2006-08-17, 20:40
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jaså? Ponera att min flickvän väger 60 kg. Jag väger 85 kg. Menar du att hon skulle kunna sparka in mina tänder i halsen utan att jag skulle kunna göra något åt det om hon hade rätt intentioner?
Hon skulle kunna tillfoga dig rejäla skador om hon gav sig fanken på det, ja.
Citera
2006-08-17, 20:49
  #62
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Hon skulle kunna tillfoga dig rejäla skador om hon gav sig fanken på det, ja.
Ok, vi säger så här: Jag skulle spöa upp 99% av de tjejerna som väger 60 kg. Menar du att hennes intentioner gör en sådan oerhörd inverkan? Eller menar du att hon skall slå mig när jag sover? Vad händer i så fall när jag vaknar. Eller att hon skall slå mig när jag inte är beredd? Vad händer då efter första smällen?

Du har inte varit i så många slagsmål va?
Citera
2006-08-17, 21:01
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ok, vi säger så här: Jag skulle spöa upp 99% av de tjejerna som väger 60 kg. Menar du att hennes intentioner gör en sådan oerhörd inverkan? Eller menar du att hon skall slå mig när jag sover? Vad händer i så fall när jag vaknar. Eller att hon skall slå mig när jag inte är beredd? Vad händer då efter första smällen?

Du har inte varit i så många slagsmål va?
Helt korrekt. Inte ett enda, faktiskt.

Å andra sidan tror jag inte du har spöat upp så värst många kvinnor heller. Eller varit utsatt för attack.
Citera
2006-08-17, 21:05
  #64
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Helt korrekt. Inte ett enda, faktiskt.

Å andra sidan tror jag inte du har spöat upp så värst många kvinnor heller. Eller varit utsatt för attack.
Jag har varit utsatt för attack ungefär lika många gånger som jag har varit i slagsmål. Kanske 6-7 gånger. Och jag har spöat en hel del brudar när jag tränade kampsport.

Så vi kanske kan komma överens om att du inte vet vad du snackar om.... igen.
Citera
2006-08-17, 21:07
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag har varit utsatt för attack ungefär lika många gånger som jag har varit i slagsmål. Kanske 6-7 gånger. Och jag har spöat en hel del brudar när jag tränade kampsport.

Så vi kanske kan komma överens om att du inte vet vad du snackar om.... igen.
Jag menade självklart seriöst. I relationer.

Jag skulle t ex inte ha några problem att skada dig rejält om jag verkligen hade bestämt mig för det.
Citera
2006-08-17, 21:10
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Hon skulle kunna tillfoga dig rejäla skador om hon gav sig fanken på det, ja.

Hörde nyss igår av en vän om en tjej som slagit sin kille så det ringde i öronen på honom. Kanske ovanligt, men det händer att tjejen skadar fastän hon är mindre.

Det finns våld även inom homoförhållanden där den ena kanske inte är mycket starkare än den andra.
Citera
2006-08-17, 21:50
  #67
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag menade självklart seriöst. I relationer.

Jag skulle t ex inte ha några problem att skada dig rejält om jag verkligen hade bestämt mig för det.
Visst. Du har aldrig varit i slagsmål men är helt övertygad om att du skulle kunna skada mig rejält. Tillåt mig att tvivla.
Citera
2006-08-17, 22:07
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag menade självklart seriöst. I relationer.

Jag skulle t ex inte ha några problem att skada dig rejält om jag verkligen hade bestämt mig för det.

Det låter som du skulle göra något överlagt, dvs planera att skada exempelvis M och jovisst då skulle du kunna skada vem so helst.
I verkligheten sker dock de flesta "utfall" i stridens hetta och är således oplanerade då är det betydligt svårare att "krossa" en 85 kilos M.
Citera
2006-08-17, 22:12
  #69
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Visst. Du har aldrig varit i slagsmål men är helt övertygad om att du skulle kunna skada mig rejält. Tillåt mig att tvivla.

Snälla ni! Börja inte slåss. På tal om dina för mig svårsmälta siffror så kan jag bara konstatera att dom är baserade på subjektiva upplevelser. Dom är inte dessto mindre chockerande för en övertygad feminist som jag men objektivitet
i det statistiska materialet är ju alltid bra. Sen kanske lite lavettande från flickvännen inte riktigt platsar i den typ av våld vi talar om här. Kanske en precisering av relationsvåldet vore på sin plats. Om jag med detta menar systematisk och grovt misshandelsvåld under längre tid i syfte att kränka och förödmjuka sin partner. Då är jag övertygad om att 99/1 stämmer bättre med verkligheten än 50/50. Vad tror du?
Citera
2006-08-17, 22:18
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det är ingen som bestrider att det finns män som misshandlar sina fruar allvarligt. Det är ingen som försvarar detta. Tvärtom, jag tror att så gott som samtliga män håller med dig till 100% att det är förjävligt. Poängen är att det även finns kvinnor som utövar denna typ av våld, vilket oundvikligen leder till slutsatsen att den som hävdar att det är en våldsform som endast män utövar är ute och cyklar - och att det följatkligen är ett mycket dåligt bevis på att "könsmaktsordningen" existerar.


Det är väl snarare så att det blir många bäckar små. Olika områden där kvinnor diskrimineras. Kanske inte alltid 100% men tillräckligt mycket för att inte vara en slump.

För övrigt ser jag män diskrimineras också. När jag och sambon var på barnavrådscentralen var det alltid mig de frågade om saker, fastän det var han som var hemma med barn. Ofta finns det bara plats att byta blöja på tjejernas toa, män har inte barn...
Citera
2006-08-17, 22:28
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wigwag
Snälla ni! Börja inte slåss. På tal om dina för mig svårsmälta siffror så kan jag bara konstatera att dom är baserade på subjektiva upplevelser. Dom är inte dessto mindre chockerande för en övertygad feminist som jag men objektivitet
i det statistiska materialet är ju alltid bra. Sen kanske lite lavettande från flickvännen inte riktigt platsar i den typ av våld vi talar om här. Kanske en precisering av relationsvåldet vore på sin plats. Om jag med detta menar systematisk och grovt misshandelsvåld under längre tid i syfte att kränka och förödmjuka sin partner. Då är jag övertygad om att 99/1 stämmer bättre med verkligheten än 50/50. Vad tror du?

Du är väl medveten att ditt påstående säger att den subjektiva upplevelsen är fel i c:a 95-99% av fallen, beroende hur man räknar,...........det låter lite orimligt
Citera
2006-08-17, 22:33
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anavarforever
Du är väl medveten att ditt påstående säger att den subjektiva upplevelsen är fel i c:a 95-99% av fallen, beroende hur man räknar,...........det låter lite orimligt

Hur menar du nu? Hittar inte det där i wigwams påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in