2023-09-12, 18:25
Medlem
Är BO den 23 åriga mannen som verkar ha ett namn som låter afrikanskt/somaliskt?

Hur kan man ta fel på en 23 åring och en 49 åring?? dessutom olika härkomst.

Sen fattar jag inte vad turkisk polis håller på med, varför klipper de inte räven?
Citera
2023-09-12, 18:27
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
offret är död, ambulans körde honom dit

Ja så klart dom körde honom dit i morse ?
Han var vid ngn form av liv då men det kanske du inte är listig nog att koppla?

Man brukar som anhörig åka till det sjukhus ens nära kommit till och har det nu
varit ngn annan sk "rävsmuts" som skjutits så har det ev kunnat bli oroligheter även vid "Akkis"
men nu var det en oskyldig stackare som bara skulle till jobbet och som inte var härifrån så ....

...frågor på det?
Citera
2023-09-12, 18:29
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Är BO den 23 åriga mannen som verkar ha ett namn som låter afrikanskt/somaliskt?

Hur kan man ta fel på en 23 åring och en 49 åring?? dessutom olika härkomst.

Sen fattar jag inte vad turkisk polis håller på med, varför klipper de inte räven?

Min teori är att stackars 23-åringen råkade vara i trappen och möta mördaren, kanske blev mördad för han kanske fick syn på pistolen och/eller kunde gett signalement.
Citera
2023-09-12, 18:31
Medlem
GM har ju knackat på dörrar strax innan skjutningen, vem fan öppnar ens dörren 05.00 när någon mystisk figur knackar på?
Citera
2023-09-12, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Min teori är att stackars 23-åringen råkade vara i trappen och möta mördaren, kanske blev mördad för han kanske fick syn på pistolen och/eller kunde gett signalement.

Ja, låter som ett troligt scenario.
Citera
2023-09-12, 18:37
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
GM har ju knackat på dörrar strax innan skjutningen, vem fan öppnar ens dörren 05.00 när någon mystisk figur knackar på?

Den infon får du gärna länka till
Citera
2023-09-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-alltid-glad

Citat:
En boende vaknade en kort tid innan skottlossningen av knackningar på en dörr någonstans i huset.

Sedan följde en smäll.
Citera
2023-09-12, 18:41
Medlem
waterbiotherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Granne som vaknade av knackningar innan skjutningen: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-alltid-glad

Väldigt märkligt dock, eftersom portdörrarna i området är låsta vid den tiden. Någon måste ha släppt in skytten i så fall.
Citera
2023-09-12, 18:44
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waterbiotherm
Granne som vaknade av knackningar innan skjutningen: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-alltid-glad

Väldigt märkligt dock, eftersom portdörrarna i området är låsta vid den tiden. Någon måste ha släppt in skytten i så fall.

Är det tag och låst 24/7 eller vanligt lås som ev öppnas vid 05 för ex. tidningsbud?
Citera
2023-09-12, 18:46
Medlem
Nyfiken på vem offret är. Blir alltid lite skeptisk när någon beskrivs som ”skötsam” ”trevlig” ”på väg till jobbet” och givetvis jobbade han inom äldreomsorgen.
Vet vi vem offret var?
Citera
2023-09-12, 18:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Tror nog visst det tilltänkta offret bor där. Jag har själv sett honom precis där utanför då jag bor på samma gata.

Ok, tack för info.
Tydligen hade de ringt på fel dörr, fanstygen är väl inte ens läskunniga men ändå beväpnade. Snacka om livsfarligt.
Citera
2023-09-12, 18:53
Medlem
Offret ska ha flyttat från Kramfors 2021
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här