Citat:
Ursprungligen postat av
TreoAxier
Jag är den första att utvisa kriminella utländska personer. Men att spärra individers bank konton är ett övergrepp i sig. Överheter, stater eller institutioner ska inte få bunta ihop din egen plånbok bara för att du umgås med kriminella. Det är här jag ställer mig över allt. Det är first amendment så det visslar om det. Hade banken gjort detta i USA skulle hon fått miljon skadestånd men i Sverige händer inget och inget ansvars utkrävs heller.
På sin höjd får tjänstemannen eller kvinnan som slöat i 3 månader och inte hört av sig till kunden och berättat att det kanske ligger på polisens bord, vilket isåfall hade renderat i att banken inte fått media belysning nu, en liten tillsägelse av sin chef. Det är så Sverige fungerar och det är beklagligt att vi blivit så laissez faire samhälle. Män behöver ta erövra landet igen och inrätta en konservativ dynamik igen.
Det här är Sverige och då gäller Svenska regler. Det är bra att banken sätter ner foten när kriminella använder swish för sina brottsliga handlingar.