2023-09-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabernet
Båda är skyldiga till inkompetens. Trumps inblandning i Capitoleum var mycket tveksam. Har ju inte framkommit något som verkligen stött hans tes om valfusk. Bidens agerande med Ukraina och hans sons affärer är också mycket mycket tveksamma.

Men i jämförelse med t.ex. George W Bush som startade 2 stora krig varav iaf det mot Saddam baserades på total lögn, tycker jag det är konstigt att motståndarna försöker spärra in Trump och Biden när t.ex. Bush har mångfalt fler liv på sitt samvete.

Du tänker en krigstribunal?
Citera
2023-09-13, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arp188
Du tänker en krigstribunal?

Ja, kanske lite äpplen och päron i jämförelse från min sida.
Citera
2023-09-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Bidens mutor? Är det ingenting? Är huvudet verkligen så långt nere i sanden?

Vad i mitt resonemang fick dig att fälla den kommentaren?
Citera
2023-09-13, 20:21
Medlem
Republikanerna hämnas på Biden.

Bidens son är en stor skit. Biden själv är det inte.
Citera
2023-09-13, 20:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Republikanerna hämnas på Biden.

Bidens son är en stor skit. Biden själv är det inte.
Varför tycker du det är okej att Biden använt din son till att sälja tillgång till Vice Presidenten och att Biden personligen tjänat många miljoner på detta. Miljoner som slutsats via suspekta skalbolag, utan insyn. För att lyckas med detta bedrägeri har Biden använt diverse olika mail-alias, i syfte att dölja sin egen direktkommunikation med Hunters finansiärer. En direktkommunikation han dessutom offentligt ljugit om.

Eller lever du helt enkelt i verklighetsförnekelse.
Citera
2023-09-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
I fall två tex så vägrade bananrepublikanerna att låta demokraterna presentera bevisen.
Men kasta sten i glashus, hur kommer du fram till något sånt tokigt?

Och än mer komiskt, varför går man inte till åklagaren, och det mest komiska av allt, detta är om hunter,
Så där ställer man sig frågande till varför de inte går mot hunter istället för mot en irrelevant Joe i sammanhanget.

Jag förutspår ett fiasko av impeachment om den ens försökts startas upp, för detta har vi hört mer än en gång innan och sen sett att de aldrig vågar gå vidare.
Och de själva har ju berättat att de har inga bevis i deras utredning, då de visste bevisen inte fanns och således inte heller vågade påstå att Joe begått brott.(För om de hade, så hade förtal blivit aktuellt direkt.)

Vi alla vet detta är ett lamt försök att få folk sluta prata om de åtal som donalds har gett sig själv pga egen ointelligens.

Det vore skoj om det en enda gång skulle komma bevis för vad de påstår, för detta börjar bli svårt tragikomiskt efter upp mot 6år och aldrig leverera.
Men först får vi se om det är denna gång man går vidare med impeachment, för vi såg ju hur det gick med den sist och för par månader sedan och bara försvann i tomma intet.

Du vet mycket väl att de patetiska demokraterna gick efter Trump för att de förlorade valet 2016 sen så startade dom världens största smutskastningskampanj men du är ju lika rutten som demokraterna.
Många ser igenom charaderna man går efter Trump vare sig det finns något eller inte för att orsaka skada sen så sitter ni och tycker att ni är moraliskt överlägsna. Ni är som lorten under skorna.

Ja kasta sten i glashus blir det ju när demokraterna försökt sätta ditt Trump med lögner om sammarbete med Ryssland.
Så mycket som man jagat Trump saknar motstycke historiskt sett men det misslyckades.
När Biden hamnar i skottgluggen då gråter ni.
Vi får väl se om det kommer fram något om Ukraina och Bidens odugliga skräpmänniska till son som får den senildementa stackaren att hamna i trubbel.
Citera
2023-09-13, 20:50
Medlem
zobras avatar
En fråga till väldigt många av er här, båda sidor. Hur orkar ni som svenskar utan någon som helst faktiskt förmåga till påverkan av ett annat lands val bli så emotionellt engagerade?

Självklart kommer USAs val av president påverka oss också. Så att följa utvecklingen är absolut viktigt för dina egna framtidsplaner. Men att välja lag och hålla på att debattera med andra svenskar som valt det andra laget är bara till nackdel för er som individer.
Citera
2023-09-13, 21:03
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
En fråga till väldigt många av er här, båda sidor. Hur orkar ni som svenskar utan någon som helst faktiskt förmåga till påverkan av ett annat lands val bli så emotionellt engagerade?

Självklart kommer USAs val av president påverka oss också. Så att följa utvecklingen är absolut viktigt för dina egna framtidsplaner. Men att välja lag och hålla på att debattera med andra svenskar som valt det andra laget är bara till nackdel för er som individer.

Därför att USA är landet där där "kampen" står på sin spets och där utkomsten av denna kommer ha mycket stor inverkan på övriga världen. Kampen står mellan konservatism kontra vänster samt globalism kontra nationalism, personlig och ekonomisk frihet kontra statens kontroll över den samma. Den står även mellan hyperkapitalism och decentraliserad kapitalism. kampen står mellan yttrande frihet och demokrati kontra oligarki och överstatlig fascism.
Citera
2023-09-13, 21:08
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Därför att USA är landet där där "kampen" står på sin spets och där utkomsten av denna kommer ha mycket stor inverkan på övriga världen. Kampen står mellan konservatism kontra vänster samt globalism kontra nationalism, personlig och ekonomisk frihet kontra statens kontroll över den samma. Den står även mellan hyperkapitalism och decentraliserad kapitalism. kampen står mellan yttrande frihet och demokrati kontra oligarki och överstatlig fascism.

Men du(?) har fortfarande absolut 0 förmåga att påverka denna kamp här på flashback genom debatt med andra svenskar.
Citerar mig själv:
"Självklart kommer USAs val av president påverka oss också. Så att följa utvecklingen är absolut viktigt för dina egna framtidsplaner. Men att välja lag och hålla på att debattera med andra svenskar som valt det andra laget är bara till nackdel för er som individer."
Kan även lägga till att en vanlig diskussion också är bra.
Senast redigerad av zobra 2023-09-13 kl. 21:11.
Citera
2023-09-13, 21:20
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Men du(?) har fortfarande absolut 0 förmåga att påverka denna kamp här på flashback genom debatt med andra svenskar.
Citerar mig själv:
"Självklart kommer USAs val av president påverka oss också. Så att följa utvecklingen är absolut viktigt för dina egna framtidsplaner. Men att välja lag och hålla på att debattera med andra svenskar som valt det andra laget är bara till nackdel för er som individer."
Kan även lägga till att en vanlig diskussion också är bra.

Har du missat att detta är ett diskussionsforum och ett delforum där man om man är intresserad diskuterar politik som rör USA? En diskussion kan man ha även om man inte direkt kan påverka USAs val. Precis som 99.99% av alla diskussioner här på Flashback så är det inte något som påverkar samhället direkt. Får man fråga hur du direkt påverkar samhället genom din närvaro på Flashback?
Citera
2023-09-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför tycker du det är okej att Biden använt din son till att sälja tillgång till Vice Presidenten och att Biden personligen tjänat många miljoner på detta. Miljoner som slutsats via suspekta skalbolag, utan insyn. För att lyckas med detta bedrägeri har Biden använt diverse olika mail-alias, i syfte att dölja sin egen direktkommunikation med Hunters finansiärer. En direktkommunikation han dessutom offentligt ljugit om.

Eller lever du helt enkelt i verklighetsförnekelse.

Suck. Republikanerna drev igenom en riksrättsprocess mot Bill Clinton för att han hade haft sex med Monica Lewinsky i Vita Huset. Men de tyckte det var helt okej att Trump bad Floridas guvernör att ordna fram 13000 röster (eller hur många det nu var) så att han skulle kunna vinna valet i Florida.

Att jämföra Bill Clintons sexlek i Vita Huset eller Joe Bidens strulige son (och pappans försök att hjälpa sonen) med Donald Trumps inte ens dolda försök att omintetgöra 2020 års valresultat skulle vara häpnadsväckande, om det inte var för att du själv uppenbarligen är en Trumpist.

Okej, fatta detta. Jag ogillar socialdemokraterna och tål inte Magdalena Andersson. Jag röstar på SD för att jag vill ha väldigt mycket mindre invandring och rejält mycket hårdare lagstiftning.

Men det betyder inte att jag stöttar en gränslös megalomaniker som Trump. Han är en man som skiter i all lagstiftning och all anständighet för att få det som han vill. Och att så många amerikaner och även en del svenskar så okritiskt hyllar honom är bara sorgligt och skrämmande.
Citera
2023-09-13, 21:37
Medlem
zobras avatar
Citat:
Har du missat att detta är ett diskussionsforum och ett delforum där man om man är intresserad diskuterar politik som rör USA? En diskussion kan man ha även om man inte direkt kan påverka USAs val. Precis som 99.99% av alla diskussioner här på Flashback så är det inte något som påverkar samhället direkt.

Du kanske missade det eftersom jag la till det vid redigering. Citerar mig själv: "Kan även lägga till att en vanlig diskussion också är bra."

Citat:
Får man fråga hur du direkt påverkar samhället genom din närvaro på Flashback?

Vad spelar det för roll utifrån min grundfråga (Hur orkar ni som svenskar utan någon som helst faktiskt förmåga till påverkan av ett annat lands val bli så emotionellt engagerade?) om diskussionen "direkt påverkar samhället" eller ej?

När det kommer till samhällsdiskussioner rörande Sverige har jag självklart förmåga att påverka. Svensken jag diskuterar med har även den en förmåga att påverka. Svenska läsare av inläggen har även dom en förmåga att påverka. Så där tillåter jag mig själv att bli emotionellt engagerad och debatterar t.o.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in