigt bra överblick över alla kontroverser men även vad som verkar så himla spännande och ännu oerkänt/outforskat. Han liksom du och jag landar i slutändan i nuläget att han vet inte heller vad han ska tro. Han håller på och inväntar ett DNA-test från något stort labb som gör sånt, vilket han fick deras tillåtelse till att göra. Så om du inte orkar "sätta dig in" i hela det här spektaklet, skulle jag rekommendera den här genomgången så är blir du skapligt uppdaterad. Själv är jag ännu 50/50. Mer tunga tydliga vetenskapligt gjorda tester måste bevisas, från andra än de som ingår i dess egna sydamerikanska team. Dom kan som sagt vara kompromontterade. Eller vad det heter.