2023-09-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Han har tjänat en massa pengar på kinesiska patent + att han under ~3 år som vicepresident fick 90 miljoner dollar från utländska bolag till sitt eget fastighetsbolag.

Sist men inte minst så fick han också in runt 200 miljoner dollar rakt in i plånboken från diverse utländska källor. Det går att köpa många hus med den lönen.

Låter helt lagligt det där, lite som när Nancy kör insider affärer och röstar för det som gynnar bolag hon själv satsar på.
Citera
2023-09-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jo, i princip är det så klart bra att även rika och mäktiga riskerar straff för sina kriminella handlingar.

Samtidigt så är det inget vidare när politiska strider flyttar från vallokalerna och in i domstolarna och när en i och för sig skyldig politiker döms för korruption, av motståndare som är lika korrumperade själva.

Jag ser nuvarande utveckling i USA som skrämmande och negativ. Och då hade jag ändå inte jättehöga tankar om dem tidigare heller.

Spelar väl ingen roll om det är några politiska strider eller inte när saker och ting går till domstolar när det faktiskt finns fog för att ta det till domstol. Men klart att det är en tragisk sak att politiker gör saker som behövs tas till domstol.

Om jag fattar det rätt så kommer det att behövas en omröstning innan de kan inleda en riksrättsutredning.

Men att detta diskuteras ens i republikanerna sliter sönder partiet ännu mer. Och går det riksrätt och det inte finns något där där så kommer det att ännu mer delas. Republikanska partiet har gått sönder och när Trump gör sorti så kommer hans följare att splittras och inte ha något som samlar dem. Många av dem kommer sannolikt inte att gå och rösta igen. Så republikanerna håller på att förändras i grunden. För naturligtvis kommer de att finnas kvar. Kan ta ett tag för dem att återhämta sig dock.
Citera
2023-09-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Det amerikanska representanthuset inleder en riksrättsutredning mot president Joe Biden.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/r...e-biden-inleds

Vad är det som händer i amerikansk politik?
Varför gör Republikanerna så här?
Hur påverkar detta nästa presidentval?

Ser ändå fördelar med detta. Dels lär väl anklagelserna mot Hunter bli ordentligt utredda en gång för alla (personligen tror jag han gjort en hel klandervärt, däremot oklart i vilken grad pappa varit inblandad).

Lite är väl symbolpolitik, GOP behöver markera lite. Men det bästa vore helt klart om både Biden och Trump pensionerade sig, jävla gubbar. En narcissist, en halvsenil. Pinsamt för USA att det är vad de lyckats skramla fram.
Citera
2023-09-14, 10:34
Medlem
Biden skulle ju lätt kunna påstå att han är så djävla dement, glömsk och virrig att han skulle kunna påstå att han inte har en susning om vad det hela handlar om...
-" Vem.är presidenten i landet? jasså är det jag"...
Citera
2023-09-14, 12:05
Medlem
Joe Biden är en dement gamling. Han har inte ett skit att säga till om någonting. Han är en puppet för korrupta krigshetsande Demokrater och judar som sitter på den verkliga makten. USA under Demokraterna är det störta hotet mot fred och demokrati som existerar.
Citera
2023-09-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Biden skulle ju lätt kunna påstå att han är så djävla dement, glömsk och virrig att han skulle kunna påstå att han inte har en susning om vad det hela handlar om...
-" Vem.är presidenten i landet? jasså är det jag"...

Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Joe Biden är en dement gamling. Han har inte ett skit att säga till om någonting. Han är en puppet för korrupta krigshetsande Demokrater och judar som sitter på den verkliga makten. USA under Demokraterna är det störta hotet mot fred och demokrati som existerar.

Jo visst, Biden är en dement gamling som inte fattar något och inte har ett skit att säga till om, samtidigt är han en Crime family boss som skapat en helt opreneterbart valfusk system och ett brottssyndikat så tight att det inte finns minsta bevis för varken valfusk, eller bedrägeri och korruption. Inte illa av en dement gamling, som inte vet vad han gör.
Citera
2023-09-14, 12:47
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jo visst, Biden är en dement gamling som inte fattar något och inte har ett skit att säga till om, samtidigt är han en Crime family boss som skapat en helt opreneterbart valfusk system och ett brottssyndikat så tight att det inte finns minsta bevis för varken valfusk, eller bedrägeri och korruption. Inte illa av en dement gamling, som inte vet vad han gör.

Är det inte samma med Donald Trump då?

Han är ju korkad, orange man bad och allt det där. En loser med mycket mera men trots det så lyckas han begå statskuppförsök, högförräderi plus en rad andra allvarliga brott utan att åka dit för det.

Jag vet inte hur många utredningar, impeachments och åtal de har kastat efter honom nu men ändå så lyckas de inte sätta dit honom trots att han är den största skurken i världshistorien som begått fler och grövre brott än någon annan någonsin tidigare.

Det finns högar med bevis i åratals långa utredningar men ändå så lyckas de inte sätta dit den ondskefulle orange mannen. Han kan tom grab them by the pussys utan att bli straffad för det.

Vem har påstått att Joe Biden är något kriminellt supergeni förresten?
Citera
2023-09-14, 13:03
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ser ändå fördelar med detta. Dels lär väl anklagelserna mot Hunter bli ordentligt utredda en gång för alla (personligen tror jag han gjort en hel klandervärt, däremot oklart i vilken grad pappa varit inblandad).

Lite är väl symbolpolitik, GOP behöver markera lite. Men det bästa vore helt klart om både Biden och Trump pensionerade sig, jävla gubbar. En narcissist, en halvsenil. Pinsamt för USA att det är vad de lyckats skramla fram.

Hur ska Hunter bli utredd? Det är Joe Biden som är president.
Citera
2023-09-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Hur ska Hunter bli utredd? Det är Joe Biden som är president.

Ja, men anklagelserna kretsar primärt kring eventuell inblandning i Hunters affärer. Båda två lär med andra ord bli utredda, däremot lär Hunters eventuella påföljder hanteras separat.
Citera
2023-09-14, 13:15
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jo, i princip är det så klart bra att även rika och mäktiga riskerar straff för sina kriminella handlingar.

Samtidigt så är det inget vidare när politiska strider flyttar från vallokalerna och in i domstolarna och när en i och för sig skyldig politiker döms för korruption, av motståndare som är lika korrumperade själva.

Jag ser nuvarande utveckling i USA som skrämmande och negativ. Och då hade jag ändå inte jättehöga tankar om dem tidigare heller.

Vilka politiska strider talar du om just nu? Att Donald Trump är åtalad för att han har haft dokument på toaletten som inte tillhörde honom? Det är inte någon politisk strid. Jämför hans fall med Jack Teixeira. En behandlas med silkesvantar, den andra sitter häktad.

Var annars än domstolarna ska man bekämpa korruption? Riksrätt är ett rätt klent svar på mutor och korruptionshärvor i fallet Biden. Det är vanligtvis allvarliga brott som utreds av åklagare och polis, men nu vet ingen riktigt vad som ska hända eftersom ingen riktigt vet vad som ska utredas. Låter politiskt enligt mig.
Citera
2023-09-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ja, men anklagelserna kretsar primärt kring eventuell inblandning i Hunters affärer. Båda två lär med andra ord bli utredda, däremot lär Hunters eventuella påföljder hanteras separat.

Vi pratar ju om en riksrätt nu.
Citera
2023-09-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arp188
Vi pratar ju om en riksrätt nu.

Ja, men den lutar ju sig mot en utredning? De samlas ju inte ett gäng och gissar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in