Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det är ingen som bestrider att det finns män som misshandlar sina fruar allvarligt. Det är ingen som försvarar detta. Tvärtom, jag tror att så gott som samtliga män håller med dig till 100% att det är förjävligt. Poängen är att det även finns kvinnor som utövar denna typ av våld, vilket oundvikligen leder till slutsatsen att den som hävdar att det är en våldsform som endast män utövar är ute och cyklar - och att det följatkligen är ett mycket dåligt bevis på att "könsmaktsordningen" existerar.
Det är väl snarare så att det blir många bäckar små. Olika områden där kvinnor diskrimineras. Kanske inte alltid 100% men tillräckligt mycket för att inte vara en slump.
För övrigt ser jag män diskrimineras också. När jag och sambon var på barnavrådscentralen var det alltid mig de frågade om saker, fastän det var han som var hemma med barn. Ofta finns det bara plats att byta blöja på tjejernas toa, män har inte barn...