Citat:
Ursprungligen postat av
nwo123
bad news is , är att eftersom vi inte hittat tecken på andra intelligenta varelser , kan vara pga att dom har tendensen till att utrota sig själva, vilket blir att vi förväntar oss möta samma öde
Jag slösade en massa tid på att söka på "the great firewall" och fick bara kina hela tiden .. sen kom jag på att man kanske kallar det "the great filter". Äntligen nåt som inte var kina.
Tanken med det är att civilisationer nästan tvingande går i krig med sig själv, och vi är, av 1 exempel vilket nån statistiker säkert har åsiker om, ett lysande exempel på det. Med putte, hans skithund, och el fjong från nordkorea, så finns det alla chanser att det faktiskt strax BLIR ett världskrig. Om vad, en holme utanför Ukrainas kust?
Men ja, det troliga är att civilisationer tar ut sig själva, mer än att dom överlever. Jag har ingen källa på det självklart, så återigen får man köra den vanliga magkänslan. Men vi har haft ett antal "civisationer" här, genom tiderna - och dom är inte kvar. Frågan är hur många fler det fanns som vi inte ens vet om idag? Indus, Mycenerna -- men vilka lämnade inga spår alls?
Inelligent liv har nog en halvtid vi inte ens vågar tänka på. Intelligens självt faller ju över nästan hela världen, eftersom vi premierar de som ingenting gör medans de smarta inte har tid att yngla av sig. Med undantag för musketens harem men eh dom nyheterna gör mig bara illamående.