2023-09-12, 18:01
Medlem
Midus avatar
Sveriges Radio skall varsla, tydligen rejäla sparkrav;

https://www.svt.se/kultur/sveriges-r...per-ar--b31pn3

Blir det en utrensning av kulturmarxism nu?
Får vänstermåsarna äntligen gå ut på gatan och söka riktiga jobb?
Kommer SR nu att ägna sig åt samhällsuppdrag så som trafik, väder och krisinformation?
Är detta början på en tillnyktring, eller början på slutet för SR?
Citera
2023-09-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midu
Sveriges Radio skall varsla, tydligen rejäla sparkrav;

https://www.svt.se/kultur/sveriges-r...per-ar--b31pn3

Blir det en utrensning av kulturmarxism nu?
Får vänstermåsarna äntligen gå ut på gatan och söka riktiga jobb?
Kommer SR nu att ägna sig åt samhällsuppdrag så som trafik, väder och krisinformation?
Är detta början på en tillnyktring, eller början på slutet för SR?

Det lär väl knappast fylla 24 timmar per dygn, och dessutom har SR ett uppdrag.
Citera
2023-09-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det lär väl knappast fylla 24 timmar per dygn, och dessutom har SR ett uppdrag.

Behöver de det då?
Tänker på nattsändningarna som jag iofs lyssnar på ibland.
De är ofta rätt mysiga men det är ju redan 95% musik och bara slöprat om ingenting däremellan.

De kör väl redan ihop med P4 nattetid. Skulle inte ha något problem om det bara var musik eller förinspelade program mellan 23-06.
Citera
2023-09-12, 18:30
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Jag vill gärna se vad alla dessa miljoner går till. Sveriges Radio har ett viktigt uppdrag som de faktiskt borde klara av med det saftiga mediestödet. En första åtgärd i såna här tillfällen ska alltid vara att sänka chefernas löner, inte gallra bort skickliga journalister och reportrar.
Citera
2023-09-12, 18:35
Medlem
Sagodjurs avatar
AI kan väl göra jobbet
Citera
2023-09-12, 18:36
Medlem
Vattenspanns avatar
Nu lyssnar jag aldrig på P3 så det är en kanal som inte påverkar mig mer än ekonomiskt möjligen. Om den är i närheten av hur den var för tio år sedan så klarar man sig utan skiten i etern. SRs samhällsuppdrag skulle utan vidare gå att lösa med en, eller på sin höjd, två kanaler.

Överhuvudtaget är det inte mer än rimligt att rensa ut i tablåerna på samtliga SR-kanaler. Stora mängder skräp och dessutom alla dessa tafatta försök att hålla sig ajour med verkligheten medelst poddar och sociala medier. Den delen borde de definitivt kunna slopa helt och hållet..Trädgårdspoddar, kunglighetspoddar, ridsportspoddar osv.

På min arbetsplats står den lokala P4-kanalen på dagarna i ända, mest som en kompromiss då det är något för de flesta samt att man slipper reklamen. Kvaliten på såväl journalistik som programinnehåll är däremot..varierad.
Citera
2023-09-12, 18:45
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Nu lyssnar jag aldrig på P3 så det är en kanal som inte påverkar mig mer än ekonomiskt möjligen. Om den är i närheten av hur den var för tio år sedan så klarar man sig utan skiten i etern. SRs samhällsuppdrag skulle utan vidare gå att lösa med en, eller på sin höjd, två kanaler.

Överhuvudtaget är det inte mer än rimligt att rensa ut i tablåerna på samtliga SR-kanaler. Stora mängder skräp och dessutom alla dessa tafatta försök att hålla sig ajour med verkligheten medelst poddar och sociala medier. Den delen borde de definitivt kunna slopa helt och hållet..Trädgårdspoddar, kunglighetspoddar, ridsportspoddar osv.

På min arbetsplats står den lokala P4-kanalen på dagarna i ända, mest som en kompromiss då det är något för de flesta samt att man slipper reklamen. Kvaliten på såväl journalistik som programinnehåll är däremot..varierad.

Väldigt ojämn kvalitet mellan de olika lokalredaktionerna inom P4.
P4 Jämtland är exempelvis jättebra medan P4 Gävleborg är en katastrof.
Citera
2023-09-12, 19:02
Medlem
Svavelbryggas avatar
Hoppas fan att de inte drar in en spänn på lokalradion. Älskar P4 Kristianstad.
Citera
2023-09-12, 19:29
Medlem
S.O.Stolps avatar
P3 är väl den billigaste kanalen. Där sitter ju bara ett gäng programledare och gapflabbar åt sina egna skämt varvat med samma låtar om och om igen. Deras drivkraft är att höra sina egna röster. Dom jobbar nog glatt vidare även om deras löner går ner till noll.

Värre blir det nog för små kvalitetsprogram i P1 och P2.
Citera
2023-09-12, 19:31
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Hoppas fan att de inte drar in en spänn på lokalradion. Älskar P4 Kristianstad.

Är det inte lokalt man börjar bespara?
Det mest PK-vänliga och det med Stockholmsfojus är det man kommer hålla hårdast i.

Personligen bryr jag mig inte så mycket men ser gärna att P3 Historia blir kvar
Citera
2023-09-12, 19:38
Bannlyst
Sa inte Jimmie, fick jag bestämma skulle jag lägga ner den här skit kanalen?
Citera
2023-09-12, 19:44
Medlem
Inte för att jag är höger, men det här är ändå en bra nyhet. Dom vänsterfånarna som avses ingår ändå i en såpass inavlad grupp, så dom kommer säkert hitta nya inkomstkällor, t.ex. poddar och liknande.

Når vänstern nya bottennivåer nästa val, så kan all p3-vänster titta på sig själva och säga att dom starkt bidragit till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in