2024-04-19, 07:08
Medlem
Det är ju 4 små barn som är misstänkta i fallet också, varför fokuserar ni bara på murat för?
Citera
2024-04-24, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsishtoo
Det är ju 4 små barn som är misstänkta i fallet också, varför fokuserar ni bara på murat för?

Var har du läst detta?
Citera
2024-04-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1122
Var har du läst detta?

Om du läst protokollet där ni fick fram att två är misstänkta så ser ni 4 varit / är misstänkta som är 16-17 år?
Citera
2024-04-26, 17:08
Medlem
Citat:
Om du läst protokollet där ni fick fram att två är misstänkta så ser ni 4 varit / är misstänkta som är 16-17 år?

Läste nåt protokoll om de två häktade men kan inte minnas att jag såg nåt om 16-17 åringar.
Citera
2024-04-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1122
Läste nåt protokoll om de två häktade men kan inte minnas att jag såg nåt om 16-17 åringar.

Det står klart och tydligt 4 misstänkta i ärendet som har sekretess men nu är deras namn släppt på det protokollet när jag läste.
Citera
2024-05-01, 00:22
Medlem
Citat:
Det står klart och tydligt 4 misstänkta i ärendet som har sekretess men nu är deras namn släppt på det protokollet när jag läste.

Har du så man kan läsa protokollet för jag kan inte hitta det?
Citera
2024-05-01, 10:20
Medlem
Uppgifterna kring- fyra unga personer - är felaktiga i tingsrättens protokoll.
De är vittnen och inte misstänka. Det har gjorts ett allvarligt misstag från myndigheters håll, en felskrivning och därför lyftes sekretessen. Konsekvenserna av misstaget sätter flera människors liv i fara och framförallt dessa fyra unga killars liv.
Med respekt och kärlek ber jag er att INTE lägga ut uppgifter såsom protokoll och annat på nätet. Uppgifter kan man få fram på andra sätt.
Citera
2024-05-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonyms1234
Uppgifterna kring- fyra unga personer - är felaktiga i tingsrättens protokoll.
De är vittnen och inte misstänka. Det har gjorts ett allvarligt misstag från myndigheters håll, en felskrivning och därför lyftes sekretessen. Konsekvenserna av misstaget sätter flera människors liv i fara och framförallt dessa fyra unga killars liv.
Med respekt och kärlek ber jag er att INTE lägga ut uppgifter såsom protokoll och annat på nätet. Uppgifter kan man få fram på andra sätt.

Har du bevis på att de är felaktigt? Sen om de är felaktigt hur kan dem då fortfarande inte ha satt dit att deras namn är borttagna för vad jag vet så ser man att dem är misstänkta i ärendet när man beställer?

Sen så är det här Flashback allt kommer upp? Varför ska dem 2 andra äldre få sitt protokoll uppe men inte dem andra? Dem 4 har haft sekretess på sig från start när man fick se protokollet men ändå där har inte man spekulerat om dem?
Citera
2024-05-05, 11:33
Medlem
Tror att det finns många som sitter på information kring detta. De 4 ungdomarna är ju inte inblandade alls i mordet utan enbart vittnen och misstänkta för andra brott som delvis kan kopplas till utredningen kring mordet. Alla ungdomar var vänner.

Att vuxna som mördar barn hängs ut offentligt är inte mer än rätt men ungdomar som förlorat en kompis och kanske varit nära och dö själva där alla idag är på olika SIS hem med möjlighet att komma ut och lägga det här bakom sig bör inte hängas ut med namn.
Citera
2024-05-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papi92
Tror att det finns många som sitter på information kring detta. De 4 ungdomarna är ju inte inblandade alls i mordet utan enbart vittnen och misstänkta för andra brott som delvis kan kopplas till utredningen kring mordet. Alla ungdomar var vänner.

Att vuxna som mördar barn hängs ut offentligt är inte mer än rätt men ungdomar som förlorat en kompis och kanske varit nära och dö själva där alla idag är på olika SIS hem med möjlighet att komma ut och lägga det här bakom sig bör inte hängas ut med namn.

Att man hängs ut med namn när man är DÖMD för ett brott är helt rätt. Men att man åkt dit för misstankar är fel. Som i det här fallet, han från brandbergen är släppt ur häktet? Varför ska han bli dömd ute på gatan för? Han ska väl också få komma ut och gå lägga det här bakom sig men ändå finns hans namn med?

Det är inte rätt att namn hängs ut för att man är misstänkt bara.

Då borde tingsrätten göra rätt ifrån sig och rätta till i protokollet att dem inte är misstänkta i detta ärenden.
Citera
2024-05-09, 14:33
Medlem
Vilka sitter fortfarande häktade?
Citera
2024-05-09, 15:05
Medlem
Citat:
Har du bevis på att de är felaktigt? Sen om de är felaktigt hur kan dem då fortfarande inte ha satt dit att deras namn är borttagna för vad jag vet så ser man att dem är misstänkta i ärendet när man beställer?

Sen så är det här Flashback allt kommer upp? Varför ska dem 2 andra äldre få sitt protokoll uppe men inte dem andra? Dem 4 har haft sekretess på sig från start när man fick se protokollet men ändå där har inte man spekulerat om dem?
Generellt osannolikt att FUP skulle vara felaktig, självklart!

Hur ligger det till, är det bekräftat gällande dessa fyra minderåriga? Är/var de misstänkta alt något annat? Eftersom frågetecken uppstått (troll???) är det naturligtvis önskvärt att material som rör deras identiteter inte sprids (ytterligare) tills det är klarlagt att de verkligen är misstänkta (och inget annat). Bekräftelse/dementi gällande deras roll är naturligtvis väldigt välkommen.
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-05-09 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in