2023-09-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
fyfan vilken stress alla anhöriga till räven borde ha just nu asså

Alla som bor i närheten av en anhörig lär känna stress också :/

Själv hade jag inte sovit en natt i samma kvarter.
Citera
2023-09-12, 12:34
Medlem
Det kan ju i och för sig vara så att skytten har fått order om att wacka vem som helst om man inte får tag på måltavlan för meddelandet går fram till mottagaren. Vi vet redan sedan tidigare att de inte bryr sig om civila så den diskussionen är överspelad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Oj det skulle ju vara en anledning till tystnaden från polisen isf men det återstår väl att se om det är så "mitt i prick".
Då det lite luddigt bara står "i 25-årsåldern" så finns ju två andra på 33an som tänkbara också

Då "ljuger" polisen om det är O.F han finns på lexbase. Men det är klart en som är/varit? involverad i fotboll går väl som vanligt under radarn. 😉
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Oj det skulle ju vara en anledning till tystnaden från polisen isf men det återstår väl att se om det är så "mitt i prick".
Då det lite luddigt bara står "i 25-årsåldern" så finns ju två andra på 33an som tänkbara också

Aftonbladet skriver fortfarande 20-årsåldern.

DN säger 25-årsåldern.

SVD säger även de 25-årsåldern.

Någon som vet närmare vem offret kan vara?
Citera
2023-09-12, 12:35
Medlem
Soterns avatar
Media verkar inte ta det så allvarligt, bara att det var "fel person". Hade det varit en helt oskyldig hade nog rubrikerna varit annorlunda.
Citera
2023-09-12, 12:38
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Det kan ju i och för sig vara så att skytten har fått order om att wacka vem som helst om man inte får tag på måltavlan för meddelandet går fram till mottagaren. Vi vet redan sedan tidigare att de inte bryr sig om civila så den diskussionen är överspelad.
känns tveksamt men mycket möjligt
Citera
2023-09-12, 12:43
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--

Tror jag inte ett dugg på.

Vad gör det för skada/glädje för vilken sida man nu tillhör att ta ngn som inte ens är med i ngt av nätverken?

Diamant hade en så bra syn på detta i morse i SVT Morgon då just den frågan om att ta "vem som helst" kom på tal.

Vidare så sa han att dom som anlitas för "jobbet" inte ens får en klar bild på hur måltavlan ser ut.... så jävla illa är det.
Citera
2023-09-12, 12:45
Medlem
Z*no M*jid har uppdaterat sin profilbild för 2h sedan, från att inte ha lagt upp något som syns offentligt på sin facebookprofil på ca 1 år.
Citera
2023-09-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
De enda som har respekt för honom är väl grabbar runt tonåren?
Respekt är väl fel ord i detta sammanhang. En kriminell liten skit förtjänar ingen respekt.
Citera
2023-09-12, 12:50
Medlem
Citat:
Tror jag inte ett dugg på.

Vad gör det för skada/glädje för vilken sida man nu tillhör att ta ngn som inte ens är med i ngt av nätverken?

Diamant hade en så bra syn på detta i morse i SVT Morgon då just den frågan om att ta "vem som helst" kom på tal.

Vidare så sa han att dom som anlitas för "jobbet" inte ens får en klar bild på hur måltavlan ser ut.... så jävla illa är det.

Har inte sett inslaget men teoretiskt sett skulle det i den här konflikten nog handla om att förmedla våldskapital och visa att man inte kommer att backa.
Om jag har förstått konflikten rätt så är ju konflikten inom Foxtrot kring just användandet av barn och skjutningar mot anhöriga, vilket skulle tala emot att just denna teori stämmer, om det nu inte är så att man i ”utbrytarfalangen” har ändrat sin filosofi och vill framföra sitt budskap.

Jag tror mest på efterblivna skyttar.
Senast redigerad av dxz-- 2023-09-12 kl. 12:55.
Citera
2023-09-12, 12:56
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Då "ljuger" polisen om det är O.F han finns på lexbase. Men det är klart en som är/varit? involverad i fotboll går väl som vanligt under radarn. 😉

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Aftonbladet skriver fortfarande 20-årsåldern.

DN säger 25-årsåldern.

SVD säger även de 25-årsåldern.

Någon som vet närmare vem offret kan vara?

Finns bara en man i åldern 20 - 25 skriven på adressen där mordet imorse skedde (Salabacksgatan 33). Kolla Ratsit.

Citat:
Ursprungligen postat av ebal154
Respekt är väl fel ord i detta sammanhang. En kriminell liten skit förtjänar ingen respekt.

Nja, läs inlägget jag citerade.
Citera
2023-09-12, 12:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Klockan 05 är lite väl tidigt för att dra till jobbet, kom han kanske precis hem ifrån krogen (gäst eller anställd)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in