2023-09-30, 19:18
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Är du inne på att mordet i Jordbro är en hämndaktion från pappan till Milo?
Det är dock inte helt otänkbart att vi får någon Charles Bronson typ som går Deathwish på gängen efter allt skit som hänt nu.
Hm intressant tanke. Pappans vänner är ju inga småväxta typer. Kanske det som behövs
En ny syndafloden...
Citera
2023-09-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Är du inne på att mordet i Jordbro är en hämndaktion från pappan till Milo?
Det är dock inte helt otänkbart att vi får någon Charles Bronson typ som går Deathwish på gängen efter allt skit som hänt nu.
Nja så långt vill jag inte sträcka mig men det är intressant att hålla de här sakerna i minnet medan man läser om det som sker eftersom tidningarna generellt alltid brukar leverera någon slags efterhandskonstruktion som säljer tidningar mer än hur det var i de flesta fall de kommer över. När man sitter och bara läser som en annan (som inte är insatt i kriminalitet) då blir det media skriver helt ens bild av vad som pågår i Sverige men media överdriver, förvränger och kommer ofta med felaktiga vinklingar av saker.

Det är intressant med en nynazist som försökt skrämma polisen i ett mordfall och kriminalvårdare med invandringskritiska åsikter kring mordoffret i ett annat fall även om tidningarna vill utmåla allt som en del i räven och sedan jordgubbens personliga konflikter. Grejen är att de inte utgör hela den kriminella världen och allt kretsar knappast kring en eller två individer.
Citera
2023-10-01, 08:50
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist

Det är intressant med en nynazist som försökt skrämma polisen i ett mordfall och kriminalvårdare med invandringskritiska åsikter kring mordoffret i ett annat fall även om tidningarna vill utmåla allt som en del i räven och sedan jordgubbens personliga konflikter. Grejen är att de inte utgör hela den kriminella världen och allt kretsar knappast kring en eller två individer.

Rättelse:
Förmodad kriminalvårdare. Gruppen: "Utvisa kriminella invandrare" på Facebook är i sig inte invandrarkritisk även om gruppen samlar en del rasister. Åsikten i sig är väl idag snarare en allmänna åsikt både bland politiker och folk i övrigt. Personen i fråga har inte luftat några rasistiska åsikter på sin Facebook. Viktigt att antaganden inte blir sanningar även i den här tråden.
Citera
2023-10-01, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Att Malmens1 har bidragit med mycket i tråden har jag inget att klaga på, men när idioten går in och ska bekräfta sina egna observationer så är det fel, familjen kan bekräfta att det är deras son/systerson som är död, polisen kan bekräfta dödsfall, Malmens1 kan INTE bekräfta ett skit, du är ju fan lika dum som Malmens1.

Att du tror på Malmens1 ord där han bekräftar sina egna uppgifter gör ju också dig till idiot, men ni två TROR, ni kan inte bekräfta ett skit och såna som Malmens1 är typiskt exempel på såna som bara sabbar Flashback, och observera att det är inte hans bidrag med info jag syftar på utan enbart hans egna s,k bekräftande.

Malmens1 har ju skickat PM till mig och han visar tydligt att han inte förstår innebörden av ordet bekräfta och vilka som kan använda det ordet i detta sammanhang.

OT: Vill även minnas att Malmens1 bevittnade när Deniz Arda blev kidnappad/färdades i kidnapparens bil så vi bör nog ta denne användares trådsanningar med en stor nypa salt
Citera
2023-10-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Rättelse:
Förmodad kriminalvårdare. Gruppen: "Utvisa kriminella invandrare" på Facebook är i sig inte invandrarkritisk även om gruppen samlar en del rasister. Åsikten i sig är väl idag snarare en allmänna åsikt både bland politiker och folk i övrigt. Personen i fråga har inte luftat några rasistiska åsikter på sin Facebook. Viktigt att antaganden inte blir sanningar även i den här tråden.
Ja absolut. Men mycket spekulationer är även bara spekulationer. Det gäller även det med mordbrand och att Milo skulle ha upptäckts under ett sådant dåd. Vi vet inte riktigt först när mordet är löst.

Nej, han har inte mycket synligt. Jag såg när jag kollade upp det att han kan antas arbeta inom kriminalvården men att det inte framgår om han överhuvudtaget arbetar. Däremot finns det tydligt ett socialt nätverk omkring honom med människor som arbetar som kriminalvårdare och det är väldigt intressant i sammanhanget.

Det är en helt annan diskussion gällande alltifrån bristande utbildningar, personlig lämplighet osv men det är däremot sant att barn, unga och vuxna kriminella kommer i kontakt med olika typer av kriminalvård och personalen precis som det är sant att kriminalvården med anstalter, hem etcetera bidragit till hela problembilden och att många nätverk uppstår och stärks genom att samhället placerar människor tillsammans.
Citera
2023-10-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Dom använder sina informatörer för att sedan vända gänget mot dom för att sedan leda dom till sin död. Milo var en resurs för polisen men även en resurs för Fox. Milos bortgång ledde in i döden ledd av Polisen in i en fälla.

När polisernas informatörer ej ger dom effektiv information eller diverse annat så hotas informatörerna till döden av polisen. I Milos fall så så övergav man honom när polisen redan vänt foxtrot mot killen.

Han var 13 år ditt mongo. Informatör lol
Citera
2023-10-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Han var 13 år ditt mongo. Informatör lol

Som sagt , finns många ute i förorterna som kan stärka de jag sagt, finns mycket du ej vet i den undervärlden. Det är trots allt Flashback som ja sa tidigare att ja kommer få hat oavsett
Citera
2023-10-03, 00:58
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Det styrker ju min tes att Malmens1 är totalt bombad i skallen, nu var det bekräftat i alla fall.

Du agerar på ett rykte publicerat av en skribent som reggade sig på flashback för 11 dagar sedan. Kräv en referens till inlägget i så fall. "jag vill minnas" knappast seriöst.
Citera
2023-10-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Du agerar på ett rykte publicerat av en skribent som reggade sig på flashback för 11 dagar sedan. Kräv en referens till inlägget i så fall. "jag vill minnas" knappast seriöst.

Mittåt, jag med mina fåtal dagar som registrerad användare vill inte framstå som oseriös.

Om dessa inlägg räcker för att bevisa min seriositet så tycker jag att vi kan återgå till att diskutera fallet Milo, annars föreslår jag att vi tar detta vidare i PM.
Citera
2023-10-03, 20:54
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizardalien
Mittåt, jag med mina fåtal dagar som registrerad användare vill inte framstå som oseriös.

Om dessa inlägg räcker för att bevisa min seriositet så tycker jag att vi kan återgå till att diskutera fallet Milo, annars föreslår jag att vi tar detta vidare i PM.

Tack, du har övertygat mig.
Citera
2023-10-03, 21:08
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizardalien

Försökte skicka PM. Du behöver 30 dagar och 50 inlägg innan det går att skicka så jag antar att det här inte är ditt första konto...
Citera
2023-10-07, 13:24
Medlem
Sägs han blev tagen med dunk+bensin påväg till något ställe o bränna ner.

Torterad+avrättad enligt instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in