2023-09-13, 02:43
Medlem
Satte precis en butterfly in i venen som sitter kvar, sån man får på sjukhuset som jag baxade. Allt gick fint, in i venen och den sitterkvar som den ska. Injecerade en kanske lite för stadig dos av amfetamin och snabbt efter fick jag påtaglig smärta i bägge handleder (Notera att dessa är brutna sedan tidigare, men definitivt inte gjort såhär ont och på detta viset innan. Känner även av betydlig smärta i övre rygg.

Det ända jag hittar på googel är hur tjack agerar som smärtstillande och hittar ingenting som pekar på att amfetamin skulle orsaka smärta. Vad tror ni. Har jag råkat ut för blodförgiftning? Vilka tecken bör jag isf se upp för och när bör jag kontakta sjukvård? Bör jag testa slänga i mig några habb och ställa klockan på väckning om 4h för att checka status då eller bör jag hålla mig vaken och lägga märke till ev förändringar? Kan lägga till att detta är första dosen på över 3 veckor och detta var potent pulver och dum som jag är trycke jag i mig lite mer än vad som var nödvändigt.....

Tack på förhan hörni.... är rätt orolig.
Citera
2023-09-13, 07:08
Medlem
Magnificoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andispace
Satte precis en butterfly in i venen som sitter kvar, sån man får på sjukhuset som jag baxade. Allt gick fint, in i venen och den sitterkvar som den ska. Injecerade en kanske lite för stadig dos av amfetamin och snabbt efter fick jag påtaglig smärta i bägge handleder (Notera att dessa är brutna sedan tidigare, men definitivt inte gjort såhär ont och på detta viset innan. Känner även av betydlig smärta i övre rygg.

Det ända jag hittar på googel är hur tjack agerar som smärtstillande och hittar ingenting som pekar på att amfetamin skulle orsaka smärta. Vad tror ni. Har jag råkat ut för blodförgiftning? Vilka tecken bör jag isf se upp för och när bör jag kontakta sjukvård? Bör jag testa slänga i mig några habb och ställa klockan på väckning om 4h för att checka status då eller bör jag hålla mig vaken och lägga märke till ev förändringar? Kan lägga till att detta är första dosen på över 3 veckor och detta var potent pulver och dum som jag är trycke jag i mig lite mer än vad som var nödvändigt.....

Tack på förhan hörni.... är rätt orolig.

Jadu, ser inte bra ut. Affe är inte att skoja med i för höga doser. Speciellt när det börjar ta i ryggen också. Men du får vara vaksam med sjukvården så dem inte anger dig. Och ta dig dit på egenhand, kör inte bil eller cykla.

Finns ju andra alternativ att ta hjälp av också.
Citera
2023-09-13, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Och ta dig dit på egenhand, kör inte bil eller cykla.

Varför? Menade du att skriva ”ta dig inte dit på egen hand?
Citera
2023-09-13, 10:03
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Drogakuten
/Moderator
Citera
2023-09-13, 10:04
Medlem
Magnificoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Varför? Menade du att skriva ”ta dig inte dit på egen hand?
Nä, menade så som jag skrev. Ta dig dit på egen hand. Dumt och cykla och köra bil om man är påverkad.
Citera
2023-09-15, 22:49
Medlem
Hur känns det förutom smärtan?
Gå ut och ta en promenad för att inte sitta och noja.
Ring annars 112 hellre det än döden.
Citera
2024-06-01, 06:21
Medlem
När du får akut blodförgiftning av injektion så går det väldigt fort till svår frossa som gör att man inte ens kan hålla ett glas vatten utan att spilla…
Citera
2024-06-01, 13:01
Medlem
Jaggermeisters avatar
Mjo, någon sepsis/blodförgiftning har du inte. Då har man hög feber, frossa, ont i kroppen överallt osv. Och det är ingenting du får sekunder efter du sätter en panna. Om det är så att stafylokockerna du har på huden har följt med in blodomloppet så tar det några timmar iallafall tills sepsis infaller.

Hög dos amfetamin, intravenöst dessutoom kan spela många spratt med kroppen och hjärnan. Det är en stimulant, dvs det förstärker ALLA dina sinnen.

edit - Lol, någon hade ju bumpat en tråd från 2023..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in