2023-09-10, 20:06
Medlem
keatons avatar
Satt och kollade in samlaralbum med Kalle Anka på nätet när jag hittade ovanstående,
och det slog mig att jag läst den historien förut, någon som vet var och när den
publicerades?

/k
Citera
2023-09-10, 20:43
Medlem
https://inducks.org/story.php?c=D++4778 hittar du den informationen.
Citera
2023-09-10, 23:03
Medlem
Magic-balls avatar
Helt otroligt sammanträffande att jag känner igen den, vill minnas att den var i typ 4 delar, alltså 4 tidningar en efter den andra fick man vänta på (4 månader) och köpa. Ja när publicerades den ? nån gång mitten av 1980 talet ?

Minns tom. att den slutade med att de hittade huvudet till statyn , jagade av både arga indianer och en ilsken jättegorilla. Men när de återvände så hade det egentliga saknade statyhuvudet kommit fram med posten försenat medan delen de hade med sig från djungeln visade sig tillhöra en annan tvillingstaty Ra-ma-tin-ra nåt sånt där liknande namn. Genast fick de uppdraget att åka tillbaka för resten av den andra statyn också varpå de svimmade av utmattning.
Citera
2023-09-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magic-ball
Helt otroligt sammanträffande att jag känner igen den, vill minnas att den var i typ 4 delar, alltså 4 tidningar en efter den andra fick man vänta på (4 månader) och köpa. Ja när publicerades den ? nån gång mitten av 1980 talet ?

Den publicerades i tre delar, i Kalle Anka & Co #44-46 1980.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in