Citat:
Jag har haft reglerteknik tentamen kvar på KTH i 13 år (läst till civilingenjör), blev klar med studierna för ca 11 år sen, jobbat sedan, startat eget, och har inte orkat/haft tid att ta reglertekniktentan. Tiden har flygit förbi och plötsligt har det nu gått ca 13 år! Har ångrat mig grovt över att jag inte tog reglertentan i tid och det är nästintill omöjligt för mig nu att studera till tentan då jag glömt bort allt, t.om det mest grundläggande inklusive massvis av förkunskaper. Försökte ta mig in i det under några veckor men behöver nog studera under minst 8 månader heltid, bygga upp förkunskaperna igen för att ha en minsta chans att lösa komplexa reglerteknik frågor. Och den tiden har jag aldrig. Såvida jag inte lägger allt annat i mitt liv under paus, vilket självklart är = att ruinera sig själv.
Så... Jag letar med nöd och lykta efter genvägar. Jag vill verkligen bli klar med tentan och/eller finna annan lösning så jag får klart utbildningen, får examen. Någon som har tips/råd? Är det t.ex värt att försöka kontakta KTH rektorn och be om barmhärtighet och bli undbevarad denna kurs, kanske få chansen att ta en annan kurs? Går det att läsa den i ett annat land och få den godkänd utav KTH?
Så... Jag letar med nöd och lykta efter genvägar. Jag vill verkligen bli klar med tentan och/eller finna annan lösning så jag får klart utbildningen, får examen. Någon som har tips/råd? Är det t.ex värt att försöka kontakta KTH rektorn och be om barmhärtighet och bli undbevarad denna kurs, kanske få chansen att ta en annan kurs? Går det att läsa den i ett annat land och få den godkänd utav KTH?
Det är bara att göra gamla tentor, om och om igen, hitta mönstret, kategorisera frågorna, använd openai för förklaring av koncept och frågor och matematik. Någon timma varje dag och sen, Om du lyckas få loss två fria veckor innan tentan så kommer det gå. Skrev regleromtenta för två år sedan med denna metod (-openai)