2006-09-02, 05:29
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit
Va fan... Duger inte Blå Bands?

Knappt... Kanske om man har i en del vitpeppar, piffy-krydda, och en rejäl näve svartpeppar! Men då förvandlas Blå Bands curry till rena rama Järntorgsbranden...
Citera
2006-09-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Kockens och Santa Marias curry är bara skräp. För en lyckad currysås måste man ha Spice Islands curry som bl.a finns att köpa på Östermalmshallen Receptet tänker jag inte dela med mig utav

båda kockens och santa marias är respektable, men inte särskilld starka eller aromatiska. de är dock fina som en sort bas-krydda när man gör sin egen curry.
Citera
2006-09-06, 06:23
Medlem
En fruktpizzas avatar
Rydbergs Mongoraja finns att köpa på ICA Focus i Göteborg! Har inte hunnit smaka den ännu...
Citera
2006-09-06, 09:25
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Rydbergs Mongoraja finns att köpa på ICA Focus i Göteborg! Har inte hunnit smaka den ännu...

Mongoraja, det lät gott.
Citera
2006-09-07, 06:14
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit
Mongoraja, det lät gott.

Freudiansk felskrivning...
Citera
2006-09-10, 21:25
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza

Jag gjorde som Fruktpizzan sade. Jag skaffade en liten flaska Mangoraja och rörde ner detta i en skål med ris och köttbullar.. Hur det smakade?

UNDERBART!!!

Så ni andra - det är bara att skaffa ett eget gäng Rangomajor och börja njuta!
Citera
2006-09-13, 01:51
Medlem
stRs avatar
MUMMS! Jag har inhandlat Mangoraja idag. Skulle precis göra mackor med ost och gustavskorv. Skivade på lite gurka. Så började jag tugga och tänkte VAFAN, slet av korken BET av plasten, skruvade på fanskapet igen och klämde ut härligheten över mackan. VARNING! Har du aldrig ätit Mangoraja, ät den inte! Det är en mycket lömsk drog. Jag har precis begått en dödssynd men aldrig njutit så mycket på jävligt länge!

EDIT: Är det någon annan än jag som märkt att efter man ätit mangoraja så känns smaken/lukten kvar väldigt länge även om man borstar tänderna och tvättar sig runt munnen. Vilken finurlig grej, ännu ett bevis på att bestarna på rydberg försöker ta över världen med sin utomordentliga curry delikatess. Själv är jag redan besatt AEERHGW!!! AVLIVA MIG! Rydberg for president! <3
Citera
2006-09-13, 02:01
Medlem
Bexs avatar
Citat:
Kockens och Santa Marias curry är bara skräp. För en lyckad currysås måste man ha Spice Islands curry som bl.a finns att köpa på Östermalmshallen Receptet tänker jag inte dela med mig utav

Vilken underbar nyhet (för mig). Världens i särklass bästa kryddmakare har alltså återuppstått (i sverige alltså)? Just deras nämda curry men även italenska salladskrydda sopar mattan med konkurrenterna!

Nu blev jag glad!
Citera
2006-09-13, 02:05
Medlem
Litet gult djurs avatar
Jag förstår inte det här: http://mangoraja.istheshit.net/

är det något roligt eller är det the shit för att det är gott?
Citera
2006-09-13, 02:21
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Jag förstår inte det här: http://mangoraja.istheshit.net/

är det något roligt eller är det the shit för att det är gott?

För att det är gott såklart!
Citera
2006-09-13, 19:28
Medlem
Grårävs avatar
Citat:
Receptet tänker jag inte dela med mig utav

Brukar vara ett säker tecken på att såsen smakar skit, när kocken inte talar om receptet
Citera
2006-09-13, 21:59
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gråräv
Brukar vara ett säker tecken på att såsen smakar skit, när kocken inte talar om receptet

Exakt! Sedan är det säkert så att han bara rör ner lite BlåBands currypulver i lite fesljummen mjölk ändå... Ingen förlust direkt att inte få veta det hemliga "receptet"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in